Behringer: JAM Groovebox

96597950_10158433837158914_8394055904021970944_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=HJMigFoO7nEAX9InKpH&_nc_ht=scontent-muc2-1.xx&_nc_tp=14&oh=91fa9151a50c330069733ed20928f694&oe=5EE3FE6C.jpg - Click image for larger version  Name:	96597950_10158433837158914_8394055904021970944_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=HJMigFoO7nEAX9InKpH&_nc_ht=scontent-muc2-1.xx&_nc_tp=14&oh=91fa9151a50c330069733ed20928f694&oe=5EE3FE6C.jpg Views:	18 Size:	39,8 KB ID:	3760501


Het plaatje lijkt wat snel in elkaar geshopt dus in hoeverre dit op de echte unit zal gaan lijken heb ik mijn twijfels over.
Misschien wil Behringer snel een beetje meeliften op het nieuws van de MPC LIVE MKII?
Maar er komt dus een groovebox van Behringer. :okdan:

Edit:

Ik heb geen social crap accounts maar het zou hier door Behringer zijn gepost. Let the gossip begin! :koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Meer dan een plaatje zonder informatie heb je niet?

Waarom is dit "nieuws" ?


[edit
Dit is blijkbaar gepost op hun exclusieve "DJandProductionBehringerMusicTribe" facebook groep.

Vooralsnog niks meer dan "kijken hoe het welwillende publiek reageert" dus.
 
Ziet er toch al iets minder lelijk uit dan die nieuwe MC-707, ben wel benieuwd als dit waar is, past niet echt in hun analoge gamma.
 
Roddel & achterklap...

Roland en kornuiten zijn gepasseerd, nu is Akai aan de beurt.
 
Meer dan een plaatje zonder informatie heb je niet?

Waarom is dit "nieuws" ?


[edit
Dit is blijkbaar gepost op hun exclusieve "DJandProductionBehringerMusicTribe" facebook groep.

Vooralsnog niks meer dan "kijken hoe het welwillende publiek reageert" dus.

Begin post aangepast met extra info. :okdan:
 
Heb geen smoelen boek. Dus wat zeggen ze al daar?
 
Dit was al hier te lezen. Maar bevat weinig nieuws, kan inderdaad zijn dat Behringer wil peilen of hier belangstelling voor is en in welke vorm.
 
ik wil het volgende. :D

- Mix engine gebaseerd op de BH wing, dus eq, dynamics en fx daarvan
- Goede sampler ( roundrobin en keyzones / multisamples )
- Autosampler, maak multisamples direct op dit doosje. De akai mpc one kan dit geloof ik.
- Groove quantize of timing track
- Looper
- USB Host functionality
 
Er zit ook een 12 bit-knop op...

Ja, al lange tijd gingen er berichten op fora in de rondte dat Behringer een sampler/groovebovebox zou moeten uitbrengen en het liefst iets analoogs.
Ik hoop dat ze met de 12bit mogelijkheid een goede emulatie van die analoge oudjes kunnen maken en dat de pads lekker spelen met instelbare sensitivity bijv.
En je mag een naadloze samenwerking tussen deze en hun nog te ontwikkelen daw verwachten, zou me niets verbazen als die daw dan mogelijkheden als clip recording/launching heeft...net als ....? :P
Het zal nu wel berichten gaan regenen op de diverse fora waarop Uli waarschijnlijk zal vragen om goede suggesties waarbij hij dan hopelijk die ook meeneemt in de ontwikkeling.
Behringer kennende hebben we nog wel een jaartje om te sparen maar het idee dat er nu 'ns wat anders komt dan alleen maar klonen van oudjes vind ik op zich wel leuk in ieder geval.
 
Laatst gewijzigd:
maar het idee dat er nu 'ns wat anders komt dan alleen maar klonen van oudjes vind ik op zich wel leuk in ieder geval.

Inderdaad, zou een keer tijd worden. :D

Het is een stap in de goede richting. Ik roep het elke keer als het over Behringer gaat, nu nog maar 'ns: graag 'ns een synth wat in de lijn ligt van de Hydrasynth, Wavestate, Argon8, e.d. :)
 
Ik roep het elke keer als het over Behringer gaat, nu nog maar 'ns: graag 'ns een synth wat in de lijn ligt van de Hydrasynth, Wavestate, Argon8, e.d.

Ik verwacht een puur digitale synth als bijv de Hydrasynth voorlopig nog ff niet, ik denk dat ze eerst nog een paar analoge oudjes gaan uitbrengen en misschien wel een analoge opvolger v/d deepmind met meer mogelijkheden als het nieuwe topmodel.
Het analoge spul loopt goed als ik het zo op het web lees dus ik denk dat ie dat nog even verder gaat uitbreiden tot de belangrijke analoge oudjes allemaal aan de beurt zijn geweest, er zijn er nog een paar die wel gewild zijn.
Vroeger of later zal ie dan ook wel het digitale domein gaan doen en ook wellicht een kloon van de DX 7 bijv of de DX-1 want die heeft ie al opgekocht om waarschijnlijk te kunnen spieken als het nodig is.
Of wie weet een soort van Knifonium gebaseerd op tubes alleen maar om te laten zien dat het concern ook dat kan?
 
Uli zoekt nieuwe collega's:

"We have now assembled our best and most passionate engineers from our 400+ global R&D team to develop a complete range of DJ equipment including samplers, groove boxes and controllers etc. to fully integrate with our upcoming free DAW whose development is already in full swing. But we need many more passionate and highly experienced talents and hence we’re hiring up to 50 engineers in the following areas: - experienced product designers - R&D Scrum Masters - embedded Linux software leaders - embedded C++ software leaders - DSP and FPGA senior leaders - Qt software leaders - mixed architecture hardware leaders - highly influential DJ’s who love to co-innovate We’re also considering acquiring complete engineering teams and even companies. Our goal is to democratize DJ and offer great equipment at a fraction of the current prices so we can empower every DJ on this planet. Come join us - we're offering "work from home" without any location requirements and also great benefits. Please send your resume to joinus@musictribe.com and help us become the leader in the DJ market. hashtag#hiring hashtag#workfromhome hashtag#comejoinus"

bron: https://www.linkedin.com/in/ulibehringer/detail/recent-activity/
 
“Our goal is to democratize DJ and offer great equipment at a fraction of the current prices so we can empower every DJ on this planet” :D
 
En we hadden nog niet genoeg DJs ...

Maar goed, een mooie standalone DJ-controller die van USB/SD kan afspelen, goede beat-detectie heeft, 3-kleuren waveform visuals, looping functies, en eventueel wat bruikbare effecten ... ja dan wil ik misschien ook wel (die pioneer dingen kosten al snel 1-2k en dat heb ik net niet over voor een beetje hobby-mixen).
 
een mooie standalone DJ-controller die van USB/SD kan afspelen, goede beat-detectie heeft, 3-kleuren waveform visuals, looping functies, en eventueel wat bruikbare effecten

Als je er nog wat AI instopt hoef je helemaal niks meer te doen :mexico:
Brengen ze uit onder de naam dj-ai ;)
 
DJ's doen tegenwoordig heel wat meer dan enkel 2 plaatjes in elkaar draaien. Het valt mij ook op dat vrouwen daar creatiever in zijn dan de meeste gasten op YouTube. (al komt dat mss omdat er meer gasten op Youtube zitten)

Ik zie Behringer niet echt als een player tegen Pioneer. Mensen die Pioneer willen praat je daar bijna niet vanaf hoe goedkoper en beter andere producten dan ook zijn.
Net als dat iedereen vroeger op Technics moest draaien terwijl er beter en goedkoper op de markt was. Denk dat Behringer meer concurrent van M-Audio en dat soort merken zal worden.

Mocht Behringer dat toch als een malle gaat clonen... hopelijk clonen ze deze dan ook. :D
 
Wat is er beter en goedkoper dan een Technics SL1200?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top