In die vergelijking op YT staat de resonance tot 7:00 op de VST open?? Ken de Prophet 6 niet maar zo te horen daar niet..
Sowieso klinkt elke OB-Xa in de resonance weer anders (afhankelijk van de calibratie) en is een Prophet 6 geen vergelijk... Ieder VCO heeft op een OB-Xa zijn eigen filter.. Dus voor 6 stemmen 12 x.
Programmeer een slow sweep (resonance open).. druk een paar toetsen in en juist dan hoor je die zweverige zangerige nuances tussen de resopiekjes in stemmen, en dat kan heel fijn klinken soms
Ben wel benieuwd of dat kille randje in het hoog eraf is. OP YT is het sowieso lastig oordelen want gaat tot hooguit 15k.. Ondanks dat ik genoeg geluid heb geconsumeerd (en misschien niet alles meer hoor) is het nog overduidelijk voor mij om te horen wanneer ik iets op YT heb geupload..
Heb de OPX ook.. maar is een OBX emulatie.. Is best goed maar daar ervaar ik dat randje zoals ik hierboven omschreven. Heb ook een hardware OBX, en OBXa en OB8 trouwens.. Als ik dan toch een vergelijking mag maken.. Bij een OB8 en Prophet 5 hoor je wel duidelijk dat ze dezelfde CEM-genen hebben.. maar ga je een avondje knoppen draaien hoor je natuurlijk verschil.
Grappig was toen ik laatst de P5 en de U-HE Re-Pro in een blindtest had gestopt. De VST werd door iemand als het origineel aangewezen.. (hahaha).. Analoog klinkt toch anders dus..
Ik heb een aantal versies van het V-collection pakket ook gekocht. Solina vond ik toch weer het typische randje hebben.. presets zwemmen wel heel erg in fx ook. De Casio CZ en DX7 emulaties ken ik niet maar zijn ook stukken minder complex als een analoog circuit om na te bootsen.
Maar ik vind het verder niet slecht klinken allemaal hoor. Heb zelfs een aantal tracks proberen te doen met de V-collection in mijn productievere dagen. Het is gewoon mooi dat het allemaal kan met een computer vandaag de dag.
En daarbij.. voor sommige mensen klinken zelfs alle synths van Behringer al hetzelfde.. en
deze man 'speaks with sounds' dus dat zegt wel iets