Moog Subharmonicon

Uiteindelijk zal hij wel op hetzelfde niveau als de m32 en dfam uitkomen (599), maar ik zie hem nu voor 845 staan. Nieuwigheid. Ik vind hem zelf niet zo indrukwekkend klinken, vergeleken met de m32 bijvoorbeeld. En maar weinig youtubers weten er iets aanhoorbaars uit te knijpen...
 
Ik vind het kwa sound ook niet super bijzonder of vernieuwend, maar met 6osc outputs en 2 sequencers als ouput lijkt het me een goede basis om met eurorack te beginnen. Als ik het goed begrepen heb baseert hij de pitch van de subs op de pitch van de normale osc. Als je dan net als in het filmpje een chord maakt, maar op osc1 een major en osc 2 een minor... lijkt me dat je er enorm veel kanten mee op kan
 
Ik vind het knap van Moog, dit is uitgesmeerd over 5 jaar minimaal, eigenwijs bedrijf.
Dan zal de Spectravox ook wel komen commercieel.
Op the m32 zit een DIN midi in op de front, op de anderen niet, zulke dingen zijn doordacht, I love it!
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb Oskar Sala eens horen spelen in de jaren 90, was het in Osnabrück? Ik was niet gelijk in de laat van het instrument. De filmpjes van de Subharmonicon die ik tot noch toe heb gezien (gehoord) kunnen me niet echt overtuigen dat ik dit nodig heb. Misschien mis ik the-point.
 
Maar wat is het? Ik snap niet echt wat het concept is en waarom ik dat tof zou moeten vinden. De demo's die ik tot nu toe heb gehoord inspireren ook niet echt.
 
Ik heb zeker niet alle demo's gezien maar de enige die me een beetje deed denken dat het toch wel een leuk ding zou kunnen zijn in de juiste handen is die van Sonic State. Het lijkt erop dat je echt een eurorack setup ernaast moet hebben (check) en een idee wat je aan het doen bent (uncheck) om er het meeste uit te halen.
 
Maar wat is het? Ik snap niet echt wat het concept is en waarom ik dat tof zou moeten vinden. De demo's die ik tot nu toe heb gehoord inspireren ook niet echt.

Mag ik dan iets positiefs zeggen? Ik vind hem wel tof! Weer eens wat anders, net als de dfam, en dat waardeer ik juist in Moog. Ik ben geen fan van eurorack dus dat rechter gedeelte mag er wat mij betreft af, maar die polyritmische sequencer vind ik geniaal. Dit zijn bakkies die uitnodigen tot creativiteit en die in de juiste handen waanzinnig kunnen klinken. Het is wel vrij complex en het gevaar bestaat dat alles een beetje hetzelfde gaat klinken. Net als bij de dfam vind het jammer dat die sequencen zo kort zijn. Maar misschien is die beperking juist zijn charme. Kortom; met een open geest kun je hier zeker hele toffe dingen uithalen. Dus ik snap de negatieve reacties niet echt. De video hierboven is prima uitgelegd.
 
Nou, ik ben niet per se negatief. Het is meer dat ik het potentieel (nog) niet echt zie/hoor, maar ik laat me graag overtuigen. Al zou ik als ik voor semi-modular zou gaan op dit moment de Matriarch bovenaan mijn lijstje zetten denk ik :D
 
Nou, ik ben niet per se negatief. Het is meer dat ik het potentieel (nog) niet echt zie/hoor, maar ik laat me graag overtuigen. Al zou ik als ik voor semi-modular zou gaan op dit moment de Matriarch bovenaan mijn lijstje zetten denk ik :D

Ieder zijn ding uiteraard, maar als ik bovenstaande filmpje kijk beginnen bij mij de ideeën al te borrelen en zie ik meteen de mogelijkheden en dat is een goed teken.
 
ik vrees dat alleen de enigzins onvoorselbaarheid door die polyritmische seq hem interessant maakt. die korte seqs op die kleine moog bakkies zijn zo matig, dat zou ik juist niet op die dingen doen, dfam ook man jezus. maar goed, 6 osc individueel uit met toch wel geinig die subharmonischen, 32 patchpoints., trutterijgrapje sequencer en de moogsound. een 3 tiertje met M32, dfam en deze is natuurlijk best toffig met een sequencer ernaast. kan ie ook zo traag dat ie polyritmische lfo's kan eigenlijk?
 
Al zou ik als ik voor semi-modular zou gaan op dit moment de Matriarch bovenaan mijn lijstje zetten denk ik :D

net even wat filmpjes bekeken. Die Matriarch klinkt fantastisch. Ik wordt alleen gek van al die kabeltjes en opties. Is me te ingewikkeld, daarom vind ik eurorack ook niks. Voor mij werkt het gewoon niet. Het duurt me te lang om een geluid te maken, maar dat is puur persoonlijk. Ik hou gewoon van aparaten met ingebouwde originele sequencers en liefst nog een gesyncte delay erbij.
 
ik vrees dat alleen de enigzins onvoorselbaarheid door die polyritmische seq hem interessant maakt. die korte seqs op die kleine moog bakkies zijn zo matig, dat zou ik juist niet op die dingen doen, dfam ook man jezus. maar goed, 6 osc individueel uit met toch wel geinig die subharmonischen, 32 patchpoints., trutterijgrapje sequencer en de moogsound. een 3 tiertje met M32, dfam en deze is natuurlijk best toffig met een sequencer ernaast. kan ie ook zo traag dat ie polyritmische lfo's kan eigenlijk?

Hij gaat zelf van 20 tot 3000 bpm, maar je kan hem extern clocken
 
Voor mij werkt het gewoon niet. Het duurt me te lang om een geluid te maken, maar dat is puur persoonlijk.

Ja, ik heb dat ook wel. Ik heb een tijdje gepield met semimodular maar ik heb liever een synth waar ik gewoon een initpatch kan pakken, tussenstappen op kan slaan en terughalen etc. Dat gehannes met snoertjes en iedere keer alles terugbrengen naar een uitgangssituatie als je een nieuw geluid wilt maken staat me tegen.
 
Mylarmelodies kan dit soort dingen wel goed demo-en vind ik, die kan het GAS bij mij altijd wel goed aanwakkeren, zo ook hier, terwijl ik nooit zo gecharmeerd ben geweest van deze bakken

 
net even wat filmpjes bekeken. Die Matriarch klinkt fantastisch. Ik wordt alleen gek van al die kabeltjes en opties. Is me te ingewikkeld, daarom vind ik eurorack ook niks. Voor mij werkt het gewoon niet. Het duurt me te lang om een geluid te maken, maar dat is puur persoonlijk. Ik hou gewoon van aparaten met ingebouwde originele sequencers en liefst nog een gesyncte delay erbij.

de matriarch heeft en ingebouwde sequencer en een gesyncte bbd delay die fantastisch klinkt
je hoeft niks te patchen als je niet wil
matriarch klinkt echt heel bijzonder goej
 
&fjoez: Probeer je me nu over halen om Matriarch te kopen? Haha. Lijkt me een te gekke synth en klinkt ook echt goed. Maar als er die patch bay opzet is het ook zonde om daar niks mee te doen. Dan kun je betere een andere niet modulaire synth kopen vind ik.

Ja, ik heb dat ook wel. Ik heb een tijdje gepield met semimodular maar ik heb liever een synth waar ik gewoon een initpatch kan pakken, tussenstappen op kan slaan en terughalen etc. Dat gehannes met snoertjes en iedere keer alles terugbrengen naar een uitgangssituatie als je een nieuw geluid wilt maken staat me tegen.

Precies dat eigenlijk!
 
dat is zo, maar hij klinkt gewoon zo goed
 
cool ding! eindelijk iets nieuws, en dan nog van MOOG. Weet niet of het iets voor m'n setup is aan die prijs, maar het kan inspiratie brengen.
 
cool ding! eindelijk iets nieuws, en dan nog van MOOG. Weet niet of het iets voor m'n setup is aan die prijs, maar het kan inspiratie brengen.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alles van Moog goed vind klinken en goed doordacht vind. Zelfs de apps gebruik ik nog regelmatig. Je betaalt wel wat voor zo’n synth maar je krijgt er wel echt iets voor.

Dit soort van nieuwere wat experimentelere dingen kan ik alleen maar waarderen. Een verademing tussen alle saaie klonen.
 
Back
Top