Florian Schneider overleden

Wel een legendarische act, Kraftwerk. Ben geen enorme fan en vind hun muziek heden ten dage wel behoorlijk gedateerd maar hun rol als pioniers in de elektronische muziek staat als een paal boven water. Ben ook blij dat ik ze twee keer live heb kunnen zien.
 
..Ben geen enorme fan en vind hun muziek heden ten dage wel behoorlijk gedateerd maar hun rol als pioniers in de elektronische muziek staat als een paal boven water..

Dat dus.

‘k Leef mee met vrienden en familie.
 
Één van mijn grote muzikale helden.... rust zacht, bedankt voor alle inspiratie.
 
Wel jammer natuurlijk maar eigenlijk ben ik niet zo een fan....Hun beste track vond ik Numbers en ook nog een paar tracks uit de LP Computerworld.
 
Weer een muzikale held minder onder ons. Velen zijn schatplichtig aan hem. Ik heb hem nog zien "zweten" achter zijn schootrekenaar in de Heineken Music Hall. Blij dat ik erbij was, al was ik liever bij een optreden geweest toen ze nog op hardware speelden.
 
Spijtig. Het leek mij een sympathiek mens.

Ik kan de muziek, nog steeds, erg waarderen. Als kind vond ik het erg bijzonder dat een paar robots, het geluid van de Krullevaar (Pluk van de Petteflet) konden imiteren. "Prrr... ta lie loe". Althans, zo klonk het openingsgeluid van "The Robots" voor mij.
 
Wist ik veel dat 't Kraftwerk was toen ik dit zag als prille tiener. Was er helemaal gek van. En als je weet hoeveel te hebben betekent voor de muziek in de USA (Afrika Bambaataa) - uno dos tres quatro - dat geadem in tour de france, ik ben er compleet door ingepakt. (enkel live kunnen ze me zo niet boeien haha)



Sad but true, ik zeg altijd 'als een man ouder wordt dan 73 mag ie al blij zijn' - we gaan nog veel helden verliezen. Benieuwd wat hij maakt met DAF nu :beard:
 
Kraftwerk waren in jaren 80 wel onze electro muziek helden!
vooral dit album(minimum maximum) dit eerste liedje van cd 1:
 
Heb Kraftwerk in 2004 live in de AB (Brussel) gezien en dat is voor mij nog altijd het mooiste concert dat ik ooit heb bijgewoond.
Dat was de Minimum-Maximum tour waarvan ik ook de DVD-opname (en bijhorende CD ) heb.

Pure synthesizermuziek met prachtige Visuals.

Gelukkig is hun muziek onsterfelijk.
 
Ralf & Florian.jpg - Click image for larger version  Name:	Ralf & Florian.jpg Views:	0 Size:	69,2 KB ID:	3756283
 
Alweer één van mijn synth helden overleden. Dat krijg je wanneer je zelf ouder wordt, maar het blijft triest. "Everyone I know, goes away in de end" zong Johnny Cash. R.I.P. Florian Schneider.
 
New order - Blue monday en D-Shake - Paradise is now - Florian R.I.P.



Tja daar noem je toch wel twee formidabele klassieke platen, nooit geweten dat zij dat geluid van Kraftwerk hebben gesampled/gejat. RIP Florian Schneider.
 
Zo is het leven. Je wordt door twee mongolen ongevraagd op deze wereld gezet, en na verloop van tijd zul je sterven.
Mijn kraftwerk lp's stijgen nu in waarde. Dus ja, de ene zijn dood is de andere z'n brood.
René
 
Ik betwijfel of we door "mongolen" op de wereld gezet worden maar soit ... het is ook een manier om het te omschrijven :erm:.

Het is inderdaad een jammerlijk verlies om pioniers te verlezen maar zo zit het leven inderdaad wel in mekaar. En in de komende jaren/decennia zullen er nog een hele boel volgen. Het staat in ieder geval vast dat ze in onze muziekcultuur nog lang zullen blijven doorleven en op die manier een beetje "onsterfelijk" zullen zijn.

:doei:

Danny
 
Ik heb hem nog zien "zweten" achter zijn schootrekenaar in de Heineken Music Hall. Blij dat ik erbij was, al was ik liever bij een optreden geweest toen ze nog op hardware speelden.

Was ook ik bij. Geluid was erg goed bij dat concert. Ik heb ze zo ongeveer overal gezien in Europa, Duitsland, Parijs, Engeland en natuurlijk Nederland als ze er waren. Meest memorabel was het Tribal Gathering festival in Engeland. Daar speelden ze voor het eerst een nieuw nummer die erna nooit is uitgebracht.

Dus tja, ben best wel fan.
 
Back
Top