vMPC2000XL Emulator

Hoi dus !

ff toch wat aandacht geven aan izmar's in C++ & op JUCE frameworks
gebaseerde app : de vMPC 2000 XL emulator

zalige software, enkel nou nog in de begindagen, dus relatief veel crashes
maar wordt as we speak aan gewerkt !

voor windows, mac os, linux

http://www.izmar.nl/

 
Last edited by a moderator:
Dit is wel een nieuw niveau "virtual machine". Simuleert meteen hoe het moet voelen om alles zonder handen, maar met een rietje in je mond te moeten doen. Stephen Hawking-style. Als dit nou low-latency 10 vingers wordt, wordt het wel interessant om je hele studio in te virtualiseren. Waar heb je dan nog hardware voor nodig? Desnoods stuur je de daadwerkelijke hardware op afstand aan, alleen is alles in de kelder, misschien desktop ipv keys versie, of zelfs losse printplaten in een doos...
 
Ik sprak izmar er paar jaar terug al over, is begonnen als een java-app maar is toen toch maar op C++ over gestapt.
Heeft via dit project eigenlijk zichzelf geleerd om te programmeren, en dat is echt wel tof gelukt!

Die VR-versie is wel beetje overdreven naar mijn idee, maar why not right? :D
 
Om eens onder m'n steen vandaan te komen:

Gaaf project! Ik zoveel lol beleefd aan mijn MPC2000xl en het doet me goed om dit project te zien.
En ook vanuit een software development perspectief: Het werkt - naar mijn mening - het beste als je jezelf een project geeft om een taal te leren of jezelf te verbeteren.

Ik ben erg benieuwd of next seq en mute mode ook geimplementeerd gaan worden. Samen met master tempo DE basis voor live raggen met een MPC2000xl :-)

:okdan:

:biertje:

-C-
 
Zeg, vertel is over dieje nextseq & mute ... ik neem aan zoals in n tracker, pattern playing om v pattern naar pattern te gaan live ... Ben door dieje emulator nou op zoek naar nen echte dikke hardware mpc :) & moet nog wat bijleren erover
 
Apart, gezien de mpc2000xl nou niet echt kleuring geeft aan het geluid. Snap niet waarom iemand zichzelf in dat geval dan de limitaties oplegt..
 
Het ging hier niet om de kleuring maar om de workflow. Het hele OS qua functionaliteit in een emulatie te stoppen.
En natuurlijk gewoon "omdat het kan".

Wat ik nog wel zou willen is een resize functie, het plaatje is wel echt heel erg klein om alle knopjes goed te kunnen lezen :#
 
In mijn geval, uitgetest & zo goed bevonden dat k er kriebels v kreeg om met de hardware bezig te zijn :)

Voor kleuring zijn er andere pareltjes voor handen, ik denk spontaan aan de RX 950 v e franse jongeman .

Ik weet üüüüberhaupt niet of ik er eentje ga scoren, die bakken , toch al wat zal het zijn dertig jaar oud, gaan die nog meegaan zonder brokken ... misschien moet ik gewoon weer mijn mmt-8 ( ook v synthforum + - begin 2000 ) v stal halen, esi aansluiten , midi pads kopen enzovoort :) voorlopig uittesten met lemur ... plezant !
 
In mijn geval, uitgetest & zo goed bevonden dat k er kriebels v kreeg om met de hardware bezig te zijn :)

Voor kleuring zijn er andere pareltjes voor handen, ik denk spontaan aan de RX 950 v e franse jongeman .

Ik weet üüüüberhaupt niet of ik er eentje ga scoren, die bakken , toch al wat zal het zijn dertig jaar oud, gaan die nog meegaan zonder brokken ... misschien moet ik gewoon weer mijn mmt-8 ( ook v synthforum + - begin 2000 ) v stal halen, esi aansluiten , midi pads kopen enzovoort :) voorlopig uittesten met lemur ... plezant !

MPC2000XL is 20 jaar oud
 
overigens vond ik mijn 2kxl wel kleuren, lekkere rosbak
 
Heb juist eens vernomen dat deze sampler het geluid een metalige punch mee geeft. Wat dit ook mag zijn.
 
Ik heb hem jaren gebruikt de 2kxl, maar vond het niet echt kleuren.. Ja mss met de filter een beetje of als je het ellenlange proces aandurfde gaan om het op een lagere bitrate/samplerate te zetten. Niet met samplen zelf of pitchen ed..

​Heb t zelf altijd meer ervaren als een dun en steriel geluid van CD kwaliteit.
 
Bizar, vanwaar dan de akai mpc fetish ... korrelig granulair geluid bijna werd beweerd ... in de tijd was iedereen mpc minded ... lang voor de tijd van laptops met ableton enzo

misschien ging het over de 2K versie ... https://www.millennialmind.co/the-hi...-the-akai-mpc/

akai MPC 60 12 bit 1988

akai MPC 3000 16 bit 1993 ----> J Dilla

akai MPC 2000 16 bit 1997

akai MPC 2000 XL 16 bit 2002
 
Een 2000xl is niet te vergelijken met de 3000 of andere voorgangers. Ik heb het dan ook alleen over de 2000xl in de post hierboven...
 
heb beatmaker zwei gedownload , dat & nano key studio met pad ' jes op mijn ouwe ipad & ben blij gesettled ... het leven hoeft niet complex te wezen :)
voorlopig okidoki, wou akai impc pro 2 downloaden, maar blijkt bugs te hebben, ook gezien voor een fl studio mobile app maar dat ziet er al helemaal brak uit
 
Ondertussen, patch gemaakt in pure data, om v de akai APC40 een MPC te maken, in beatmaker2 & ipad ...

die 40 padjes voelen nog wel ok aan, om te drummen of in t spelen
 

Attachments

  • APC40 MPC.jpg
    APC40 MPC.jpg
    73,5 KB · Bekeken: 131
Ondertussen
Ondertussen gaat dit topic al sinds een aantal posts totaal niet meer over vmpc ...

(puredata is wel leuk hoor, zat vanacht ook wat te patchen om midi-clock 2x zo snel te laten lopen)
 
heb beatmaker zwei gedownload , dat & nano key studio met pad ' jes op mijn ouwe ipad & ben blij gesettled ... het leven hoeft niet complex te wezen :)
voorlopig okidoki, wou akai impc pro 2 downloaden, maar blijkt bugs te hebben, ook gezien voor een fl studio mobile app maar dat ziet er al helemaal brak uit

FL Studio Mobile is al heel compleet en werkt super samen met de software op pc/mac.
Om die enkel en alleen als vervanger voor een MPC te gebruiken is feitelijk overkill.

Zelf ben ik super tevreden van de gratis wifi controller app 'ILRemote'.
Daarmee stuur ik dan de FPC aan vanaf eender welke Android of iOS phone en tablet.
't Is zelfs mogelijk om er tot 15 tegelijk te gebruiken. :) Zo heb ik nog nooit behoefte gehad aan een andere MPC vervanger.
Dus misschien ook een idee voor jou? Gooi die ouwe smartphone of tablet nog niet weg, maar
geef die een nieuw leven als draadloze MIDI controller.
 
heb geen pc mac met fl studio helaas ... ( ik neem aan dat fls mobile niet werkt met fruityloops 3.3 :) ) enkel de app, die wilde ik dan downloaden niet 1 niet twee maar tot drie maal toe, op verschillende tijdstippen in mijn leven ... het is er nooit v gekomen ... het voelde & zag er niet uit zoals de fruity loops dat ik kende,
3 versie ... pre-ableton era ... op gegeven moment stapte iedereen dat ik ken van fruity naar ableton :) wat n tijden ! ! !! !

maar fantastische tip ... ooit de ipad gekocht om idd via midi vanalles te controllen ...
 
Back
Top