EMT 140 plate reverb voor UAD1

de Universal Audio gasten hebben weer een nieuwe plugin voor hun UAD1 DSP-card aangekondigd......deze keer een plate reverb! gebaseerd op de klassieke EMT 140 plate, dus dat beloofd wat! Prijs gaat 149 dollares worden..

plaaaaaaatje...........

Plate-140-cover.jpg


meer info:

http://www.uaudio.com/news/releases/plate140.html

Olaf
 
Zeikers

Wat is er nou duur aan?,als je alles "gratis gewend bent is alles te duur ja.
Koop eens een goede hardware verb voor 150?
Als ik iets mag zeggen,dan is alles tegenwoordig rete goedkoop,het verschil in kosten aanschaf is zo ontzettend groot met vroeger,en dat iedereen in zijn handen mag klappen dat er zulke alternatieven zijn.
En als je niet wil klappen,klap dan niet,of anders,kopen is niet verplicht8o)
 
Origineel geplaatst door trash
Zeikers

Wat is er nou duur aan?,als je alles "gratis gewend bent is alles te duur ja.
Koop eens een goede hardware verb voor 150?
Als ik iets mag zeggen,dan is alles tegenwoordig rete goedkoop,het verschil in kosten aanschaf is zo ontzettend groot met vroeger,en dat iedereen in zijn handen mag klappen dat er zulke alternatieven zijn.
En als je niet wil klappen,klap dan niet,of anders,kopen is niet verplicht8o)

Precies wat ik bedoel!

Voor wat ik begrepen heb is die hele UAD1 serie helemaal geweldig, toppie, briljant! Het systeem heeft mij meerdere malen heel verliefd aangekeken, en mochten mijn productieplannen op een hoger nivo komen, dan is dit een van de eerste dingen die ik zou aanschaffen...
Net als de M5: niet goedkoop, maar wel klassespul!
 
Origineel geplaatst door trash
Zeikers

Wat is er nou duur aan?,als je alles "gratis gewend bent is alles te duur ja.
Koop eens een goede hardware verb voor 150?
Als ik iets mag zeggen,dan is alles tegenwoordig rete goedkoop,het verschil in kosten aanschaf is zo ontzettend groot met vroeger,en dat iedereen in zijn handen mag klappen dat er zulke alternatieven zijn.
En als je niet wil klappen,klap dan niet,of anders,kopen is niet verplicht8o)

idd! zeker als je weet dat een EMT 140 voor rond de 2000 dollar wordt verhandeld
 
Origineel geplaatst door olafmol
idd! zeker als je weet dat een EMT 140 voor rond de 2000 dollar wordt verhandeld

klinken ze dan wel identiek vraag je je dan af..


(ja ik ben een zeikerd.. ;) )
 
Origineel geplaatst door Arv
klinken ze dan wel identiek vraag je je dan af..


(ja ik ben een zeikerd.. ;) )

vast niet 100% maar als ie niet zo in de buurt komt als de andere UAD1 remakes maak ik me niet al te druk ;)
 
Enige spijt van de UAD is dat hem niet eerder heb gekocht.
De kaart is een kwestie van erin zetten, software installeren, registren op hun site en gaan!
En die extra plugins kun je makkelijk via CC kopen. Misschien wel te makkelijk.
 
hij is fijn he fuse :{

over de emt plate reverb, op de forum van universal audio dachten een hoop mensen dat het
een emt tapedelay zou worden maar blijkt dus een platereverb te zijn.

mij niet zo bekend eigenlijk wat dat voor mij zou kunnen betekenen aangezien ik meestal halls
gebruik.

kan iemand in een paar woorden of paar zinnetjes vertellen waar een platereverb "goed" voor of
bedoeld voor is ?
 
heb het al aangepast, bedoelde plate maar schreef per ongeluk spring 8o)
 
heeft iemand hem al gehoord ?
hij is toch als demo te downen ?

txs ! ben benieuwd !
 
Ik neem aan dat hij in de 3.7 software versie wordt gezet en hij daar dan een paar dagen of zo te demo'en is. Dat doen ze met die limiter ook.
 
als ik mij niet vergis zijn de demo's 2 weken werkzaam altijd.

en deze zit indernaad in versie 3.7 verwerkt die in de 4e kwart van 2004 te download zou
worden aangeboden staat op de site.
 
nou, 3.7 is op de site te downloaden, en de EMT-140 zit er bij........ heb gisteren ff snel de demo gechecked, en OELALALA! dat klinkt superlekker! er zijn al een boel powercore gasten die altijd bij de classicverb zweerden die nu helemaal om zijn en de EMT140 op dit moment de beste software reverb noemen....... ikzelf heb niet zo superveel referentie, maar ik moet zeggen: de interface is supereenvoudig, dus je kan heel snel goedklinkende reverbs maken (itt dreamverb)....en de presets zijn erg goed als uitgangspunt..........wat vooral erg opvalt is dat de reverb samengaat met het geluid zelf ipv er "bovenop" ligt ofzo...... het "gelled" heel erg goed...... 150 dollares gaan zeker over de toonbank als de demo uitgewerkt is!
enige nadeel: de plugin vreet 24% van je UAD1 kaart....dat wordt dus een nieuwe kaart erbij kopen ben ik bang....snif
 
Dank voor het mededelen.

Zal hem ook maar eens testen dan.
En idd dat die Dreamverb behoorlijk onhandig in te stellen is. Hopelijk dat ze wat betere en meer bruikbare standaard settings erbij doen.

Trouwens die Precision Limiter die ik nu aan't testen ben is erg goed. Heel lineair en hij kleurt niet echt maar toch laat hij het hoog en stereobeeld heel.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dank voor het mededelen.

Zal hem ook maar eens testen dan.
En idd dat die Dreamverb behoorlijk onhandig in te stellen is. Hopelijk dat ze wat betere en meer bruikbare standaard settings erbij doen.

Trouwens die Precision Limiter die ik nu aan't testen ben is erg goed. Heel lineair en hij kleurt niet echt maar toch laat hij het hoog en stereobeeld heel.


vind de nieuwe preset-bundles van dreamverb en realverb overigens wel erg bruikbaar..maar de interface blijft gemaakt voor rocket-scientists ;)
 
Back
Top