Arturia kondigt ARP2600 V aan

Dan maak dit maar de startpost:

Bron : http://www.kvr-vst.com

Arturia heeft hun volgende nieuwe plugin aangekondigt - de ARP2600 V, een emulatie van wat over het algemeen wordt gezien als een van de beste analoge synthesizers ooit gemaakt - de ARP 2600.

Het origineel kwam op de markt als de "Blue Meanie"-versie, maar het model heeft zich ontwikkeld gedurende de jaren en wordt alom gerespecteerd. De ARP kan zowel gebruikt worden met als zonder patchcords omdat er ook interne routering aanwezig is (bedienbaar met sliders en schakelaars), en er kunnen verbluffende geluiden uit worden gehaald.

Met deze softwareversie komt de ARP weer terug. Natuurlijk zijn alle originele functies aanwezig, en als extras komen polyfonie, MIDI, tracking generators en extra effecten (verborgen achter de interne speakers) er bij.

De ARP2600 V heeft 400 presets, werkt op Mac OS X en Windows en kan toegepast worden als standalone of plugin (VST, RTAS, HTDM, DXi en Audio Units).
 

Attachments

  • arp2600v.gif
    arp2600v.gif
    110,7 KB · Bekeken: 135
je kan zeggen wat je wilt.. ze zijn bedreven met Photoshop :D


serieus.. voor de mensen die geen 'echte' kunnen betalen is het een leuke kennismaking lijkt mij


toch?
 
Fijn voor jou, maar kan je dat plaatje van de hoofdpagina niet in je tweede post zetten?
Je neemt namelijk bijna heel de hoofdpagina in beslag en dat maakt het voor alle users
alleen maar traaaaaaaaaaaaaaaageeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrr............

Bedankt voor je begrip.
 
Origineel geplaatst door Riezz73
je kan zeggen wat je wilt.. ze zijn bedreven met Photoshop :D


serieus.. voor de mensen die geen 'echte' kunnen betalen is het een leuke kennismaking lijkt mij


toch?

Idd. En toch is het t niet t zelfde.

Digi is wel de toekomst, maar t mag niet een volledige vervanging zijn met dit soort dingen. Hoe kunnen echte Phreax dan nog hun hart ophalen?

Ik zal hier niet eens naar kijken, maar gewoon star door blijven sparen voor een echte.
 
Sjomge t houd ook nooit op he met dat namaken.
Waar die interface voor goed is weet ik niet maar mn cpu gaat er vast van flippen...
Kan die koffer ook gewoon dicht?
 
Origineel geplaatst door Neon Vomit
Sjomge t houd ook nooit op he met dat namaken.
Waar die interface voor goed is weet ik niet maar mn cpu gaat er vast van flippen...
Kan die koffer ook gewoon dicht?

Dit is een van de weinige keren dat ik het echt onzin vind dat ze een klassieker proberen na te maken. Ok, qua sound is het misschien interessant, maar dit moet welhaast de knulligste interface zijn die ooit is gemaakt. Veel te groot en trouwens... knoppen en sliders zijn interessant als je ze kan vastpakken met je vingers.... maar is er niks anders te verzinnen voor op een computerscherm dan een rechtstreekse kopie?!
 
Tja... ik had ook liever dat men zich concentreerde op vervolmaking van het synth-model ipv. eye-candy.
Echter, ik ben realistisch genoeg om te snappen dat *dit* verkoopt, en een geluid dat 90% klopt ipv. 75% niet zorgt voor mensen die de deur platlopen bij de muziekdozenschuiver (... daar komt men immers pas later achter.)
Nou ja, misschien leuk voor de softsynth liefhebbers; in hoeverre dit nou wat toevoegt t.o.v. de Moog Modular van dezelfde fabrikant blijft afwachten.

Trouwens, we hebben inmiddels de meeste échte klassiekers wel gehad?
Ik mis nog de Oberheim SEM, OB-X en Matrix 12.
Die zullen dus nog wel eens volgen... :D
 
Matrix-12!
Hebbe! Hebbe!

Wat een gemopper weer zeg. Je hoeft er niet naar te kijken, luisteren of zelfs niet kopen.

Alle knoppen hebben denk ik vast wel midi learn dus met knoppen rossen kan altijd nog wel hoor. En klinkt het 75%? Dan klinkt 25% helemaal anders denk ik maar.

En als je de geldpest heb ga je voor het echt werk. Sim-pel

Ik vind de dingen die Arturia doet geinig. Ze hebben veel tijd in die software gestoken en nu melken ze het uit. Alsof andere softsynthbouwers of zelfs hardware synthbouwers dat niet doen? Het is altijd nog een bedrijf wat een paar centen wil verdienen.
 
als deze net zo goed is als de andere Arturia spulletjes wil ik 'm wel hebben....vette sjit !
 
ik ook, en ik vind de interface prima, een ARP 2600 plugin moet er ook uitzien als een ARP2600 vin ik. en als ie de ARP sound net zo goed benaderd als de modularV en minimoogV bij hun hardware tegenpolen komt ie ook met stip binnen op mijn wishlist voor de feestdagen!
 
Ben benieuwd naar het geluid. Misschien een Pepsi-test in 1 van de bladen? Als het op 95% van het orgineel zit koop ik mogelijk ook nog wel. Als zoethoudertje zeg maar, totdat ik een echte heb! :engel:
 
Ik ben het met Hanz eens. Uiteraard verkoopt dit beter, dit is wat mensen kennen en aantrekt. een 2600 is heel moeilijk te krijgen als je al het geld ervoor over hebt. Als dit ook maar voor 95% in de buurt komt zou ik het best willen hebben..
de specs zijn om te :P als ik de screenshot eens goed bekijk
 
Origineel geplaatst door fuse
Alle knoppen hebben denk ik vast wel midi learn dus met knoppen rossen kan altijd nog wel hoor. En klinkt het 75%? Dan klinkt 25% helemaal anders denk ik maar.
Ze hadden, net als korg, een mini midi controllertje van die koffer er bij moeten gooien.
 
het enige wat ik wil weten is het cpu gebruik! als deze net zo intensief is als de arturia moog dan mwa laat maar. dan maar sparen voor de g2 engine van clavia
 
Origineel geplaatst door mono-poly
D'er zitten helemaal geen lfo's in de orgionele Arp sequencer.
En er zit ook geen Chorus en Delay in de orgionele 2600.

En eigenlijk vind ik het dus raar dat ze dat wél doen in de softsynth versie.
Net zoiets als de afwijkende filtermodellen en modulatieroutings in de CS-80v, of de polyfonie in de Minimoog softsynth.

Ik denk dat als je blijkbaar zó dicht bij het origineel in de buurt wilt komen, je niet allerlei spullen erin moet plempen die juist weer afbreuk doen aan dat oorspronkelijke 'karakter'. Waarom koop je immers dan niet een 'algemene' softsynth die het ook allemaal wel kan?

Vandaar ook mijn opmerking in hoeverre dit iets toevoegt aan de bestaande reeks van Arturia. Als je elke virtuele synth volplemplt met dezelfde features, waardoor elke synth hetzelfde kan/gaat klinken, waarom zou ik dan wéér een nieuwe erbij kopen? Voor de eyecandy, omdat het lekker staat op mijn beeldscherm?

Nou ja, ik zal wel weer een azijnpisser zijn. Maar ik vind dus dat Arturia door allerlei zooi toe te voegen aan het origineel eigenlijk het belangrijkste wegneemt: de beperkingen die de synth karakter geven (en ja, ik weet dat je die toevoegingen niet hóeft te gebruiken...)
 
Back
Top