Arturia kondigt ARP2600 V aan

Dan maak dit maar de startpost:

Bron : http://www.kvr-vst.com

Arturia heeft hun volgende nieuwe plugin aangekondigt - de ARP2600 V, een emulatie van wat over het algemeen wordt gezien als een van de beste analoge synthesizers ooit gemaakt - de ARP 2600.

Het origineel kwam op de markt als de "Blue Meanie"-versie, maar het model heeft zich ontwikkeld gedurende de jaren en wordt alom gerespecteerd. De ARP kan zowel gebruikt worden met als zonder patchcords omdat er ook interne routering aanwezig is (bedienbaar met sliders en schakelaars), en er kunnen verbluffende geluiden uit worden gehaald.

Met deze softwareversie komt de ARP weer terug. Natuurlijk zijn alle originele functies aanwezig, en als extras komen polyfonie, MIDI, tracking generators en extra effecten (verborgen achter de interne speakers) er bij.

De ARP2600 V heeft 400 presets, werkt op Mac OS X en Windows en kan toegepast worden als standalone of plugin (VST, RTAS, HTDM, DXi en Audio Units).
 

Attachments

  • arp2600v.gif
    arp2600v.gif
    110,7 KB · Bekeken: 141
Origineel geplaatst door Nolet
Ik was toch redelijk impressed, mag ik wel zeggen. 't zal niet 100% zijn, maar ik zou het er niet uit halen als iemand mij opnames liet horen van een echte en van deze plugin. Mits goed geprogrammeerd en goed bespeeld natuurlijk.
En al die Chorus, Delay en Unison moet er natuurlijk af.

Ik in het begin ook wel maar ben regelmatig met een echte in de weer ..
Het komt in de buurt maar toch net niet .. Leeft niet ofzo en mist de power/druk.. iel filter ,, bla bla bla bla bla .
Ik wordt een beetje ongeduldig over MiniMonster van OhmForce .
Als hij net zo goed wordt als de Oditty "en dat denk ik wel"dan blaast hij die Arturia omver .
 
ik heb de demo geprobeerd en ik vind em hetzelfde klinken als modularV die ik al heb. voegt wmb betreft niks toe aan het klankpallet dat ik reeds tot mijn beschikking heb.

vind de presets ook niet geweldig,

albino daarentegen wil ik spoeidg aanschaffen, het jeukt me echt, die demo's klinken dus supervet, zeker die nieuwe soundbank!
 
arturia zou het korg legacy konzept eens op moeten pakken, dus: softwaresynth + goedkope plastik hardware voor de bediening.

beter te bedienen.
 
Origineel geplaatst door dries
arturia zou het korg legacy konzept eens op moeten pakken, dus: softwaresynth + goedkope plastik hardware voor de bediening.

beter te bedienen.

goedkoop plastik??
dat ding ois bij mij van metaal!! en ziet er zeker niet cheapie uit, maar ik geef je wel gelijk, een mini arp zou niet mistaan naast mijn ms-20-je ;)
 
Origineel geplaatst door dries
arturia zou het korg legacy konzept eens op moeten pakken, dus: softwaresynth + goedkope plastik hardware voor de bediening.

beter te bedienen.

Dat is precies wat ik ze in een mail heb voorgelegd. En nou maar afwachten :z

Ik ben er wel voor: voor iedere vintage-softsynth een hedendaagse remote!
 
Ondanks alle scheldpartijen hier ben ik toch maar aan die demo begonnen.

Grappige is dat hij standalone veel meer CPU vreet dan als VSTi. Raar maar waar.

Wat ik er van vind?
Eigenlijk moet je helemaal niet naar het orgineel kijken. Als je dat doet dan gaat het nergens meer over. Ik zou het liever als een VST synth willen zien.

In die context is het gewoon een goede en veelzijdige synth. Hij kan zich makkelijk staande houden tegen een bijv Albino. Veelzijdig, redelijk overzichtelijk (nadeel van wat Albino niet is vind ik), een eigen klankkarakter wat wel op Arp lijkt. Ik vind hem redelijk anders dan de Modular V.
Nadeel vind ik wel dat hij behoorlijk veel CPU vreet. Maar dat kun je met bijv freeze oplossen.

Je kan er prima viezige synthgeluiden uithalen. Voor 80ies pop of ambient of zo. De presets zijn niet allemaal OK mede omdat er bijna overal die reverb op zit. Beetje overdreven allemaal.
Maar een paar presets zijn heel interessant. En hem zelf programmeren is nog een leuke klus, hij is redelijk uitgebreid. En als je liever knopjes hebt dan is het redelijk eenvoudig om hem even in te leren en dat te gebruiken om te tweaken. Tot aan de sequencer sliders aan toe met trouwens een hele leuke sequencer.

En voor de mensen die hem slapjes vinden klinken. Er zijn zat manieren om door middel van een beetje slim effecten te gebruiken het maximale uit deze softsynths te halen. Al een simpele UAD 1176SN erachter scheelt al flink wat bijv. Je blind staren dat hij kaal perfect moet klinken is een beetje een naieve gedachten vind ik zelf. De meeste synths komen pas vaak echt tot leven als je er meer mee gaat doen. Misschien dat dit iets voor gevorderden is of zo. (kuch)

En als je dat idee van het orgineel los laat dan zie je gewoon een interessante VST synth die op VST gebied zeker toch wel wat unieks brengt en een aanwinst is voor de VST wereld. Qua klanken moet het je aanstaan maar ik vind dit toch een van de betere VSTs van dit moment.
 
Ik ben het grotendeels met Fuse eens.
Het is een uitstekend stukje software waar prima geluiden uitkomen. In het gebruik vind ik hem ook niet zo onpraktisch als ik tevoren dacht, hoewel ik moet toegeven dat de MS20 controller bij de legacy collection wel heel erg prettig werkt en mij vaak het gevoel geeft "echt" met een instrument te werken.

De vergelijking met een echte ARP dringt zich door de naam wel op, maar vind ik eigenlijk niet zo relevant. Ik heb namelijk geen ARP en die zal er hoogstwaarschijnlijk ook nimmer komen, dus het echte apparaat valt wat dat betreft al af. Voor degenen die wel een ARP hebben is de software versie al helemaal niet interessant, dus waarom zou je vergelijken...

Ik denk dat deze softsynth interessant is voor mensen die geinteresseerd zijn in de mogelijkheden die een instrument als de ARP 2600 heeft. En dat is in feite ook de reden waarom ik een software emulatie interessant kan vinden.
Ik vind de mogelijkheden van de ARP 2600 interessant en de klank van de Arturia ARP 2600 V vind ik als op zichzelf staand instrument goed. Dit tezamen maakt dit tot een bruikbaar instrument in de studio...voor mij dan.

Het enige dat ik echt mis is het hardware gevoel dat ik bij de Legacy Collection heb.


groet

Tom
 
Hay

ik heb hem ook maar geprobeerd, en smaken verschillen

ik heb die van synthax bij de samples thread gehoord , en die klinkt mij veel beter

ik heb de indruk dat hij geen dynamiek heeft en een geen volle klank

dat hoor ik in die echte wel dat volle vette

cpu gebruik viel wel mee 25% tot 40% van 2.8ghz als je net aan de systeemeisen zit wordt het moeilijker

maar er zijn mensen die er ongetwijfeld hele mooie dingen mee kunnen

het is wel uniek om uit te proberen hoe een echte 2600 werkt

en dat is wel leuk

maar toch een hoog prijskaartje

ik denk eerder dat de mensen van die software eerder een soort mod toeppassen op

een basis die variabel is, dus alles is mogelijk maar begint op mekaar te lijken

je plakt er een andere interface voor en hup je hebt weer een ander instrument

maar toch een knappe klus

ze zijn wel op de goede weg , alleen die weg is nog erg lang.

greetz turtel





=)
 
Back
Top