Arturia kondigt ARP2600 V aan

Dan maak dit maar de startpost:

Bron : http://www.kvr-vst.com

Arturia heeft hun volgende nieuwe plugin aangekondigt - de ARP2600 V, een emulatie van wat over het algemeen wordt gezien als een van de beste analoge synthesizers ooit gemaakt - de ARP 2600.

Het origineel kwam op de markt als de "Blue Meanie"-versie, maar het model heeft zich ontwikkeld gedurende de jaren en wordt alom gerespecteerd. De ARP kan zowel gebruikt worden met als zonder patchcords omdat er ook interne routering aanwezig is (bedienbaar met sliders en schakelaars), en er kunnen verbluffende geluiden uit worden gehaald.

Met deze softwareversie komt de ARP weer terug. Natuurlijk zijn alle originele functies aanwezig, en als extras komen polyfonie, MIDI, tracking generators en extra effecten (verborgen achter de interne speakers) er bij.

De ARP2600 V heeft 400 presets, werkt op Mac OS X en Windows en kan toegepast worden als standalone of plugin (VST, RTAS, HTDM, DXi en Audio Units).
 

Attachments

  • arp2600v.gif
    arp2600v.gif
    110,7 KB · Bekeken: 141
Misschien hebben ze die extra's toegevoegd omdat het gros van de kopers wellicht gaat klagen dat het er niet op zit.
Of wellicht omdat ze die 'beperkingen' echt als beperkingen zien...
 
90% zoals een echte 2600 klinken.
Lijkt mij lastig haalbaar persoonlijk.
Maar dit zal wel gewoon een leuke Reactor/Vaz concurentje zijn met een Arp interface.
 
Godkolere, ik vond die ModularV al een pokke interface hebben op je scherm, en dit doet er nog ff een schepje boven op! Ik ben er zeker van dat mensen dit kopen in een vlaag en na een paar weken nooit meer gebruiken. Puur om de interface..

en dat ze er chorus en delay bij hebben gepropt is uiteraard om de slechte kopie te verdoezelen.. :duivels:

Als ik een ARP wil, ga ik sparen :D


(ps, ben ik nu lekker negatief genoeg? :D)

R
 
Origineel geplaatst door fuse

Wat een gemopper weer zeg. Je hoeft er niet naar te kijken, luisteren of zelfs niet kopen.
Ja sorry, ik zit weer in een van mijn zwarte periodes.

:D
 
Hier wordt ik toch wel heel blij van!;)
Ook die emu plug is weer welkom.
Ik denk dat je het niet moet zien als vervanging.
Mensen met een echte arp hebben gaan die hier voor niet verkopen denk ik.
Wat betreft cpu kan het me niet zo bommen.
Tenslotte gaat die technologie ook als een speer!
Die interface ziet er toch gewoon vet uit!!(Ik moet wel zeggen dat ik de M. Modular vst 2 a 3 x heb ingeschakeld en hem, toen gaauw weer uit de lijst heb geketst. Daar word je echt kriegel van..hoop dat dit wel iets meer meevalt!
Blijf zelf overtuigd van the real thing..maar moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer begin te denken of ik zelf niet aan het mieren neuken ben....ik ben wel een synthfreak maar..dat komt omdat ik lekkere tunes wil maken en niet omdat ik perse een heleboel apparatuur wil hebben. Liever wat minder eigenlijk. Dat werkt toch wat rielxter voor mij.

Ben erg benieuwd..we gaan er de komende tijd nog veel over lezen en horen!

Gr,

Chris
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Hier wordt ik toch wel heel blij van!;)
Ook die emu plug is weer welkom.
Ik denk dat je het niet moet zien als vervanging.
Mensen met een echte arp hebben gaan die hier voor niet verkopen denk ik.
Wat betreft cpu kan het me niet zo bommen.
Tenslotte gaat die technologie ook als een speer!
Die interface ziet er toch gewoon vet uit!!(Ik moet wel zeggen dat ik de M. Modular vst 2 a 3 x heb ingeschakeld en hem, toen gaauw weer uit de lijst heb geketst. Daar word je echt kriegel van..hoop dat dit wel iets meer meevalt!
Blijf zelf overtuigd van the real thing..maar moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer begin te denken of ik zelf niet aan het mieren neuken ben....ik ben wel een synthfreak maar..dat komt omdat ik lekkere tunes wil maken en niet omdat ik perse een heleboel apparatuur wil hebben. Liever wat minder eigenlijk. Dat werkt toch wat rielxter voor mij.

Ben erg benieuwd..we gaan er de komende tijd nog veel over lezen en horen!

Gr,

Chris

Inderdaad, die interface vind ik vertaald naar een PC scherm niks, dat kan allemaal veel beter. Het geknoei en de onoverzichtelijkheid van een hardware interface gecombineerd met het indirecte van een PC scherm, the worst of both worlds.
 
Ik snap jullie problemen niet met de interface... :confused:
Het is een softsynth dus is per definitie de interface op zijn minst vaginaal... en aangezien dit een bijzonder uitgebreide synth is, is de interface dus bijzonder uitgebreid vaginaal... logisch toch?

Dus zoals NeonVomit al meldt: waarom geen cheap-ass plastic mini-controllertje erbij...? dan wordt de interface al een stuk minder vaginaal...

Komen softsynths tegenwoordig ook met een oefeningenblad met anti-RSI oefeningen?? :duivels:
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Ik snap jullie problemen niet met de interface... :confused:
Het is een softsynth dus is per definitie de interface op zijn minst vaginaal... en aangezien dit een bijzonder uitgebreide synth is, is de interface dus bijzonder uitgebreid vaginaal... logisch toch?

Dus zoals NeonVomit al meldt: waarom geen cheap-ass plastic mini-controllertje erbij...? dan wordt de interface al een stuk minder vaginaal...

Komen softsynths tegenwoordig ook met een oefeningenblad met anti-RSI oefeningen?? :duivels:

Ik zal je uitleggen waarom.. Een hardware bak staat ergens in de hoek en daar draai je aan wat knoppen. Klaar. Een software pakket neemt je hele scherm (of veel meer) in beslag, dus switch je je helemaal ziek tijdens bv een opname. Een controller biedt uitkomst maar helaas heb je zoveel knoppen op al die sofsynths, zodat je een berg controllers nodig hebt (okee, je hebt controllers die erg veel functies hebben, maar dat werkt allemaal net niet he?). Dat maakt dat ik het allemaal nites vind. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik heb graag gebruiksgemak..


ps, VAGINAAL? Wat versta jij daar onder in normaal Nederlands?? :confused:

gr R
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik zal je uitleggen waarom.. Een hardware bak staat ergens in de hoek en daar draai je aan wat knoppen. Klaar. Een software pakket neemt je hele scherm (of veel meer) in beslag, dus switch je je helemaal ziek tijdens bv een opname. Een controller biedt uitkomst maar helaas heb je zoveel knoppen op al die sofsynths, zodat je een berg controllers nodig hebt (okee, je hebt controllers die erg veel functies hebben, maar dat werkt allemaal net niet he?). Dat maakt dat ik het allemaal nites vind. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik heb graag gebruiksgemak..


ps, VAGINAAL? Wat versta jij daar onder in normaal Nederlands?? :confused:

gr R

Wij zijn het helemaal met elkaar eens! Ik wil ook niet met mijn muis een knop bewegen, of alsnog in veel (controller) hardware investeren. Gewoon zoveel mogelijk échte knoppen!
Wat ik bedoel: als je soft gaat, heb je dus per definitie een vaginale-interface! Dus niet verder zeuren daarover: daar kies je voor!

PS: ik wil het wat vrouwvriendelijker houden vandaar dat ik kut door vagina vervang... maar ja, als puntje bij paaltje komt, blijft het een pot nat! :engel:
 
Origineel geplaatst door isnieZot
ik heb uit goede bron vernomen dat hij beter dan de hardware versie klinkt.
:dubbel: Ik heb gehoord dat de oscilatoren wel stabieler zijn, maar dat de timing nu compleet om zeep is!
Af en toe wordt hij zelfs blauw en stopt hij der helemaal mee...
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Wij zijn het helemaal met elkaar eens! Ik wil ook niet met mijn muis een knop bewegen, of alsnog in veel (controller) hardware investeren. Gewoon zoveel mogelijk échte knoppen!
Wat ik bedoel: als je soft gaat, heb je dus per definitie een vaginale-interface! Dus niet verder zeuren daarover: daar kies je voor!

Wij ook....



:halleluja
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb gehoord dat er veel belgen op het forum zitten }:|
Nee hoor, dat leest niet zo makkelijk... :kont:
 
arturia is gewoon heerser!!!als die net zo goed en authentiek gaat klinken als de moogmodular dan zal ik weer eeen hele maand boterhammen met confituur mogen eten ...
 
Interactie d.m.v. de draaiknoppen en sliders in dergelijke programma's mogen van mij best, maar het zou ook fijn zijn als er een mogenlijkheid zou zijn (invoer veld) waarbij de waarden handmatig zijn in te voeren.

Verder zou ik zou er toch graag een keer mee spelen.
 
Eindelijk Saint Erics natte droom virtueel gemaakt

Virtuele natte droom? Klinkt nogal droog. :dubbel:


maar even terzake. Ik houd niet van eenheidsworst. Iedere 2600 (en alle andere ARPjes) heeft zijn eigen karakter.
Daar houd ik van. Karakter.
En ik heb niets met namaak. Ik wil echt!
 
Back
Top