Fantastic Voyage, A Virtual 4-Track Portastudio Prijs 14.99€

Fantastic-Voyage.png

Fantastic Voyage is een multi-effect virtuele stompbox met geïntegreerde looper en een 4 (stereo) tracks recorder.
Het is ontworpen om elk extern geluid te verwerken en op te slaan, zoals gitaren, microfoons, synthesizers. Het heeft geen interne generatoren.
De software, zoals Gleetchlab en Berna, is modulair ontworpen.
Met de matrix kunt u de verschillende secties van de software op elke gewenste manier met elkaar verbinden.
Dit betekent dat er geen vast signaalpad is en dat de mogelijkheden van signaalverwerking en herverwerking enorm zijn.
Fantastic Voyage is perfect voor live optredens, maar ook voor een draagbare studio waarvoor geen andere software nodig is.
Fantastic Voyage is geen plug-in. Het is op zichzelf staande software, maar als je het met je DAW wilt gebruiken, kun je de software van en naar je DAW verbinden met elke virtuele driver, zoals Blackhole (gratis) of Loopback (commercieel maar heeft meer opties).

Het idee van Fantastic Voyage kwam tijdens het denken bij de oude Tascam-tape Portastudios.
In mijn vroege experimenten in de jaren 90 hield ik van de machine, dus ik heb besloten om een ​​persoonlijke bijgewerkte versie van een draagbare 4-track recorder te maken met een palet aan effecten waarvan ik denk dat ze nuttig zijn om ambient en experimentele deuntjes te creëren.

http://www.giorgiosancristoforo.net/softwares/
Prijs 14.99€

 
Ah, dus hij maakt nog wel dingen, hij was ook bezig aan het omzetten van Berna naar een versie voor de Axoloti, maar dat projectje is al lang stil, jammer genoeg.
Geinig ding, zo'n fourtrack recorder, heeft iemand hem ook al gehoord? Een deel van de charme zit hem ook in de compressie, denk ik?
 
Leuk idee, maar ik hoor in die Vimeo demo nogal wat digitale kraakjes/plopjes.
 
Leuk concept, maar ik krijg met de demo versie vooral heel veel gekraak, feedback en heel veel vertraging. Grafische glitches zoals knoppen die niet bewegen.. Ook met de routings uit de voorbeelden in de manual vind ik het niet te doen.
 
Back
Top