SYNTHR3, New Boutique Modular Analog Synth

SYNTHR3 is een nieuwe Boutique modulaire analoge synthesizer uit Frankrijk met een voorbedrade engine, verwisselbare filters en MIDI.
Vet maar:
SYNTHR3 is nu beschikbaar voor 1800 € :halleluja en is alleen beschikbaar in Frankrijk. Het product is handgemaakt en de ontwikkelaar heeft geen exportplannen.

https://www.synthanatomy.com/2020/03...7gS2bstIxsduLg

Click image for larger version  Name:	SYNTHR3--1024x683.jpg Views:	0 Size:	67,5 KB ID:	3745617

 
a new pre-wired modular analog Synthesizer.

Wow, pre-wired modular :P Zijn niet alle normale synths pre-wired :? Modulaire uitgezonderd natuurlijk :D
 
Hier wordt iets specifiek mee bedoeld, zoals de Formant ook had: je kan op de gekende modulaire manier met kabels patchen zo veel en zo gek je maar wilt. Maar als je bv geen kabel in je VCO out hebt zitten en geen kabel in je VCF in, worden deze intern doorverbonden. Er zit dus een "default patch" ingebouwd die je kan overrulen door extern te patchen.
 
Hier wordt iets specifiek mee bedoeld, zoals de Formant ook had: je kan op de gekende modulaire manier met kabels patchen zo veel en zo gek je maar wilt. Maar als je bv geen kabel in je VCO out hebt zitten en geen kabel in je VCF in, worden deze intern doorverbonden. Er zit dus een "default patch" ingebouwd die je kan overrulen door extern te patchen.

is dat zo? ik zie nergens jack inputs of iets dergelijks

of kan je aan de achterkant of binnenkant zelf routings aanpassen?
 
Op de site wordt het uitgelegd. Net als GRP kiest men voor vaste modulatiebronnen. Bij GRP gaat dat middels een knop die max. 10 bronnen, een tegelijk kan selecteren. Dit is niet zo flexibel als met kabels maar wel overzichtelijk. Ik vind het er mooi uit zien en de prijs is zeer schappelijk voor het gebodene. Ik heb geen ervaring met GRP, die wel commercieel exporteert, maar dit kon wel eens een geduchte concurrent zijn als de kwaliteit in orde is.
 
Het is inderdaad zonder kabels, dat had ik even niet meegekregen. :) Dat is dan toch ietsje anders dan ik gedachten had.
 
ik vind het er echt extreem onaantrekkelijk uitzien allemaal
 
Die eerste demo vind ik wel lekker klinken moet ik zeggen.

ik vind het er echt extreem onaantrekkelijk uitzien allemaal


Het paneel vind ik best okay maar het houtwerk da's wel een beetje amateuristisch vind ik, niet zo mooi.
Blank eiken is wellicht nog bij meubels wel een beetje populair momenteel maar ik had liever iets als mahonie gezien bijv zoals veel van die oudjes hebben en de achterkant lijkt echt nergens op zo goedkoop.
 
Het houtwerk zal de prijs wel drukken. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen. Het ziet er beter uit dan mijn Yusynth, maar die was nog goedkoper, dus daar heb ik nooit over geklaagd.
 
Dat paneel op de achterkant door een alu plaat vervangen zou al heel wat schelen in het uiterlijk. En de rest van het hout mits een behandeling misschien ook naar smaak aan te passen?
 
En de rest van het hout mits een behandeling misschien ook naar smaak aan te passen?

Je kan het hout natuurlijk een kleurtje geven maar ik vind het voor 1800 euro een beetje goedkoop afgeraffeld.
En die achterkant kan je vervangen, ik zou bijv brons aardig vinden als de rest van hout wat donkerder zou zijn.
 
Het houtwerk zal de prijs wel drukken. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen. Het ziet er beter uit dan mijn Yusynth, maar die was nog goedkoper, dus daar heb ik nooit over geklaagd.

Uh nou, dit zijn van die eiken timmerpanelen, niet supergoedkoop hoor, massief eiken. En dan nog de bewerkingen die eraan moeten gebeuren. Ik zou inderdaad gewoon een plaat aluminium voor de achterkant gebruiken, en daar ook de net entree in maken.

Ik heb hier wel een beetje "what's the point?" bij, er is al zo veel te koop. Qua prijs is het denk ik wel interessant.

Ten aanzien van eiken, ik heb daar altijd deze associatie mee:
https://www.youtube.com/watch?v=ABrnrZx184g

:)


Oh wacht, deze kerel heeft toch ook DIY dingen? Hij zit dacht ik ook op muffwiggler
 
Ik heb hier wel een beetje "what's the point?" bij, er is al zo veel te koop. Qua prijs is het denk ik wel interessant.
Ik bedacht me naderhand ook dat een stem van mijn nieuwe Moog One hetzelfde kan. Hij heeft alleen geen suboscillator en geen verwisselbare filters. En de MatrixBrute komt ook een heel eind.
 
hoezo je hebt toch 3 oscs per voice, dus ook een sub osc
 
Back
Top