NerdSEQ Portable - Portable Sampling Tracker Workstation

XOR Electronics Intros NerdSEQ Portable, New Hardware Tracker With Polyphonic Sequencing.


Click image for larger version  Name:	nerdseq_portable_free2.jpg Views:	0 Size:	38,9 KB ID:	3745291

Specifications
Hardware:


– 3.5″ Colour Graphics IPS display with a resolution of 480 x 320 pixels
– microSD connector accessible for project and sample management
– Midi I/O
– Stereo Line and Headphone out
– Line in
– USB
– Expander port for NSA (Nerd-Sound-Adapter) integration to directly use the NerdSEQ Eurorack Expanders (CV16, Trigger16…)
– Portable use
Firmware:
– 8 Tracks for each Midi, Sampling, Sound or Expanders
– 254 Sequencer rows
– 254 Patterns with each 64 (and less) Steps
– flexible and comfortable arrangement of patterns
– Capable for advanced song arrangements as well as live access to patterns
– 254 Patches/Instruments
– 64 Tables with 16 (and less) steps
– 8 Automation slots
– 32 Sample slots
– 16 Bit Stereo Sample support. 150 sec sample memory
– Sample recording
– Projects as many as the SD card can hold
– Launchpad Integration
– With expansions also integrated CV and Gate/Trigger sequencing
– 4 voice polyphonic for Midi tracks
– Integrated Sound synthesizer
…..and much more….
Take a look at the NerdSEQ to see what the NerdSEQ Portable is capable of!

https://xor-electronics.com/nerdseq-portable/

De release is gepland voor de late zomer van 2020, maar kan worden vertraagd vanwege de Convoid-19-problematiek.
De officiële prijs is nog niet bekend gemaakt. Ter herinnering: de klassieke Eurorack NerdSEQ kost 486,78 € zonder belasting inclusief de uitbreiding.
Het is dus mogelijk dat de draagbare versie ongeveer dezelfde prijs kost, maar niet zeker!
 
Last edited by a moderator:
De eurorack Nerdseq gebruikt gewoon wav files die op de sd kaart worden opgeslagen. Als de portable hetzelfde werkt dan denk ik dat je die samples wel in een computer moet kunnen krijgen ja.
 
De eurorack Nerdseq gebruikt gewoon wav files die op de sd kaart worden opgeslagen. Als de portable hetzelfde werkt dan denk ik dat je die samples wel in een computer moet kunnen krijgen ja.

Waarom wil je samples eerst in nerdseq zetten en daarvandaan in een drumcomputer? Je blijft wel lekker bezig zo, dat wel natuurlijk :)
 
Waarom wil je samples eerst in nerdseq zetten en daarvandaan in een drumcomputer? Je blijft wel lekker bezig zo, dat wel natuurlijk :)

wie had het over een drumcomputer? Het ging erom of je samples kon exporteren naar DAW. Lijkt me een stuk makkelijker werken dan met zo'n klein schermpje. Dus samples en sequencen maken met de tracker en die dan naar een DAW exporteren om verder uit te werken in een track met andere instrumenten bijvoorbeeld. Niet zo gek toch? Of mis ik iets in de essentie van dit apparaat?
 
wie had het over een drumcomputer? Het ging erom of je samples kon exporteren naar DAW. Lijkt me een stuk makkelijker werken dan met zo'n klein schermpje. Dus samples en sequencen maken met de tracker en die dan naar een DAW exporteren om verder uit te werken in een track met andere instrumenten bijvoorbeeld. Niet zo gek toch? Of mis ik iets in de essentie van dit apparaat?

Ik bedoelde inderdaad daw en niet je drumcomputer, (ik dacht aan een mpc of zo).

Dan zou je dus een hele pattern moeten kunnen exporteren naar wav, ervan uitgaande dat je niet alleen samples achter elkaar kunt zetten, maar ook nog interessante pattern effects hebt om je samples te mangellen. Alleen de samples exporteren uit nerdseq (zo las ik het) heeft geen zin. Dan heb je gewoon weer je samples zoals ze waren voordat je ze in je tracker zette.
 
Ik bedoelde inderdaad daw en niet je drumcomputer, (ik dacht aan een mpc of zo).

Dan zou je dus een hele pattern moeten kunnen exporteren naar wav, ervan uitgaande dat je niet alleen samples achter elkaar kunt zetten, maar ook nog interessante pattern effects hebt om je samples te mangellen. Alleen de samples exporteren uit nerdseq (zo las ik het) heeft geen zin. Dan heb je gewoon weer je samples zoals ze waren voordat je ze in je tracker zette.

ok duidelijk! Het ging me inderdaad meer on hele patronen en sequencen dan om losse samples.

Kun je met het apparaat zelf ook samples maken/opnemen?
 
Hij heeft een line level ingang.
als je op de link in de eerste post klikt kom je op de XOR site waar de specificaties staan.
 
Het voordeel van een Amiga tracker begin jaren 90, eind jaren 80 was dat het een goedkopere manier was om muziek met samples te maken dan met destijds peperdure samplers van Akai, en je op creatieve manieren uit weinig geheugen toch best veel diverse geluiden kon persen. Verder klonk de Amiga geluidschip ook redelijk rauw.

Maar trackers zijn ook handig als je heel veel met sample start en/of looppoints wil spelen, en in het algemeen allerlei sample gebaseerde zaken heel snel en precies wil moduleren. Check eens wat albums van Venetian Snares, zo'n beetje de breakcore tracker meester, en bepaald geen 90s game muziek.

Ik zie zelf overigens nog niet direct de meerwaarde van zo'n standalone hardware tracker tov Renoise.
 
Het is gewoon een alternatieve manier van sequencen. Mij bevalt het prima (XOR Nerdseq euro + expanders). Lekker compact, kan veel en je kunt er het internet niet mee op.
 
Ik haak toch af en ben aan het kijken voor een normale draagbare sampler/sequencer met ingebouwde microfoon voor field recordings. Die wil ik al lang eentje. Wat is daar de beste van volgens jullie? Beetje off topic maar a la.

Venatian Snares net geluisterd. Best tof! Doet me soms aan Squarepusher denken, qua hektiek.
 
Laatst gewijzigd:
Ik haak toch af en ben aan het kijken voor een normale draagbare sampler/sequencer met ingebouwde microfoon voor field recordings. Die wil ik al lang eentje.

Weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn voor wat je zoekt, een draagbare sampler plus sequencer en ingebouwde microfoon, kan zo niks bedenken. Maar ik zou deze nog niet afschrijven, als je graag zoiets wil.

Deze is klein en compact, met veel mogelijkheden, en doet bijna alles wat je wil. Het heeft een line-in, dus wat je zou kunnen doen is een microfoon eraan hangen met een voorversterker die het signaal op line-level brengt. Dat is niet moeilijk, en er valt ook wel iets op te bedenken dat het klein en compact is, zodat het prima draagbaar is voor field recordings. Bovendien heb je dan zelf meer keuze voor het soort microfoon dat je wil gebruiken en kun je het wat meer toespitsen voor jouw gebruik.
 
Ik haak toch af en ben aan het kijken voor een normale draagbare sampler/sequencer met ingebouwde microfoon voor field recordings. Die wil ik al lang eentje. Wat is daar de beste van volgens jullie? Beetje off topic maar a la.

Venatian Snares net geluisterd. Best tof! Doet me soms aan Squarepusher denken, qua hektiek.

OP1, is dat. Dit heb ik bv op de op1 met de mic opgenomen. Een koekblik en gitaar

https://www.youtube.com/watch?v=UvhG7NNCR3k

De OP1 is LOFI, houd daar rekening mee.
Slechte line input, slecht dynamische bereik.

Synstrom Deluge is ook een optie.

Vind het erg jammer als portable boxes geen mic/instrument pre hebben.
Das idd nu het geval met deze tracker.
 
Back
Top