X

Behringer Solina String Ensemble met Small Stone Phaser in de maak

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Club Mayz
    replied
    Als die even goed klinkt als een VST koop ik 'm
    Nu gebruik ik altijd dezelfde Solina preset in liedjes, dus als ik het bakje heb maak ik dat geluid gemakkelijk na en kan ik mezelf wijsmaken dat het 'mijn geluid' is.

Het bakje zelf: Het is idd nogal minimaal. Ik denk dat de prijs zal bepalen of het de moeite zal zijn om aan te schaffen, of niet ... of we zijn gewoon verwend.

Een reactie schrijven:

• demian
    replied
    Originally posted by vinnieq View Post
    Sjees, deze is nog lelijker dan mijn kont. Ongelofelijk, zat Kim Jun-oen in het het ontwerpcommitee?
    Hopelijk klinkt ie wel beter

Een reactie schrijven:

• Apollo82
    replied
    Als het een rack blijft, is het heel slim. Ik zou het zelfs overwegen, de beste stringbak ooit wat mij betreft, al is het gebruik heel beperkt.

Een reactie schrijven:

• Nicolas 2000
    replied
    Dit kan ook gewoon een prototype zijn die de behuizing van een andere bak recycleert. Zou de definitieve versie niet (ook) met klavier zijn?

Een reactie schrijven:

• Lotuz2019
    replied
    Eenvoudig ontwerp, maar lelijk vind ik hem zeker niet.

Bijgevoegde bestanden

Een reactie schrijven:

• Zoidsity
    replied
    Een desktop versie van een orgel zónder ritmebox.. zal toch niet meer dan €99,- moeten kosten..

Een reactie schrijven:

• vinnieq
    replied
    Sjees, deze is nog lelijker dan mijn kont. Ongelofelijk, zat Kim Jun-oen in het het ontwerpcommitee?

Een reactie schrijven:

• Nicolas 2000
    replied
    Los van alle redenen waarom een Roland of Yamaha dit niet doen met hun back catalog, heeft de firma Eminent verder ook een eigen, ietwat traditionele mening over het gebruik van hun muziekinstrumenten.

Een reactie schrijven:

• conso
    replied
    Originally posted by Lotuz2019 View Post

...Ik vraag me juist af waarom Eminent zelf niet zoiets op de markt heeft gebracht.
    .

Click image for larger version

Name:	There we go again.jpg
Views:	165
Size:	31,0 KB
ID:	3754397
    Bijgevoegde bestanden

Een reactie schrijven:

• barend
    replied
    Originally posted by Lotuz2019 View Post

Dat is hopelijk zakelijk goed geregeld.
    dat weet je nooit met Uli!

Een reactie schrijven:

• Lotuz2019
    replied
    Originally posted by barend View Post
    Wel vreemd dat ze de naam Solina mogen gebruiken....
    Dat is hopelijk zakelijk goed geregeld. Ik vraag me juist af waarom Eminent zelf niet zoiets op de markt heeft gebracht.

Een reactie schrijven:

• barend
    replied
    Wel vreemd dat ze de naam Solina mogen gebruiken....

Een reactie schrijven:

• Nicolas 2000
    replied
    Goed bezig hoor, een Solina en een VP330 zijn toch niet de meest triviale bakken om in 2020 met hedendaagse componenten na te maken.

Een reactie schrijven:

• OORzaak
    replied
    Berichtje van Uli.

"We’re very excited to now share with you the first prototype of our Solina String Ensemble.
    As you can see we’re using rapid prototyping tools such as 3D printers to speed up the process.
    This is actually not a trivial product - just look at the vast amount of analog components.
    The Solina is now on the way to Germany to our innovation team who will implement the firmware and hopefully soon we will be able to let you hear the first beautiful string sounds.
    Thanks for all your encouragement."
    Uli

Geen fotobeschrijving beschikbaar. Click image for larger version  Name:	94887581_10158381572273914_5249861907426312192_o.jpg Views:	0 Size:	21,5 KB ID:	3754180

Click image for larger version  Name:	94881865_10158381572228914_5996746382214430720_o.jpg Views:	0 Size:	72,2 KB ID:	3754181
    Click image for larger version  Name:	94925362_10158381572363914_7532381363027050496_o.jpg Views:	0 Size:	44,2 KB ID:	3754182

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    "who for 10 years maintains" Dat steenkolenengels van Behringer ook!

Tijmen van der Kooij is inderdaad de uitvinder van het ensemble. Als ik me goed herinner Dr. Van der Kooij.

Misschien genoegzaam bekend, maar er is een truc om het ensemble-effect zonder delay na te bootsen. Die heb ik van het kortstondig werken met de Polymoog en toegepast op de Alesis Andromeda. Je hebt minimaal twee lfo's nodig, die allebei dezelfde vco moduleren. De snelheid van de tweede lfo is twee keer die van de eerste. Niets gaat boven het echte effect, maar ik heb het toegepast om een ruimteverkleining te simuleren. In het begin van het stuk gebruikte ik de Solina en daarna de Andromeda.

Een reactie schrijven:

• Nicolas 2000
    replied
    Ik dacht dat Huib betrokken was geweest bij de string synthesizer, maar ik kan me vergissen. Het is voor mij ook alweer 15 jaar geleden dat ik hem gesproken heb.

Een reactie schrijven:

• ishi
    replied
    Het is niet helemaal duidelijk of ze gaan samenwerken maar Behringer zet Albert Steenbergen op hun FB-pagina alvast in het zonnetje:

We’re proud to introduce Albert Steenbergen who for 10 years maintains the famous Eminent 310 organ for music icon Jean Michel Jarre. He also built a custom-made and portable version of the 310 for JMJ.

Een reactie schrijven:

• Marcel D
    replied
    Originally posted by Apollo82 View Post
    Dat is inderdaad niet heel moeilijk, Huib De Brujin, superfijne kerel! Als ik mij niet vergis, heeft hij de circuits voor het string ensemble ontworpen.
    Nee helaas niet.
    US Patent 3.833.752 van 3 september 1974 laat zien dat de uitvinder van het ensemble circuit meneer Tijmen van der Kooij is

Een reactie schrijven:

• Apollo82
    replied
    Dat is inderdaad niet heel moeilijk, Huib De Brujin, superfijne kerel! Als ik mij niet vergis, heeft hij de circuits voor het string ensemble ontworpen.

Een reactie schrijven:

• Lotuz2019
    replied
    Ik heb https://eminentorgans.nl/ toegevoegd.

Een reactie schrijven:

Working...
X