Music Tribe DAW

Behringer op FB:

It’s now official. We will be creating our own Music Tribe DAW.
This is a massive undertaking, which will take at least 18 months and for that purpose we have now assembled a large development team.
Our Music Tribe DAW will also include samples and VST’s plus connections to third party VST’s. Our goal is to include the very best features available, including multiple user interfaces for both recording and DJ.
We would love to develop this together with you and hence encourage you to share your preferred platforms and features so we can consider your input. Our opportunity is that we have no legacy platform to maintain, which will allow us to think “blue sky” and combine the “best of all worlds”.

Best of all, the DAW will be FREE of charge!
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben tot nu toe totaal niet onder de indruk van hun software (bijv. de Neutron editor) ... als ze dit nou cross-platform zouden maken (of nog beter: opensource) dan wordt het misschien nog wat.

Verder denk ik dat er in het landschap van de DAWs al meer dan genoeg te vinden is en ik betwijfel of Uli in 1-2 jaartjes met iets zinvols op de markt kan komen.
 
Al voordat Tracktion gratis was zat het bij hun hardware inbegrepen.
Ik heb zomaar het gevoel dat die overgenomen gaan worden door Uli of de handen ineen slaan zoals anderen dat ook al deden en dat ze op die manier ook de knowhow binnenhalen.
Trouwens; het concern is zo groot dat ze natuurlijk ook al wel het een en ander aan personeel hebben rondlopen die zich met coderen kan bezighouden.
En er is wel een verschil met bedrijven zoals Ableton en Bitwig bijv want die moeten het vooral van software hebben.
Maar ik denk dat het vooral een manier is om ervoor te zorgen dat je consumenten naar je toe trekt en icm de hardware een hele sterke markt hebt, gewoon de grootste willen zijn.
TRacktion zat nooit bij behringer producten wel bij mackie
En trouwens tracktion ( toendertijd nog tracktion raw material software , gecode door julian storer bekend v/h juce framwork ) is weer in rechtmatige handen , company heet nu gewoon tracktion .
Behringer heeft nooit iets te maken gehad met tracktion , wel hebben ze indertijd energy xt opgekocht en gewoon laten doodbloeden
 
TRacktion zat nooit bij behringer producten wel bij mackie
En trouwens tracktion ( toendertijd nog tracktion raw material software , gecode door julian storer bekend v/h juce framwork ) is weer in rechtmatige handen , company heet nu gewoon tracktion .
Behringer heeft nooit iets te maken gehad met tracktion , wel hebben ze indertijd energy xt opgekocht en gewoon laten doodbloeden

Ja, daar kwam indertijd Tracktion vandaan, ik heb ooit versie 1 gekocht indertijd toen samen met een interface van Mackie, als ik me niet vergis was dat zo ergens rond 2000.
Het pakket ligt alweer behoorlijk lang op de zolder.
Vanaf 2016 toen je een Deepmind kon kopen zat er gratis tracktion bij terwijl je een paar jaar geleden daar gewoon nog voor moest betalen.
 
Ik heb ook een versie van Tracktion bij mijn Behringer Xenyx QX1202USB gekregen
 
Ik denk dat Behringer een naam kiest voor zijn DAW als: Q-bass, Low-chic Pro XXX, UnAbleton of Appleton, GayWalk, NitWig, Creeper, Fresh Loops etc.

Ik denk dat het een slimme zet is, je mag een gratis software die niet van zelf is niet zomaar bundelen bij je producten omdat dit onderdeel is van een product dat je verkoopt. Vaak moet je dan weer geld betalen. Dus op de volumes van Behringer kan dit wel eens een slimme zet zijn.
​​​
 
Hoeveel beter dan audacity zou dit eigenlijk worden denken jullie?
Dat is toch ook een prima DAW met ingebouwde plugins? :P
 
Hoeveel beter dan audacity zou dit eigenlijk worden denken jullie?
Dat is toch ook een prima DAW met ingebouwde plugins? :P
Ik denk dat Audacity meer de focus op audio bewerken heeft, meer een editor dan een DAW. Beter of slechter is wat subjectief, het kan zijn dat de ene DAW beter aansluit op je workflow dan de andere, toch?
 
Ik zeg niet dat het slecht is om meer keus te hebben hoor, maar ik verwacht gewoon echt he-le-maal niks als het om behringer en software gaat.
Dat wordt dan eerder een abandonware project dat paar jaar na release weer gedropt wordt.

Maar we zullen het zien he. Tot nu toe is het weer een lege vooraankondiging van behringer (om te zien hoe de klanten reageren en dan pas met een echt plan te komen wat ze gaan doen ..)
 
lijkt me gewoon een kwestie van geld er tegenaan gooien, programmeurs zijn te koop, voorbeelden van goede DAW's zijn er te over, gratis maakt het wel simpeler qua beveiliging en stress vanwege benodigde verkopen. zal niet voor de pro-markt zijn, wel leuk voor starters als het een bruikbaar pakket blijkt te zijn en deze nieuwe DAW zal ontvangen worden als alle andere B-producten met vergelijkbare commentaren. ik vind Cubase nu al beter klinken en een betere workflow hebben.
 
Bijzonder en ook wel weer heel voorspelbaar om te lezen hoe de mensen nu ook weer hetzelfde, beetje neerbuigend doen over Behringer nu het om software gaat.
Dat ging precies zo toen de eerste synthesizer nog moest uitkomen.
Toen was het ook van "dat wordt niets" of "daar hebben ze helemaal geen verstand van" en meer van dat soort opmerkingen.
Wie aan mijn woorden twijfelt kijkt het eerste draadje indertijd over de deepmind daar nog maar 'ns op na.
Terwijl als een onbekende nieuwe speler op de markt iets uitbrengt is men altijd benieuwd ipv negatief of neerbuigend.
Oordelen is ook een vak zou je bijna denken ipv een open mind.
Ik wacht gewoon rustig af.....en wie weet lach ik wel het laatst met een goede gratis daw?
 
Bijzonder en ook wel weer heel voorspelbaar om te lezen hoe de mensen nu ook weer hetzelfde, beetje neerbuigend doen over Behringer nu het om software gaat.

Ik vind het eigenlijk wel meevallen met de neerbuigendheid in deze thread, dus misschien lees je daar wat teveel tussen de regels. Steviger "kritiek" dan dit kan ik niet vinden:

Tot dusver vind ik Behringer niet uitblinken in wat ze doen op softwaregebied
Ik ben tot nu toe totaal niet onder de indruk van hun software (bijv. de Neutron editor)
Gebaseerd op de (niet bestaande) Behringer-support voor oudere (legacy) producten verwacht ik eerlijk gezegd niet zo veel 'levensduur'
maar ik verwacht gewoon echt he-le-maal niks als het om behringer en software gaat

Dat is (voornamelijk) gebaseerd op ervaring die mensen al met Behringer software hebben, dat zijn toch geen ongefundeerde meningen? Ik vind de toon van de meeste leden juist: we zien wel.
 
Ik ben hier erg benieuwd naar. Zeker als je een DAW van scratch gaat bouwen MET ongelooflijk veel kennis van hardware en de mogelijkheden van nu, kan je met iets heel moois komen.
 
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met de neerbuigendheid in deze thread, dus misschien lees je daar wat teveel tussen de regels. Steviger "kritiek" dan dit kan ik niet vinden:

Dat is (voornamelijk) gebaseerd op ervaring die mensen al met Behringer software hebben, dat zijn toch geen ongefundeerde meningen? Ik vind de toon van de meeste leden juist: we zien wel.

Ze halen dan wel de tool voor de Neutron aan maar het is makkelijk om dat wat niet goed is even snel te noemen maar over de Deepmind app hebben ze het niet.
Wat dat betreft is het wel wat eenzijdig, ik heb ervaring met oa ook de Deepmind app en die vind ik erg goed of is die ook zo slecht volgens die mensen?
Altijd maar kijken naar het half lege glas vind ik dat en niet benoemen wat wel goed is.
Zou willen dat meer fabrikanten zoiets als de Deepmind app bij hun synthesizer uitbrengen.
Met m'n jd-xi of m'n Blofeld die toch echt wel een goede editor konden gebruiken namen de fabrikanten niet eens de moeite om een editor uit te brengen.
Een van de weinigen waar ik zelf verder hele goede ervaringen mee heb is de editor van m'n Novation Ultranova.

Behringer heeft nog nooit een daw uitgebracht dus ik zou denken: wacht het ff af en op het moment dat het een jaartje op de markt is zeg dan wat je vindt.
Ook andere daws hebben zo in het begin aanloop problemen gehad en sommigen hebben nog steeds problemen of gaan niet met hun tijd mee zoals Studio One en Ableton die het tot nu toe verrekken om MPE te implementeren maar die worden wel door heel veel mensen gebruikt en schijnbaar is het dan niet zo erg dat de ontwerpers zich geen reet van hun kopers aantrekken.
 
Wat dat betreft is het wel wat eenzijdig, ik heb ervaring met oa ook de Deepmind app en die vind ik erg goed of is die ook zo slecht volgens die mensen?
Altijd maar kijken naar het half lege glas vind ik dat en niet benoemen wat wel goed is.
Maar het is toch logisch dat je je eigen ervaring meeweegt in je mening? Ik kan me voorstellen dat als ik minder goede ervaringen heb met een product van fabrikant X dat ik dan ook kritischer ben als ze iets nieuws uitbrengen, ongeacht wat dat is. En kritisch wil niet persé zeggen negatief, maar ik wil dan wel graag overtuigd worden dat het nu wèl iets goeds is. Je kunt dat dan bijna niet meer zonder bias benaderen. Het is ook geen ongefundeerde kritiek die ik in dit draadje zie, dus waarom zou je het product dan het voordeel van de twijfel geven?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook wel benieuwd naar wat ze gaan maken. Input vragen van de community voordat je begint met coden is m.i. zeker een goede zet.
 
Het heeft voor mij niet zoveel met Behringer te maken. Ieder bedrijf dat uit het niets roept een groot en complex software-product te gaan ontwikkelen kan bij mij op wat vraagtekens rekenen. Bovendien heb ik niet zulke geweldige ervaring met hardware-organisaties die software gaan maken. Kleine apps lukken nog wel, grotere applicaties zijn toch lastig. Dus als Korg of Yamaha dit had geroepen had ik ook niet meteen mijn Cubase licentie verkocht.
Ook software from scratch bouwen klinkt meestal mooier dan dat het in de praktijk gaat. Tegen de tijd dat je alle features hebt geimplementeerd heb je ook alle fouten opnieuw gemaakt. Echt goede software is vaak klein begonnen maar op de juiste manier gegroeid.

Ik hoop nog steeds dat dit iets geweldigs wordt natuurlijk. Maar ik heb zo mijn twijfels.
 
Ze halen dan wel de tool voor de Neutron aan maar het is makkelijk om dat wat niet goed is even snel te noemen maar over de Deepmind app hebben ze het niet.
Wat dat betreft is het wel wat eenzijdig, ik heb ervaring met oa ook de Deepmind app en die vind ik erg goed of is die ook zo slecht volgens die mensen?
Altijd maar kijken naar het half lege glas vind ik dat en niet benoemen wat wel goed is.

"ze"

Heb ik dan een deepmind? Waarom moet ik iets goeds zeggen over een product waar ik 0 ervaring mee heb?
 
Wat anderen al zeggen: een DAW is complexe software, en zoveel van de bestaande ontwikkelaars hebben zich al meermaals in een hoekje geschilderd. Met het verloop dat Behringer (schijnbaar) heeft gaan ze ook telkens nieuwe developers moeten inwerken. Bij het ontwikkelen van hardware kun je ze nog paaien en lang genoeg daar houden tot het product af is, maar software is een voortdurende ontwikkeling. Genoeg software pakketten die hun lead developers kwijt zijn en quasi stilgevallen zijn...

Ze hebben trouwens al ooit een simpele DAW bij hun producten weggegeven, Energy-XT2, de teleurstellende tweede versie van wat ooit een cool pakket was.
 
Het is waar ik me wel vaker aan stoor hier op het forum.
Voor je iets heb geprobeerd al een mening klaar hebben, ongenuanceerd en zeker als het Behringer betreft.

Maar het is toch logisch dat je je eigen ervaring meeweegt in je mening? Ik kan me voorstellen dat als ik minder goede ervaringen heb met een product van fabrikant X dat ik dan ook kritischer ben als ze iets nieuws uitbrengen, ongeacht wat dat is. En kritisch wil niet persé zeggen negatief, maar ik wil dan wel graag overtuigd worden dat het nu wèl iets goeds is

Als er al van te voren wordt gezegd dat het helemaal niets wordt of waarschijnlijk abandonware dan heb je wel een behoorlijk ongezouten en ongenuanceerde mening of vindt jij van niet?

"ze"

Heb ik dan een deepmind? Waarom moet ik iets goeds zeggen over een product waar ik 0 ervaring mee heb?

Waarom zou je dan niet eerst 'ns je verdiepen in wat ze nog meer maken en dan een mening vormen?
Nee, je neemt de editor van de Neutron als voorbeeld en dan zeg je meteen dat je verwacht dat het helemaal niets gaat worden met Behringer en software terwijl die Deepmind app een prima stukje software is, je mening over Behringer is erg gekleurd en over het algemeen nogal vooringenomen ipv genuanceerd en objectief.
Want natuurlijk is het over een paar jaar alweer abandonware want jij weet precies hoe het gaat lopen, toch?
Dat wisten die anderen voor de Deepmind uit kwam ook al zo goed, toen werd het in hun ogen ook helemaal niets.
Maar ja, het is lekker herkauwen op oude en onvolledige informatie ipv 'ns rustig af te wachten want dat past beter in het beeld van wat al in je hoofd zit.

Maar goed; het is nou eenmaal een gegeven dat hier altijd een stel azijnpissers op het forum zitten, dat weet iederen zo ondertussen wel.
Daar zijn al genoeg draadjes en opmerkingen aan gewijdt in het verleden.
 
En daarbij heeft Music Tribe zoveel bedrijven overgenomen met zoveel goed personeel dat het vreemd zou zijn als ze dit niet goed zouden kunnen. Ze hebben ook TC Electronics... Die vroeger ook TC Works hadden gemaakt en andere plugins voor hun PowerCore systeem. Dus genoeg skills binnen die toko.
 
Back
Top