Music Tribe DAW

Behringer op FB:

It’s now official. We will be creating our own Music Tribe DAW.
This is a massive undertaking, which will take at least 18 months and for that purpose we have now assembled a large development team.
Our Music Tribe DAW will also include samples and VST’s plus connections to third party VST’s. Our goal is to include the very best features available, including multiple user interfaces for both recording and DJ.
We would love to develop this together with you and hence encourage you to share your preferred platforms and features so we can consider your input. Our opportunity is that we have no legacy platform to maintain, which will allow us to think “blue sky” and combine the “best of all worlds”.

Best of all, the DAW will be FREE of charge!
 
Laatst gewijzigd:
Gratis is altijd leuk en dan neem ik aan dat tegen die tijd er ook aardige controllers bij zullen komen om de vst's aan aan te sturen, lekker te editten, sample choppen enz.
En als ie dan ook nog zowel timeline als clipbased doet dan kan ik Ableton uit zetten.
 
Ben benieuwd. Tot dusver vind ik Behringer niet uitblinken in wat ze doen op softwaregebied maar misschien hebben ze wat slimme mensen binnengehaald.
 
Van talloze klonen van analoge synths, naar een DAW. Misschien om daarna controllers te kunnen verkopen, wat willem1958 al aangeeft? Als ze bij Behringer zin hebben om code te schrijven, had liever gezien dat dit voor een digitale hardware synth is. Hun versie van wat er nu op de markt is verschenen op dat gebied, zoals de Argon8, Wavestate, Hydrasynth, e.d.
 
Ze hebben weinig ervaring met software engineering dus zo out of the blue een daw op de markt dumpen waar ze ook nog eens niet direct aan gaan verdienen lijkt me nogal een sprong in het duister. Het zou me niets verbazen als ze ergens iets gekocht hebben? Misschien staat Cakewalk wel weer te koop? Of als ze net als Harrisson met een gepimpte versie van iets open source komen.
Die 'blue sky' opmerking neem ik niet al te serieus...
 
Tja, ik ben benieuwd.
Op dit moment is Cakewalk ook nog steeds gratis en compleet,
Gratis DAW en dan straks de VST markt zeker ook op zijn kop zetten?
 
Ben wel benieuwd wat hun verdienmodel gaat zijn als de software gratis is. Of het idd op bepaalde manier aan hun hardware gekoppeld gaat worden of dat ze in-app purchase achtige toestanden willen gaan doen ofzo.
 
Een gegeven paard mag uit zijn bek stinken maar ik kreeg ooit bij Sonar installeren (ook gratis) wel wat dubieuze meldingen van windows.. misschien dat het allemaal prima is in te stellen in de firewall.. maar toch.

Als dit gratis is zou ik me bij hun woorden 'We hear you' binnen een DAW wel een beetje zorgen maken.. :D tenzij je je muziek graag deelt.. dan is een extra luisteraar mooi meegenomen..
 
Als dit gratis is zou ik me bij hun woorden 'We hear you' binnen een DAW wel een beetje zorgen maken.. :D

Scherp! lol :D

Het kan meevallen, het verdienmodel kan hardware zijn je die erbij kan gebruiken en ook de suggestie van Nap, iets dergelijks als in-app aankopen, is een mogelijkheid. Brede acceptatie van een gratis DAW is belangrijk als je daarna met andere dingen eraan wil verdienen, B. schiet zichzelf in de voet als er rare en dubieuze zaken zich voordoen.
 
Een gegeven paard mag uit zijn bek stinken maar ik kreeg ooit bij Sonar installeren (ook gratis) wel wat dubieuze meldingen van windows.. misschien dat het allemaal prima is in te stellen in de firewall.. maar toch.

Als dit gratis is zou ik me bij hun woorden 'We hear you' binnen een DAW wel een beetje zorgen maken.. :D tenzij je je muziek graag deelt.. dan is een extra luisteraar mooi meegenomen..

Geen internet verbinding op de studio PC. Dat leidt alleen maar af.
 
Ik denk dat ze goed naar Presonus hebben gekeken en hebben gezien dat je veel mixers/controllers/audio-interfaces verkoopt als je die spullenboel goed intergreert met software. Presonus geeft hun DAW al zowat weg en Behringer moet natuurlijk nog goedkoper.
Of misschien wordt de boel freemium met extra kosten voor pro features.
 
Al voordat Tracktion gratis was zat het bij hun hardware inbegrepen.
Ik heb zomaar het gevoel dat die overgenomen gaan worden door Uli of de handen ineen slaan zoals anderen dat ook al deden en dat ze op die manier ook de knowhow binnenhalen.
Trouwens; het concern is zo groot dat ze natuurlijk ook al wel het een en ander aan personeel hebben rondlopen die zich met coderen kan bezighouden.
En er is wel een verschil met bedrijven zoals Ableton en Bitwig bijv want die moeten het vooral van software hebben.
Maar ik denk dat het vooral een manier is om ervoor te zorgen dat je consumenten naar je toe trekt en icm de hardware een hele sterke markt hebt, gewoon de grootste willen zijn.
 
Back
Top