Music Tribe DAW

Behringer op FB:

It’s now official. We will be creating our own Music Tribe DAW.
This is a massive undertaking, which will take at least 18 months and for that purpose we have now assembled a large development team.
Our Music Tribe DAW will also include samples and VST’s plus connections to third party VST’s. Our goal is to include the very best features available, including multiple user interfaces for both recording and DJ.
We would love to develop this together with you and hence encourage you to share your preferred platforms and features so we can consider your input. Our opportunity is that we have no legacy platform to maintain, which will allow us to think “blue sky” and combine the “best of all worlds”.

Best of all, the DAW will be FREE of charge!
 
Laatst gewijzigd:
Als er al van te voren wordt gezegd dat het helemaal niets wordt of waarschijnlijk abandonware dan heb je wel een behoorlijk ongezouten en ongenuanceerde mening of vindt jij van niet?
Maar dat is het punt juist: niemand zegt in dit draadje letterlijk dat het niks wordt. Dat mensen geen hoge pet op hebben van reeds uitgebrachte producten maakt dat ze weinig fiducie hebben in nieuwe producten totdat het tegendeel bewezen is. Ik ga ook geen hosanna roepen over bv Avid nadat die doodleuk besloten om geen updates meer te geven aan mensen die versie 11 gekocht hadden (de korte variant, verhaal is wat uitgebreider). Misschien niet hetzelfde als abandonware, maar ik denk wel 10x na voor ik nog iets van Avid koop. Dat is toch logisch?
 
Cakewalk is ook gratis. En kan je alles mee. Alleen kan ik er niet aan wennen. Maar het is tegenwoordig zeker mogelijk om met praktisch no-budget een DAW te maken.
 
Voor je iets heb geprobeerd al een mening klaar hebben, ongenuanceerd en zeker als het Behringer betreft.
En jouw mening is dus niet gekleurd want "die deepmind app, man man die is me toch even geweldig, dus dan zal de rest ook wel tof zijn".
 
Ik denk dat de DAW van Behringer heel wat teweeg zal brengen. Ik gok namelijk dat Behringer de eerste zal zijn die AR toevoegt. :okdan:
 
Ik denk dat de DAW van Behringer heel wat teweeg zal brengen. Ik gok namelijk dat Behringer de eerste zal zijn die AR toevoegt. :okdan:
Zou wel een mooie toevoeging kunnen zijn. Werkt dat nou met de Deepmind ook al? (ik heb dat niet helemaal gevolgd)
 
Ik zeg niet dat het slecht is om meer keus te hebben hoor, maar ik verwacht gewoon echt he-le-maal niks als het om behringer en software gaat.

Maar dat is het punt juist: niemand zegt in dit draadje letterlijk dat het niks wordt.

Misschien toch wat beter lezen, hier wordt toch duidelijk gezegd dat het met Behringer helemaal niks gaat worden als het om software gaat.



​​​​​​​
En jouw mening is dus niet gekleurd want "die deepmind app, man man die is me toch even geweldig, dus dan zal de rest ook wel tof zijn".

Ik vind het een goede app maar ik zeg niet omdat ik die deepmind app oke vindt dat die daw die uitgebracht wordt dat het geweldig wordt maar ik ben wel benieuwd en hou het verder neutraal.
Maar als jij nogal op de zaken vooruit loopt door een duidelijke mening te hebben over wat het gaat worden, da's wel een verschil lijkt me.
Dat Behringer niet iemands favoriete merk is kan natuurlijk maar als je al ver van te voren allerlei zaken verkondigt terwijl er nog niets over bekend is dan ben je berichten aan het verspreiden die nergens op gebaseerd zijn.
Als jij over 2 jaar gelijk hebt; prima maar ik hoop dat het meevalt en ik Ableton gedag kan zeggen.

Dit is het laatste wat ik erover zeg, als er mensen zijn die zo graag negatief willen zijn terwijl er nog niets over bekend is dan doen ze maar, ik ga er niet nog meer energie aan verspillen en wil me verder vooral positief uiten op het forum.
 
Ik denk dat de DAW van Behringer heel wat teweeg zal brengen. Ik gok namelijk dat Behringer de eerste zal zijn die AR toevoegt. :okdan:

Dat zou best 'ns kunnen, zou leuk zijn natuurlijk.
Ik herinner me ergens indertijd dat voor die Deepmind uitkwam dat ze die er ook mee in verband brachten.
 
Misschien toch wat beter lezen, hier wordt toch duidelijk gezegd dat het met Behringer helemaal niks gaat worden als het om software gaat.
Met mijn leesvermogen is gelukkig niks mis. Er staat dat iemand niks verwacht van iets/iemand, niet dat hij verwacht dat het product niks zal worden. Het is maar net wat je er in leest.
En dan nog, mij ging het er meer om dat je aangeeft dat er erg neerbuigend gedaan wordt en ik zeg dat dat wel meevalt. Mensen zijn kritisch, met reden.
 
Ik baseer mijn scepsis op de Synth Tool die ik gebruik naast de TD-3. Het werkt op zich wel, maar dingen als het hele scherm vullen met een window waarvan maar 1/3 wordt gebruikt en die je niet kunt verkleinen, de buggy manier van noten (niet) kleuren bij accents etc. en het matige interface design maken een slordige en weinig professionele indruk. En dan heb je het over een simpel tooltje. Dat geeft dus niet heel veel vertrouwen dat een groot, complex product als een DAW dan wel gelikt en bugvrij wordt opgeleverd. Maar goed, misschien zijn het wel hele andere teams die daarmee aan de slag gaan dus we zullen het wel zien.
 
Ik zie toch liever dat ze hun bestaande producten beter ondersteunen (dus ook aan de software-kant) dan dat ze weer head-first in een nieuw project duiken zonder enig idee te hebben wat voor overhead dat nou weer gaat geven (en met mogelijk teleurstellende resultaten tot gevolg).
Als ze echt ook nog een software bedrijf willen worden hebben ze echt nog een lange weg te gaan.

Wens ik ze oprecht succes mee, want niks vervelenders dan een hardware bedrijf dat de software ondersteuning laat verslonzen.
 
Een daw maken in 1,5 jaar is nog wel te doen, maar om op het niveau te komen van cubase, ableton, protools etc te komen vergt daarna nog vele jaren doorontwikkelen. En over 1,5 jaar zijn de eerder genoemden ook alweer verder met hun ontwikkeling.
 
Er waren toch een flink aantal ontslagen bij Native Instruments vorig jaar? die werden weer aangenomen door Behringer... Dus ik verwacht dat daar een plan achter is. Ik vermoed dat als de DAW klaar is, dat Behringer dan met allerlei VST's komen, zoals een variant van NI Komplete..
 
Behringer wil een eigen ecosysteem. Als je een DAW kan maken van de kwaliteit van Cubase of Logic en deze ook nog gratis kan maken daarbij ook nog de beste en goedkoopste controllers die daarbij horen dan heb je best een aardige kans. En je bent actief andere bedrijven aan het kapot maken en daarbij kunnen ze potentieel hun klanten afpakken. Dus economisch lijkt het te kloppen 8o)
 
Velen die gewend zijn aan een bepaalde daw houden daar toch vaak aan vast omdat ze nou eenmaal de workflow gewend zijn.
Je ziet ook met Tracktion en Cakewalk dat die nou niet op grote schaal klanten afpakken van de gevestigde orde.
Voor nieuwe, jonge mensen is dit anders natuurlijk, dan kan een gratis daw die bij een goedkope controller of synth erbij zit wel een aantrekkelijke optie zijn en ook als je al een synth van ze de afgelopen jaren hebt aangeschaft om gratis uit te proberen.
Er zijn ook al flink wat mensen met een mixer of mengtafel van ze en als je dan een daw hebt die naadloos er op aansluit dan is dat wel lekker natuurlijk, zeker als na enige tijd de kwaliteit van de daw langzaam maar zeker in de buurt komt van de grote jongens.
Dat zie je ook met studio one, de eerste jaren was het nog geen grote speler maar sinds versie 4 komen ze wel steeds dichter bij een goed totaalpakket, zover zelfs dat mensen van protools, Ableton of cubase overstappen.
 
Behringer wil een eigen ecosysteem.

Kan zijn dat B. wat dat betreft naar Apple heeft gekeken. Andere markt en andere prijzen/marges natuurlijk, maar het idee erachter kan daar op lijken. Wel vraag ik me af, zou dat werken? Wat willem1958 al noemt, nieuwe mensen zullen zoiets misschien aantrekkelijk vinden, maar als het een ecosysteem is dat in hoge mate gesloten is, dan zullen mensen die al actief zijn er niet snel voor kiezen.
 
Kan zijn dat B. wat dat betreft naar Apple heeft gekeken. Andere markt en andere prijzen/marges natuurlijk, maar het idee erachter kan daar op lijken. Wel vraag ik me af, zou dat werken? Wat willem1958 al noemt, nieuwe mensen zullen zoiets misschien aantrekkelijk vinden, maar als het een ecosysteem is dat in hoge mate gesloten is, dan zullen mensen die al actief zijn er niet snel voor kiezen.

Alle ecosystemen zijn gesloten, er is vrijwel geen opensource software wat gebruikt wordt door een grote massa in de muziekindustrie. Maar dat betekend niet dat fabrikanten het niet toestaan dat andere leveranciers geen controllers of andere hardware mogen maken voor hun software. Alleen moet daar voor worden betaald om het logo etc te mogen dragen van die software. Precies weet ik niet of je daar rijk van wordt maar ik kan me voorstellen dat Behringer er baat bij heeft als zij DAW software maken er andere fabrikanten zijn die het ondersteunen.
 
Back
Top