X

Behringer Pro-800 (Prophet 600-kloon)

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Sjoelie
    replied
    Dit zou hem wel eens kunnen worden voor mij. Ik houd echt van het geluid van de prophet en dit is niet zelfde, maar ik vind het best in de richting komen. Dat de pro1 mono is heeft me tegengehouden, en heb toen vanaf het begin op een poly versie gehoopt

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Originally posted by vipal View Post
    Blijkbaar kost recall maken 300 euro
    Recall en 7 extra stemmen denk ik. Al die 300 euro bakjes van ze zijn monofoon, dit is een polysynth.
    Het is wel ineens geen impulsaankoop meer maar wat mij betreft is dit interessanter dan de P5 en P10 van Sequential. Nu alleen nog zien wanneer ze in de winkel liggen.

Een reactie schrijven:

• krautrock1958
    replied
    Originally posted by Toon View Post
    Ik heb het al vaak gezegd maar de vraag blijft gewoon of Behringer een iet of wat deftige repair service gaat hebben ? Ze hebben alleszins bijna in elk land al wel iemand zitten voor reparaties ...
    Op Gearslutz heb ik wel berichten gelezen dat dit goed werkt, ik heb de laatste keer m'n lesje wel geleerd met Bax in ieder geval.
    Gewoon meteen bij Behringer een defect aanmelden, ze mailen een verzendticket en direct opsturen naar Behringer.
    Dat scheelt je in ieder geval al behoorlijk wat tijd als het niet via de tussenhandel heen en weer moet.

Een reactie schrijven:

• flyweight
    replied
    Lijkt me een fijne bak. Hoop dat ze niet voor een 1 op 1 kloon gaan mer er een romig filter in doen.

Een reactie schrijven:

• marcuuu
    replied
    Behringer membraam schakelaars..

Een reactie schrijven:

• flyweight
    replied
    Originally posted by egres View Post

Dan heb je gewoon geluk,membraamschakelaars zijn een pest ,is algemeen bekend.

Op mijn twee P-600 waren ze versleten en heb het moeten vervangen,maar weet ook van gevallen op Alpha Junos en DX-7 ,ARP Quadra..en outboard gear.
    Ik heb ook een Matrix 6, intensief gebruikt en nooit problemen gehad met die membraam schakelaars.
    toetsenbord is een ander verhaal

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Originally posted by Timecop View Post

Maar hoe vaak gaan die membraamschakelaars kapot? Mijn Matrix-6, Alpha Juno en JX-8p hebben allemaal dit soort membraamschakelaars en ik heb daar nog nooit problemen gehad. Ondanks dat ze ruim 30 jaar oud zijn.

In mijn ervaring geven drukknoppen veel vaker problemen.
    Dan heb je gewoon geluk,membraamschakelaars zijn een pest ,is algemeen bekend.

Op mijn twee P-600 waren ze versleten en heb het moeten vervangen,maar weet ook van gevallen op Alpha Junos en DX-7 ,ARP Quadra..en outboard gear.

Een reactie schrijven:

• Toon
    replied
    Originally posted by Timecop View Post

Maar hoe vaak gaan die membraamschakelaars kapot? Mijn Matrix-6, Alpha Juno en JX-8p hebben allemaal dit soort membraamschakelaars en ik heb daar nog nooit problemen gehad. Ondanks dat ze ruim 30 jaar oud zijn.

De prophet 600 heeft wel last gehad van kapotte membrane switches maar er zijn altijd 3th party membrane switch panels beschikbaar geweest . Maar ik denk zelfs dat je die tegenwoordig vrij gemakkelijk en goedkoop zelf kunt ontwerpen moest dat je ambitie zijn ... en in china laten maken . Ik heb het al vaak gezegd maar de vraag blijft gewoon of Behringer een iet of wat deftige repair service gaat hebben ? Ze hebben alleszins bijna in elk land al wel iemand zitten voor reparaties ...

Een reactie schrijven:

• Timecop
    replied

Idd niet erg slim van hun om dat idem over te nemen,als die membraanschakelaars stuk gaan na paar jaar kan je het niet zelf meer herstellen.

Een reactie schrijven:

• vipal
    replied
    Zonder keyboard met patchgeheugen dat is interessant. Deze zou ik wel willen proberen voor die prijs van $ 600,= / 600 euro. Blijkbaar kost recall maken 300 euro.

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Originally posted by ThomazBelgium View Post
    Dat knullige knoppenpaneel links had ik liever anders gezien...
    De Matrix 6 heeft ook zo'n druktoetsen, en da's niet bepaald het sterkste onderdeel van die synth...
    Idd niet erg slim van hun om dat idem over te nemen,als die membraanschakelaars stuk gaan na paar jaar kan je het niet zelf meer herstellen.

Een reactie schrijven:

• JurgeN
    replied
    ...

Een reactie schrijven:

• Aottens
    commented on 's reply
    Nergens niet om, maar hier was al een topic van

• ThomazBelgium
    replied
    Dat knullige knoppenpaneel links had ik liever anders gezien...
    De Matrix 6 heeft ook zo'n druktoetsen, en da's niet bepaald het sterkste onderdeel van die synth...

Een reactie schrijven:

• JurgeN
    replied
    De afgelopen dagen weer een nieuwe aankondiging...

We like to introduce you to the brilliant synth designer GliGli who helped us design the amazing PRO-800. Not only did he add many new functions, GliGli also applied his decade long experience with the original PRO-600 to meticulously fine tune the sound of the PRO-800. With an estimated sales price of US$ 600, the PRO-800 will be the most affordable 8 Voice 16 VCO synth in the market. We’re super excited to deliver this instrument to you.

Click image for larger version  Name:	Gligli-designer.jpg Views:	0 Size:	30,6 KB ID:	3782802
    en

What an exciting day!!! The PRO-800 is alive!!! Some time ago we started a wonderful journey with the famous synth designer GliGli who rose to fame for his highly respected improvements around the Sequential PRO-600. Together with GliGli we have taken this beautiful synth to the next level. The PRO-800 is now an fully polyphonic, 8-Voice Dual VCO synth with many new features. We’re working hard to get it to you below US$ 600 while shipment is targeted for coming January.

Click image for larger version  Name:	Pro-800-front.jpg Views:	0 Size:	60,3 KB ID:	3782803

Click image for larger version  Name:	Pro-800 back.jpg Views:	0 Size:	59,3 KB ID:	3782804
    Nu maar afwachten of ze januari (2021?) ook gaan halen....

Een reactie schrijven:

• ishi
    replied
    Voila
    wow!

We zullen zien waar Behringer en Gligli mee gaan komen. Ik heb de beschikking over de Pro One en Pro-1 en die laatste vind ik niet tegenvallen. Veel beter dan de Moog- en Roland modulaire kloons waar toch wel het één en ander mee mis is..

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Originally posted by ishi View Post

Eet je ze na een tijdje op?
    De 600's had ik twee van gekocht toen ze nog niet te duur waren,gekocht eigenlijk (enkel) voor de VCO chips reserve te hebben, net voor de heruitgave van de CEM 3340 chip was dat.

Pro-one heb ik ook geluk gehad met prijzen en de laatste was voor werkelijk peanuts in een ruildeal ,iemand die ik goed ken moeste snel naar Canada verhuizen en hoe kleiner de container hoe goedkoper,dus moest zijn studio asap weg,..ondertussen is die weer terug naar EU verhuist.

Voila

Een reactie schrijven:

• ishi
    replied
    vintage Pro-One's heb ik er 3 gehad en de 600 vier denk ik
    Eet je ze na een tijdje op?

Een reactie schrijven:

• demian
    replied
    we zullen het zien, uit de Pro One haalde ik erg dikke baslijnen en super lekkere arpeggios en bubbles, dat lukte met de p600 gewoon niet.
    Envelopes spelen daar een belangrijke rol in. Als die niet hetzelfde zijn, net zoals andere aspecten, dan is het gewoon een totaal andere synth.

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Originally posted by flyweight View Post

Slecht? heb je er wel eens 1 gehad? De envelops waren niet zo fijn maar daar is een update voor.
    Echt een beest. Alleen heb ik begrepen dat de originele diepere bas heeft.
    De Behringer Pro-1 bedoel je toch? ,vintage Pro-One's heb ik er 3 gehad en de 600 vier denk ik

Als je twee P-600 tegelijk bespeelt en elk met andere sound das pas gaaf,maar goed zoals ik zij die envelopes moeten beter en die fine-tuning van de vco's is een ramp en moet dus ook beter,wat wel het geval zal zijn bij de P-800..

Die gligli update doet iets voor de envelopes maar nog steeds zijn ze niet snel genoeg helaas..

@demain, de polymod sectie op een P-600 blaast de mod sectie van een Pro-One weg,simpel,het maakt de variatie op de polyfonische 600 zoveel rijker in klankmogelijkheden VS wat je kan uithalen op een monofone Pro-One.
    Laatst gewijzigd door egres , 22 september 2020, 22:19.

Een reactie schrijven:

Working...
X