Behringer Pro-800 (Prophet 600-kloon)

Zojuist gespot op Facebook:

behringer pro-800
 
Een acht stemmige prophet 600 ?

Ik hoop op de volgende mods

Snellere envelopes, geen stepping, optie tot 4 stemmig 2- voice.
 
Wow.cool,dat is echt goed nieuws

Ben benieuwd of ze er een speciale filterchip voor hebben want er is een heel groot verschil in vergelijking met de Pro-One of Prophet 5 filter!

Anders zal hij eerder als een Prophet 5 klinken,wat dan weer een tegenvaller is.
 
zo te zien zit er een midi stekkert achter naast de audio jacks, maar ook een op de/het controller pcb - lijkt me voor een final design onwaarschijnlijk, ze zullen dus nog aan het testen zijn of het een desktop of een keyboard versie word denk ik zomaar. :eureka:

ook zitten er gaten voor de pins op de printplaat met de stemmen erop in de controller printplaat, kan dus gemakkelijk over elkaar gemonteerd worden
 
Ga denk ik toch gewoon voor de cork sniffeeeur.
 
zo te zien zit er een midi stekkert achter naast de audio jacks, maar ook een op de/het controller pcb - lijkt me voor een final design onwaarschijnlijk, ze zullen dus nog aan het testen zijn of het een desktop of een keyboard versie word denk ik zomaar. :eureka:

Dit wordt gewoon weer zo'n module zoals de Neutron, Pro One en al die anderen. Die hebben allemaal een MIDI connector bovenop èn achterop.
 
Las op Gearlutz dat er ooit een samenwerking tussen GliGli en Behringer was aangekondigd. https://www.synthanatomy.com/2019/09...og-synths.html
Voor de mensen die de naam GliGli niets zegt. Hij heeft ooit de Teensy mod voor de P600 beschikbaar gemaakt samen met een nieuw OS. Hierin werd de originele CPU vervangen voor een veel snellere en werd ie een stuk puchier en krachtiger.
https://www.synthforum.nl/forum/alge...firmware-beta1

Ik hoop dat de samenwerking hier wat harmonieuzer is verlopen als bij de :duivels: fish-mod :bekdicht: Ben wel erg benieuwd naar het aandeel hierin van GliGli. :)
 
Laatst gewijzigd:
Het is een 8 voice poly, geen mono synth. Als je het ergens mee moet vergelijken, komt de Pro-1 het dichtst in de buurt, maar dan x8. Dat zou €2400 zijn. Dus tel uit je winst :D
 
ik vind de pro one weinig van doen hebben met een p600 qua sound. het is zeker geen 6x een pro one. envelopes zijn anders, filter heeft stepping bij de p600, en modulaties zijn beperkter.
 
Ik bedoel eerder dat een 8 voice poly logischerwijs duurder is dan een monosynth. Ik kan ook niet snel een 8x2VCO analoge synth verzinnen die qua prijs in de buurt komt.
 
idd ja.

600 is iig aan de stevige kant voor deze clone, voor iets meer heb je de parafone behringer D met keyboard, die heb ik liever voor dit geld.
 
Het grootste gemis bij de originele was dacht ik de noise source en idd wat stepping en trage envelopes enzo ... nu met gligli zullen die laatste zaken wel beter zijn maar is deze ook zonder noise source ? Blijft wel een mooie klank hebben die originele ... op zich toch weinig geld voor zo'n klank en redelijk klein voor een analoge poly .
 
idd ja.

600 is iig aan de stevige kant voor deze clone, voor iets meer heb je de parafone behringer D met keyboard, die heb ik liever voor dit geld.

Mwoch, ik durf te wedden dat mensen er grif zonder blikken of blozen het 3-voudige voor neer zouden leggen als er een Sequential logo op zou staan.
 
Prijs aan de stevige kant?
De MFB poly is scherp geprijsd, maar nog steeds een paar honderd euro meer. Ik weet niet of ze kwalitatief vergelijkbaar zijn, dat kan ik niet beoordelen.....
Persoonlijk vind ik een keyboard verder ook geen pré bij de Behringer synths (Op de vocoder clone na misschien...).
 
Back
Top