Moog 16 Channel Vocoder - Reissue

Vocoder_Black-6.jpg?itok=-Y5QoyBS.jpg


The Moog Factory in Asheville, NC has resumed production of the highly sought-after Moog 16 Channel Vocoder, an instrument which continuously analyzes the timbral characteristics of one sound (Program) and impresses these timbral characteristics upon a second signal (Carrier). Originally introduced in 1978, and famously heard on Giorgio Moroder’s E=MC2, this model has been used to transmute vocals, transform synthesizers, and electronically encode sound for over 40 years.

More info
 

Attachments

  • Vocoder_Black-6.jpg?itok=-Y5QoyBS.jpg
    Vocoder_Black-6.jpg?itok=-Y5QoyBS.jpg
    33,3 KB · Bekeken: 121
Super!
Ik denk niet specifiek gericht op de consument, meer iets voor de professionele studio’s.
 
Best prima geluid. Maar denk dat 80% van de prijs niet echt mooi is. Voor de liefhebber van vocoders wellicht, of gasten als daft punk/air.
 
Da's niet goedkoop maar hij klinkt wel tegelijk heel zuiver en heel warm/oud/analoog. Hoe verhoudt deze zich kwalitatief tov de Sennheiser?
 
dat is veel geld
gebruik zelf de doepfer vocodermodules waarmee ik nog niet uitgestoeit ben.
ook paar weken geleden de behringer/rolandcloon geprobeerd: leuk, klinkt oke en snel resultaat
zou best de moog of sennheiser willen maar voor dat geld is er veel moois te koop
 
Mooi aan de prijs. En niets wat een andere vocoder niet kan, tja het blijft een vocoder hoeveel kabels je er ook insteekt ...
 
Mooi ding maar gezien beperkte inzetbaarheid en hoge prijs alleen voor de echte vocoder fetisjist/liefhebber of verzamelaar denk ik.
 
Mooi aan de prijs. En niets wat een andere vocoder niet kan, tja het blijft een vocoder hoeveel kabels je er ook insteekt ...

"niets wat een andere X niet kan" kan je ook over elke monosynth of drumbak of rompler of etc tov een andere monosynth/drumbak/rompler zeggen. Ieder apparaat heeft nog steeds zijn eigen kwaliteit, klankkarakter etc.
 
Ja, vocoders hebben ook hun eigen klankkarakter. Daar zitten behoorlijke verschillen in. Ik zou wel een (heruitgave van de) EMS Vocoder willen. Dan heb ik genoeg vocoders. Ik weet niet wat die zou kosten als Uli hem namaakt, maar deze Moog is veel te duur. De vocoder van GRP is ook aan de prijs. maar een koopje vergeleken met deze.
 
Een oude Bode of Moog vocoder kost je 2 tot 3 keer zoveel, dus Moog heeft momenteel ook weinig reden om minder te vragen. :)
 
"niets wat een andere X niet kan" kan je ook over elke monosynth of drumbak of rompler of etc tov een andere monosynth/drumbak/rompler zeggen. Ieder apparaat heeft nog steeds zijn eigen kwaliteit, klankkarakter etc.

Sorry, als jij blind kan zeggen in de mix welke vocoder er wordt gebruikt, dan geef ik je 100% gelijk, alleen dat gaat nooit lukken. Dat is iets totaal anders als een monosynth of zelfs drumcomputer. Een vocoder splits een signaal op in banden. De klankkleur komt voornamelijk van de carrier. Mocht deze Moog nu zó gaaf klinken dan begrijp ik het wel, maar dat is niet het geval, hij klinkt gewoon doordeweeks zoals dertien in een dozijn. Hoe dan ook slaat 6k nergens op voor iets wat gewoon een heruitgave is. Moog houdt die prijzen kunstmatig hoog, inderdaad omdat er geen reden is om minder te vragen. Boeit mij verder niet, wil je er 1 kopen, doe maar :okdan:
 
Wat kost een beetje auto tegenwoordig niet zoal.
dit is gewoon voor de echte vocoder gek :D
 
Ze mogen wel aan het werk gaan met hun audio demo’s. Komt over als een depressieve techneut die op zijn zolder een eigen vocoder heeft gecreëerd.
 
Sorry, als jij blind kan zeggen in de mix welke vocoder er wordt gebruikt, dan geef ik je 100% gelijk, alleen dat gaat nooit lukken. Dat is iets totaal anders als een monosynth of zelfs drumcomputer. Een vocoder splits een signaal op in banden. De klankkleur komt voornamelijk van de carrier. Mocht deze Moog nu zó gaaf klinken dan begrijp ik het wel, maar dat is niet het geval, hij klinkt gewoon doordeweeks zoals dertien in een dozijn. Hoe dan ook slaat 6k nergens op voor iets wat gewoon een heruitgave is. Moog houdt die prijzen kunstmatig hoog, inderdaad omdat er geen reden is om minder te vragen. Boeit mij verder niet, wil je er 1 kopen, doe maar :okdan:

Een VC10 of een MS2000 vocoder klinkt toch behoorlijk anders. Bij andere vocoders ligt het dichter bij elkaar. Dat gezegd zijnde kan ik bij veel tracks ook onmogelijk zeggen welke monosynth gebruikt is. Maar als je een goed voorstel hebt voor een goedkope vocoder met dezelfde klankkwaliteit en mogelijkheden, hoor ik het graag. 6k is mij iets te gortig voor een hobbyvocoder. :)

Wat kost een beetje auto tegenwoordig niet zoal.
Directere vergelijking: setje carburateurs voor de hobbyauto kost ongeveer evenveel als deze vocoder...In nichemarkten worden wilde prijzen gevraagd.
 
Back
Top