Tascam Model 12, performance mixer, multi-tracker, audio interface

Tascam Model 12, performance mixer, multi-tracker, audio interface
Is dit de performance mixer, multi-tracker waar ik op gewacht heb?
De features en formfactor zeer interresant voor vele toepassingen.
BV DAWless werken, of als audio interface.
Ik wil hem voor live performances gebruiken.

Heb Tascam een mail gestuurd of die seamless loops kan opnemen, overdubben en kan afspelen.
Als dat zo is dan is dit een killer!





Model12-large.jpg
 
Ja, dat laatste was bij de FireOne ook de reden, geloof ik. Niet goed voor de reputatie zou je denken, maar ze bestaan nog steeds.
 
De waarschuwing voor de slechte ondersteuning is wel op zijn plaats want voor de SX-1 kwam de update waarin opname op 96 kHz, cascadering met andere Tascam-mixers en functionaliteit voor usb en andere aanwezige aansluitingen werden beloofd, er nooit. De uitleg die ik kreeg in marketingprietpraat kwam erop neer dat het apparaat te weinig was verkocht.

Bij zulke producten is (langdurige) ondersteuning super belangrijk. Ik zou het nooit meer kopen als ze mij dat lappen.
Dat maakt mijns inziens toch het verschil tussen degelijke merken en minder degelijke merken.
Ik neem steeds het voorbeeld van mijn RME HDSP9652 PCI geluidskaart; straatoud maar nog steeds nieuwe drivers ontwikkelen :baco:.
 
Heb onlangs een nieuwe desk gekocht voor in mijn kleine homestudio. Heb toen de Tascam overwogen maar uiteindelijk voor een Presonus Studiolive AR12 USB gekozen. Je kan op deze je main stereomix op SD direct opnemen en terug afspelen. En als audio-interface met je DAW gebruiken (Capture en Studio One Artist inbegrepen). Klinkt goed en is flexibel genoeg voor mijn gebruik. Over support geen klachten. Had antwoord op vragen binnen de 24 uur. De Tascam is inderdaad meer een digitale Portastudio en daar is zeker een markt voor. Denk maar aan de gitaristen e.a. die niet achter een laptop willen zitten.
 
In reply to your questions,
  1. The unit can be set to play back between 2 points either once or continuously.
2. No. it is not possible to overdub in this mode. It is a playback function only.

Jammer, not my cup of tea
 
Heel fijn dat er nog multitrackers gemaakt worden. Leek een doode productgroep te gaan worden. Ook was midi-functianlaitiet bij de meest recente modellen volledig eruit gehaald.
Ik gebruik tegenwoordig de zoom r16. Superlicht en makkelijk te gebruiken. Maar geen midi en geen knoppen voor eq's is toch echt een gebrek.
 
In reply to your questions,
  1. The unit can be set to play back between 2 points either once or continuously.
2. No. it is not possible to overdub in this mode. It is a playback function only.

Jammer, not my cup of tea

ey.. da's wel een gemiste kans ja..
Ziet er wel enorm cool uit trouwens.. altijd al een zwak gehad voor de oudere Tascams :)
 
Dus het is een mengpaneel met opname op gescheiden sporen, maar geen echte “multitracker” want daarmee kun je wel overdubben.
 
Dus het is een mengpaneel met opname op gescheiden sporen, maar geen echte “multitracker” want daarmee kun je wel overdubben.

Overdubben kan technisch gezien wel.. maar niet tussen 2 punten 'continuously'.. of eigenlijk, em als een 'looper' gebruiken, waar je de mogelijkheid hebt om opnames aan bestaande opname toe te voegen.. :)
 
Weet iemand of de Model 24 enkel een stereo DAW return heeft of dat ie ook zn kanalen UIT de DAW individueel terug kan geven? Dus dat je zeg 22 kanalen uit je DAW analoog kan mixen (en weer stereo terug opnemen...)
 
Is die One knob compressor nou ook geschikt voor je synth en analoge drum machine? Of is dat meer voor een microfoon en kan je beter een goede compressor aansluiten voor een live synth jam set-up?
 
k vind de model 12 wel een heel erg coole mixer & midi controller,, ik hou 'm al lang in't oog en hij is terug in stock

maar ik moet er ineens drie hebben om al de falcon lem's te vervangen,,
waar ik nog geen spijt van heb gehad, als Analog signal mixer & vooral ook al Midi controller, maar de gain knoppen haperen allemaal,

tja, ik kan niet live recorden met midi controller faders zoals de UC-32, en apc mini, dat moeten mengtafel faders zijn,, vrees ik,,
 
Ik hou het nog maar bij mijn Roland VS-2480. De Tascam 12 kanaalsversie heeft te weinig inputs en de grotere versies geen MIDI. De good old Roland blijft dan toch wel een enorm powerhouse qua functies in vergelijking.
 
Sander02 denk dat in deze moderne tijd gewoon heel veel auxen nodig zijn. Dss zeker wel een gemis.

Shure had een oplossing weet ff niet meer de naam
de shure auxpander. ik zoek al een eeuwigheid naar deze unit of iets wat het zelfde doet.
 
Back
Top