Tascam Model 12, performance mixer, multi-tracker, audio interface

Tascam Model 12, performance mixer, multi-tracker, audio interface
Is dit de performance mixer, multi-tracker waar ik op gewacht heb?
De features en formfactor zeer interresant voor vele toepassingen.
BV DAWless werken, of als audio interface.
Ik wil hem voor live performances gebruiken.

Heb Tascam een mail gestuurd of die seamless loops kan opnemen, overdubben en kan afspelen.
Als dat zo is dan is dit een killer!





Model12-large.jpg
 
Mist nog wat kanalen en returns om da bomb te zijn
 
Mist nog wat kanalen en returns om da bomb te zijn

Er is zijn grotere broer de model 16 en 24 maar die zijn niet zo performance georienteerd.

Er zijn 2 fx sends maar ook 2 inserts op 2 kanalen.
Is toch wel een leuke portastudio.

FF afwachten hoe goed de midi sync is en of je in loops kan opnemen overdubben.
 
Wat ik jammer vind van al dit soort mixers met audio interface, is dat je eerst het manual moet openen om erachter te komen hoeveel sporen die opneemt.. Nogal belangrijke informatie toch? Zet dat er gewoon bij, op de voorpagina, bij de specs :)
 
Ben benieuwd hoe de fabrikanten zelf, tegen het gemis van (veel) Aux-en / Subs aankijken.. hoe zien die voor zich, hoe je al je randapparatuur koppelt?? Ik beschouw dit met de ZED R16 in achterhoofd, die ik zelf thuis gebruik, die heeft 4 Auxen en geen Subs.. imho een groot gemis, gezien je dat moeilijk kan uitbreiden. Hoe verkrijg je Aux-en erbij, zonder kanalen op te offeren? Of zonder patchpaneel + extra mixer + veel onnodige kabels etc.

Of zie ik een probleem welke zij niet zien, omdat er een oplossing / topology daarvoor is die mij onbekend is.. of het boeit ze gewoon niet? Maar, 1 sub op 24 kanalen is toch te weinig.
Wellicht bekijk ik de tascam als een kandidaat voor in studio, en is dat niet wat het moet voorstellen.

Verder, zeer strakke mixer van Tascam!
 
Laatst gewijzigd:
Ik zoek zoiets als een Midas Venice voor live sets. Dit heeft nog allerlei digitale extra's.
 
Ben benieuwd hoe de fabrikanten zelf, tegen het gemis van (veel) Aux-en / Subs aankijken.. hoe zien die voor zich, hoe je al je randapparatuur koppelt?? Ik beschouw dit met de ZED R16 in achterhoofd, die ik zelf thuis gebruik, die heeft 4 Auxen en geen Subs.. imho een groot gemis, gezien je dat moeilijk kan uitbreiden. Hoe verkrijg je Aux-en erbij, zonder kanalen op te offeren? Of zonder patchpaneel + extra mixer + veel onnodige kabels etc.

Of zie ik een probleem welke zij niet zien, omdat er een oplossing / topology daarvoor is die mij onbekend is.. of het boeit ze gewoon niet? Maar, 1 sub op 24 kanalen is toch te weinig.
Wellicht bekijk ik de tascam als een kandidaat voor in studio, en is dat niet wat het moet voorstellen.

Verder, zeer strakke mixer van Tascam!

Ik denk dat deze (budget)analoge mixers meer gemaakt zijn in de veronderstelling alle kanalen naar je DAW te routen en hier dan VST effecten en bussen toe te wijzen. De onboard effecten gebruik je voor monitoring ofzo ... Heb je veel hardware auxen en subs nodig dan moet je iets anders kopen :D
 
Ik snap dat je interesse hebt in die Model 12, maar pas op met Tascam. Bij de FireOne audio/midi interface (96kHz/24-bit) werd een firmware update naar 192kHz beloofd, maar die is nooit gekomen. Ondersteuning: nul.
 
Maar ff de model 12 is geen mixer.

ik weet niet in hoeverre de model 12 anders is dan de model 24, maar deze laatste doet mijn gearluscht tot enorme hoogtes stijgen juist omdat het wel een mixer is, en nog een analoge ook.
Voor het vrijwel onbeperkt aan elkaar knopen van bronnen en effecten in je studio is dit inderdaad geen mooie oplossing, maar ik zou hem graag hebben voor de band: mixen en multitracken in 1 doos, zonder verdere spullen :luv:
Geheugenkaartje erin en gaan. En evt tegelijk op een laptopje opnemen. (zal ik niet snel doen, maar het kan)
Met een schakelaartje kun je per kanaal bepalen of er het signaal van de ingang, dan wel een opname op een kaartje doorheen loopt.
Editten kun je met het ding niet voor zover ik weet. Werken met loops en overdubben zal dus waarschijnlijk ook niet gaan lukken.

De 24 neemt 24 sporen tegelijk op: de 22 ingangen en de mastermix.
 
Tascam heeft een behoorlijke ervaring op het gebied van dit soort geïntegreerde apparatuur en ook deze tafel is aantrekkelijk. Ik zweer nog steeds bij de weinig bekende SX-1. Die is niet te tillen, dus alleen voor de studio geschikt, maar heeft ook een uitgebreide midisequencer met vier midi-uitgangen aan boord. De waarschuwing voor de slechte ondersteuning is wel op zijn plaats want voor de SX-1 kwam de update waarin opname op 96 kHz, cascadering met andere Tascam-mixers en functionaliteit voor usb en andere aanwezige aansluitingen werden beloofd, er nooit. De uitleg die ik kreeg in marketingprietpraat kwam erop neer dat het apparaat te weinig was verkocht.
 
Back
Top