Syncussion SY-1M, Psycox’s Clone

Goed nieuws komt vandaag van Psycox. De ontwikkelaars hebben vandaag aangekondigd dat hun Syncussion SY-1-kloon weer beschikbaar is als een DIY-kit.
De SY-1M-kit is een getrouwe reproductie van een extreem veelzijdige drumsynthesizer uit de late jaren '70.

Met 6 Oscillator-modi per kanaal is hij geschikt voor een breed scala aan geluiden, van de klassieke disco 'peeoww' uit de jaren 70 tot strakke bellen, donderende Kick-drums en Gnarly Bass-geluiden.
Deze kloon bevat de originele CV- en trigger-ingangen, maar ook MIDI-gestuurde triggering, toonhoogte en verval per kanaal.
Dit vergroot de mogelijkheden aanzienlijk en maakt het flexibeler.

SY-1M kit bevat 2 printplaten, een gepoedercoate en gezeefdrukte stalen behuizing, 16 schuifpotentiometers, 16 schuifdoppen,
8x BCM857 dubbel passende transistors,
47uH RF-smoorspoel (noodzakelijk voor het voedingsfilter) en een voorgeprogrammeerde ATMEGA328 .
251,78 Euro :halleluja
https://www.psycox.co.uk/product-pag...sion-sy-1m-kit
Click image for larger version  Name:	Syncussion-SY-1M-1024x652.png Views:	0 Size:	564,3 KB ID:	3735197

 
Ik zou dan eerder voor min 1 sds3 erbij gaan ipv 3 syncussions...

is de syncission volledig smd?

Ik ga de XDS3 ook zeker bouwen. En eventueel aanpassen o.b.v. de bevindingen met de Syncussion.

Nee, de Syncussion is maar heel beperkt SMD..
 
Ah, je hebt het origineel... dat verandert de zaak! Is mogelijk dat je een audioclipje plaatst waar uit blijkt dat je kloon het duidelijk niet haalt bij het origineel? (is volgens mij redelijk moeilijk met zo'n dynamisch apparaat) Ik ben blij met die SY0.5, maar ik hoor altijd graag of het nog beter kan.

Helaas, die module is alweer de deur uit. Ik denk dat ik nog weleens een kloon ga proberen, in dat geval zal ik wat vergelijkende mp3's plaatsen.
 
Ik mag er twee bouwen voor iemand... ben benieud hoe ze klinken.Ken nie vergelijken nie :D

Ben wel benieuwd of daar van die Mills space techno bliepjes uitkomen
 
Ik ga de XDS3 ook zeker bouwen. En eventueel aanpassen o.b.v. de bevindingen met de Syncussion.

Nee, de Syncussion is maar heel beperkt SMD..

Zijn de pots en sliders pcb mounted?
Wiring is killin'
wat was je kwijt aan de sy1 (kit + bom)?
 
Ja, allemaal PCB-mounted. Kit is 287 GBP ... was toen ik bestelde rond de 350 euro. Onderdelen zou ik zo niet weten, bestel ik gecombineerd en bij verschillende leveranciers. Denk zo rond de 200 euro.
 
Heb je op je SY al via midi de decay en tuning uitgeprobeerd en er een sounddemo'tje hiervan?

SY-1M #1 ligt momenteel uit elkaar en heeft even voorrang moeten verlenen aan wat andere DIY-bezigheden, waaronder het modden van die TD3's. Maar ik heb het genoteerd in het grote projectenboek.. ;)
 
Back
Top