Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
Patrick Karvs (MusicTribe) op GS:

"When Rob said the 'final production version' will be at Superbooth we mean that it will be shipping by then. That's the aim. The project is in final closing stages. Announcement/Demo video coming either this week or next..."
 
Een fijne montage om je even helemaal op de sound te richten:

 
Behringer vraagt ons om raad op FB:

"As we’re soon rolling out our new 2600 synth, many asked us to also design a 3620 keyboard.
Please share your thoughts with us."
 
Lets do it, dan nog een tolex case waar je er twee van die 2600's naast mekaar in kan zetten en klaar.
 
Vet man. Klinkt voor mij erg lekker. De sounds in beide demo filmpjes xijn erg goed. Pls doe er een echte spring reverb tank in.
keyboard aub niet.

Zit eraan te denken mijn Osmose preorder te cancelen en voor deze te gaan.
 
Over die spring reverb is op GS veel gesproken. Patrick gaf aan dat dat niet gaat gebeuren. Maar het is wel mogelijk de digitale helemaal te omzeilen en extern een eigen reverb te gebruiken.
 
Ah ja dat snap ik. Zo een mooi ding en er dan zo een halve gare spring in doen is wel jammer.
Maar ja we wachten het af...
 
Zo slecht zijn die verengalmen tegenwoordig niet meer hoor. Ik vind dat een verengalm wel bij een 2600 hoort. Het mag ook een goede simulatie a la Magneto zijn. Een klavier hoeft voor mij ook niet, tenzij het anders dan dat van Korg volledig op midi reageert. Dat betekent dat inclusief de delayed vibrato. Verder moet de pan moduleerbaar zijn. Die tekortkoming op het origineel is een van de weinige die Behringer moet rechtzetten.
 
ja niets mis met de Magneto maar uhh een echte tank al is het een heel kleintje klinkt wel erg lekker.
Nou ja gee probleem om die er zelf achter te hangen.

 
Behringer vraagt ons om raad op FB:

"As we're soon rolling out our new 2600 synth, many asked us to also design a 3620 keyboard.
Please share your thoughts with us."

Echt niet dat ze daar nu pas over gaan nadenken. Ze hebben die keys of allang in gedachten of het komt er niet.
Dat van die nuts in eurorack kan ik nog geloven maar dit is volgens mij puur reclame maken denk je ook niet?
 
Echt niet dat ze daar nu pas over gaan nadenken. Ze hebben die keys of allang in gedachten of het komt er niet.
Dat van die nuts in eurorack kan ik nog geloven maar dit is volgens mij puur reclame maken denk je ook niet?

Het lijkt erop dat ze eerder met hun 2600 naar buiten komen omdat Korg er nu ook 2 versies van heeft.
Om zo te verkomen dat er bij Korg gekocht gaat worden.
Ik denk dus dat dit ding helemaal nog niet af is. Wellicht zijn ze nog aan het prototypen.
 
Nieuwe info van Rob Keeble:

Project 1 – 2600 This is a re-engineered ARP 2600 analog mono synth based on the original design with these key analog improvements:
  • Improved temperature stability due to use of SMD components
  • Improved tracking over 8 octaves (+/- 2 cents)
  • Tightly matched BJT and JFET’s throughout the synth, including VCO’s
  • Faster 4580 Op Amps throughout, with TL072 in key positions
  • Local power regulation for the discrete current mirrors in the Ring Mod and VCA
  • VCA Input offset removal by using a capacitor to DC couple the VCF input (not RM input)
  • Corrected VCA response from expo and linear inputs (same volume at max)
  • Removal of redundant HF trimmer in VCA
  • 3x timing ranges added to the ADSR and AR
  • Faster attack time on AR
  • Corrections to the original schematics
  • 4012 and 4072 filters with matched BJT
  • The LFO from the 3620 added, with UJT substitution
  • Careful power rail design to ensure separation and stability
The 2600 was announced by Behringer at NAMM 2020 and will be demonstrated at SuperBooth 2020.

Enjoy and see you at Superbooth 2020
 
Zijn dit nu improvements of oplossing/vervanging voor niet te verkrijgen componenten. :?

En doet dit geen afbreuk op het originele design qua sound. Zoals het aanpassen van VCOs
 
Zijn dit nu improvements of oplossing/vervanging voor niet te verkrijgen componenten. :?

En doet dit geen afbreuk op het originele design qua sound. Zoals het aanpassen van VCOs

Denk dat dat ter vervanging van absolete onderdelen is.
hij gaat denk ik niet hetzelde als het origineel klinken.
Maar zover ik kan horen klinkt het wel goed.
Origineel is smeriger:P
Hij staat op mijn lijstje al hoewel ik wel tijd en genoeg demo's nodig heb om het karakter te kunnen horen.

Zo zie ik af van een k2, lijkt niet echt op een ms20.
Iig niet wat de ms20 zo fijn maakt.
 
Zijn dit nu improvements of oplossing/vervanging voor niet te verkrijgen componenten. :?

En doet dit geen afbreuk op het originele design qua sound. Zoals het aanpassen van VCOs

Hij zal anders als een origineel klinken maar zeker niet slecht
 
Zo zie ik af van een k2, lijkt niet echt op een ms20.
Iig niet wat de ms20 zo fijn maakt.

Zeker weten? Ik heb ze allebei en ik vind 'm helemaal niet slecht. En ook voor mij is de MS-20 mijn eerste analoge bezit, dus een dierbare sound. Als je in de buurt van 's Hertogenbosch woont, kom een keer langs bij Modlab in de Willem Twee Studios. Dan neem ik ze allebei voor je mee, kun je een avondje vergelijken.

Alleen de knopjes zijn jammer, die zijn te onnauwkeurig. Ik voorzie een markt van gemodde Behren.
 
Zeker weten? Ik heb ze allebei en ik vind 'm helemaal niet slecht. En ook voor mij is de MS-20 mijn eerste analoge bezit, dus een dierbare sound. Als je in de buurt van 's Hertogenbosch woont, kom een keer langs bij Modlab in de Willem Twee Studios. Dan neem ik ze allebei voor je mee, kun je een avondje vergelijken.

Alleen de knopjes zijn jammer, die zijn te onnauwkeurig. Ik voorzie een markt van gemodde Behren.

Super bedankt voor het aanbod. Ik woon in Praag dus dat word moeilijk.
Wel goed om te horen.
ik vind hem zekere niet slecht maar het wijkt wel veel af van de originele die ik ook gehad heb. Daardoor was ik een beetje bang dat het een teleurstelling ging worden..
Voornamelijk de distortion die veel meer bite heeft dan de originele, waar het wat 'ronder' klinkt.

Maar ja idd alleen maar op online demo's gebaseerd. wat vaak een slechte referentie blijkt
 
Back
Top