Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
Oh jee, Behringer heeft Loopops timetable-layout gekloond! Zullen we vast een aparte thread aanmaken om dat collectief te verwerken? :D:mega:

Maar serieus. Wel een uitgebreide bespreking hoor, ze nemen ook dat steeds serieuzer. Kan niet wachten op hands-on ervaring tijdens Superbooth in april.
 
Ik ging geen hardware meer kopen, maar deze komt effectief in huis. Heb, er maar 1 woord voor, VET :halleluja
 
Ik zag nog iets leuks in de video. :)


Een RD-8 met houten zijkantjes? Mja.. kan zelf gedaan zijn?
 
Een RD-8 met houten zijkantjes? Mja.. kan zelf gedaan zijn?

Ik hoop dat behringer ze zelf gaat verkopen. Vind dat plastic aan de RD-8 echt spuug lelijk en goedkoop ogen en de randen zijn nog best scherp ook.
 
Laatst gewijzigd:
Mja.. kan zelf gedaan zijn?

Zelf? Hij is Behringer. Als Behringer het zelf doet, zie ik nog wel iets verschijnen op de markt. Geen idee of de zijkantjes er nu makkelijk af kunnen. Zal zo eens kijken.
 
Al een prijs bekend en is de 2600 stereo?

Naar de prijs ben ik ook benieuwd. Hij is stereo maar omdat je het stereobeeld niet kunt moduleren, heb je er niets aan, tenzij de galm iets in stereo doet. Om die reden heb ik mijn 2600 Mini Meanie kloon gewoon in mono op aangesloten.
 
Naar de prijs ben ik ook benieuwd. Hij is stereo maar omdat je het stereobeeld niet kunt moduleren, heb je er niets aan, tenzij de galm iets in stereo doet. Om die reden heb ik mijn 2600 Mini Meanie kloon gewoon in mono op aangesloten.

Ik las over het origineel:

True stereo outputs are a rarity in monophonic analog synthesizers. The panorama can be set manually or controlled by any CV-source. If you do not know how to do this: patching-examples are to be found in the “100 sounds charts” book that ARP released at some point during the 2600’s production lifecycle.

Ontbreekt dit bij de Behringer clone (net zoals de spring reverb ontbreekt)? Ik heb de arp 2600 (of clone) nooit bespeeld, weet er zelf dus niets van. Ben wel fan van de geluiden btw :okdan:
 
Je kunt het wel doen, maar via een omweg. Er is geen pan-ingang die je kunt moduleren. De omweg gaat via de twee vca's - de ringmodulator is ook een vca - en een inverter.
 
Je kunt het wel doen, maar via een omweg. Er is geen pan-ingang die je kunt moduleren. De omweg gaat via de twee vca's - de ringmodulator is ook een vca - en een inverter.

Bedankt voor je toelichting
 
Op de vraag wanneer we de Behringer ARP 2600 kunnen verwachten, antwoordde de AMS man dat 09/09 een populaire release datum schijnt te zijn.
:eureka:
 
Back
Top