Erica Synths DB-01

[h=1]Erica Synths DB-01, The Aggressive & Raw Brother Of The Roland TB-303 Synthesizer[/h]
BASSLINE-promo-1.jpg.840x560_q85_smart.jpg

  • Aggressive LP/BP filter design from the Acidbox
  • One knob overdrive for even more destructive sound
  • Transistor based sub-oscillator
  • Independent amplitude, filter cutoff and pitch envelopes
  • BBD based detune for massive swarm sound
  • Syncable LFO with multiple waveforms for FM and VCF modulation
  • Noise source
  • Intuitive, easy to use sequencer for up to 64 step patterns
  • Sequence transposing
  • Pattern randomization
  • Arpeggiator
  • Modulation track with VCF cutoff automation
  • Built in and user defined scales with micro tonal possibilities
  • Analog clock in and out
  • CV/Gate output/input
  • MIDI IN and THRU – play it with a keyboard!
  • 4 banks of 16 patterns memory
  • Compact, durable aluminum enclosure
  • Erica Synths DB-01 will be available in Spring 2020 for a price of 460€ (ex. VAT).
 
Hoewel ik het geluid niet slecht vind, ben ik alles behalve overtuigd voor die 460 euro. Ik kan me dan wel weer voorstellen dat als je een aciddoos zoekt voor een live opstelling, je dit liever hebt dan een aciddoos + pedaaltjes
 
Zo klinkt mijn mc303 ook dooe een big muff pi sovtek distortion. Jeetje wat gaar zeg
 
Tsja ik ben ook niet helemaal om. Heb zelf een acidlab 303 eurorack en als ik die door wat fx haal van Erica synths vind ik dat tot nu interessanter..
Maargoed we weten allemaal dat demo's vrij beperkt kunnen zijn.
 
In eerste instantie was ik wel enthousiast, maar dat ebde weg toen ik de sound hoorde. Ik ben nog niet zo overtuigd. Idd, misschien is de demo wat beperkt....
 
Das misschien waar, maar dat wil niet zeggen dat ie niet goed kan klinken... een volca keys is zéker beperkt, maar vind ik wél goed klinken.
 
Beperkt is verder geen issue.. de volca kick is bv ook een heeeerle dikke bas synth.
maar de demo klinkt gaar. Veel te overstuurd.
zou verder vast wel wat moois uit te halen zijn.
 
Bedoel met beperkt dat eigen alles wat erica synths uitbrengt zo'n beetje hetzelfde klinkt incl. dit ding.
Denk dat als je je 'eigen' noise / distortion ergens opzet het waarschijnlijk beter klinkt.
 
Klinkt totaal niet als een 303. Vooral ook het sequencer gedeelte.
 
Grote knoppen kan fijn zijn. Maar zit dit niet een beetje te dicht op elkaar. Of moet je de knoppen knijpen in plaats grijpen?
 
Back
Top