Behringer - System 55 Modular

De 914 van Mos-Lab kost 390 euro en ziet er van binnen zo uit:

20200208_000802.jpg
 
De modules van COTK zijn van achteren dicht, dus daar kan ik de binnenkant niet van zien. Hun 914 kost 410 euro.


En dan in Eurorack nog de AJH 914. Deze kost 559 euro. Van de website:

"There are many fixed filter offerings currently available in Eurorack, but generally they use single pole Sallen Key R/C active bandpass filters for the individual bands. These are often single pole, which gives a shallow 6dB slope and fairly low Q factor to the passbands, so that the overall comb filtering of the fixed filter bank at higher settings is fairly gentle, and less defined than filters with more poles and higher Q factors.

For the FFB 914 we have used Gyrator based active inductor circuitry which exactly replicates the vintage passive inductor / capacitor based filter design - this is an important design element, because a major difference between the two topologies is that the phase change versus frequency is lower with L/C filters compared to Sallen Key R/C filters. We have found that this does slightly affect the overall sound and character of the Fixed Filter Bank. Also, just like its vintage predecessor, we have fitted two cascaded L/C filters for each bank, so that we obtain a steeper 12dB passband slope and higher Q factor for the individual filter banks - and to further emulate the vintage behaviour the centre frequency of these cascaded filters is slightly offset against one another, which slightly rounds off the filter peak and give a wider spread."

Click image for larger version  Name:	ajh 914.jpg Views:	0 Size:	113,8 KB ID:	3737608
 
Laatst gewijzigd:
Mag je ook wat over die verkoper zeggen in dat filmpje of valt dat buiten de context van dit forum ?
 
Moet je voorstellen dat autofabrikanten gaan doen wat Behringer nu doet..

Dan krijg je dus een Dacia 250 GTO, Skoda Diablo, Volkswagen DB5 etc etc.

Zou 't ooit gebeuren.. ?
 
De meeste auto's anno nu lijken sowieso al klonen van elkaar, allemaal dezelfde saaie stationwagons.
 
Hadden we voor dit geneuzel/deze discussie niet een apart topic geopend? ;)
 
gewoon lekker kopen jongens, echt hartstikke goed spul. gewoon een moog modular in huis voor een fractie van de prijs! fijn dat er zulke strijders voor het volk zijn nog die het vanuit pure passie beschikbaar willen maken voor ons
 
De meeste auto's anno nu lijken sowieso al klonen van elkaar, allemaal dezelfde saaie stationwagons.

Daarom, ik zie er wel een markt voor...

Ferrari-250-GTO-Phil-Hill-01.jpg - Click image for larger version  Name:	Ferrari-250-GTO-Phil-Hill-01.jpg Views:	0 Size:	34,7 KB ID:	3740847


Vooral die Aston Martin DB5.. kan Behringer die niet klonen, ik koop hem gelijk!


145881_25387ede9c34cce0.jpg - Click image for larger version  Name:	145881_25387ede9c34cce0.jpg Views:	0 Size:	49,5 KB ID:	3740848
 
Les 1 van het internet: Het feit dat je iets niet kent hoeft je er niet van te weerhouden er een mening over te hebben.
 
Klankmatig voegt het niet veel toe tov mijn oude Minimoog. Misschien wel een ideetje om een klein rack te maken puur als sequencer voor de Minimoog. Maar dan zou ik me eerst heel goed in de mogelijkheden moeten verdiepen. En van die rare cinch jones plugs moeten vinden.
 
Ben wel benieuwd naar die VCA's, als ze daar het originele circuit voor hebben gebruikt is dat een lekker warme distortion module, en een nette vca als je de levels wat beperkt.
 
.... afijn toch maar eerst filmpje moeten kijken, inderdaad zelfde schakeling, coolness.
overigens hoop ik dat ze ook nog eens wat meer gaan doen met die discrete opamps die ze in het filmpje in de linker bovenhoek voorbij lieten komen.
 
Back
Top