Behringer - System 55 Modular

Als het de moeite is kwa prijs zit ik al te denken aan een repaneling oplossing naar 5U toe..


Hopelijk hoeft dat niet en doen ze dit allemaal een keer in 5U. lijkt me ook lastig om dit in 5U om te zetten en dat het net zo als echte Moog modular system zal aanvoelen. Ik wacht even af hoe het er bij jou uit gaat zien. :D
 
Hopelijk hoeft dat niet en doen ze dit allemaal een keer in 5U. lijkt me ook lastig om dit in 5U om te zetten en dat het net zo als echte Moog modular system zal aanvoelen. Ik wacht even af hoe het er bij jou uit gaat zien. :D

Valt wel mee hoor. En ik voel geen enkele gêne om daarbij het Behringer-logo weg te laten. Sowieso een interessant idee om Behringer-modules te zien als bouwblokken voor een hybride, omhullend systeem. Ik heb dat idee laatst ook uitgewerkt toen ik wilde inschatten of het een alternatief voor de AS Colossus zou kunnen zijn om in een mooie kast losse euro-modules te stoppen met fancy panelen ervoor.

Wat betreft de Behringer-modules kun je daarmee ook de cheapness van de gebruikte potmeters en andere UI-onderdelen opvangen.
 
Laatst gewijzigd:
Lekker, zitten ook veel handige utilties tussen. Kwa sound demo nog niks overtuigens gehoord.

Ben benieuwd naar de vca's wat die gaan kosten
 
Ik denk wel dat ik ze ga omkatten naar 5U. Uiteindelijk willen we toch allemaal een Hans Zimmer "Moog-bibliotheek".



(update: ik voel me de echo van egres :D )

De grootste wanden, met name ook het stuk op die foto, is Roland 100M. Hans Zimmer kocht die destijds op pallet voor een kiloprijs van Roland nadat Roland gestopt was ze te verkopen en met een overstock zat. Al heeft hij ook wel een grote collectie Moog staan hoor, alleen zijn 100M collectie is buitenaards.
 
zijn 100M is niet zo groot ,in NL is er een killer systeem,heb helaas geen foto's...
 
Ik gok dat dit gewoon normale CV/gate gaat worden. En geen moog standaard. Dus of je het met je andere moog systems kan combineren? Effe afwachten.

Anyway sound is niet bijzonder maar idd die utilities zien er interessant uit. Hopelijk kan je dat behringer logo er van af krabben. Hehehe
 
zijn 100M is niet zo groot ,in NL is er een killer systeem,heb helaas geen foto's...

"niet zo groot"...130 modules...

Afbeeldingsresultaat voor hans zimmer 100M"
 
Ik gok dat dit gewoon normale CV/gate gaat worden. En geen moog standaard.
Wat bedoel je hier mee?

Dat het op eurorack voltage (±12v) en niet moog level (±15v) zal zijn geloof ik wel, maar uiteindelijk is het gewoon 1v/oct hoor :P
 
"niet zo groot"...130 modules...

In verhouding met de grootste dan bedoel ik,er zijn meerdere eigenaars met systemen die rond de honderd modules zijn en dan wel met de originele cabinets,dus ik vind het systeem van Zimmer niet echt uitzonderlijk in dat opzicht.
 
eurorack vind ik echter maar niks, gepruts met die kleine fragiele connectors en knoppen- zie toch liever 5U modules, maar dat gaat ie niet doen ben ik bang ;-)
 
In verhouding met de grootste dan bedoel ik,er zijn meerdere eigenaars met systemen die rond de honderd modules zijn en dan wel met de originele cabinets,dus ik vind het systeem van Zimmer niet echt uitzonderlijk in dat opzicht.

Dit is precies waarom het zo mooi is dat behringer het voor andere ook beschikbaar maakt.
 
Dit is precies waarom het zo mooi is dat behringer het voor andere ook beschikbaar maakt.

Louter wat betreft prijsverhouding/sound is de Behringer versie interesanter tov een vintage 100M,maar het kan een teleurstelling worden in vergelijking met wat er allemaal al in aanbod is in eurorack.
 
Ik heb idd uit een review van de m100 en o.a. de 500 begrepen dat het eurorack formaat niet lekkerder werkt.
Heb zelf ook eurorack en vind het ook iets te klein. Maargoed ik hou het wel :)
 
Koop je gewoon ‘n nieuwe voor die paar tientjes :eureka:
 
Faders zijn prima. Sh101/mc202 doen het nog steeds top. En die van ARP moet je gewoon afdekken bij geen gebruik. En de faders gebruiken en onderhouden.

Nog liever faders dan encoders eigenlijk. Maar daar ontkom je niet meer aan tegenwoordig. En ook die moet je gewoon regelmatig gebruiken. De goede zijn zijn reinigend.
 
Back
Top