Akai MPC One

https://www.akaipro.com/mpc-one

dims.jpg


Kleine versie van de Live voor een kleinere prijs.

MPC One Hardware Features:
• Brilliant 7-inch multi-touch display
• 16 velocity-sensitive RGB pads
• 2GB RAM, 4GB onboard storage
• MIDI In/Out
• 4 TRS CV/Gate Jacks, 8 Outputs Total
• USB Flash & SD Card storage

Available imminently, priced at 639UK
 
Ik heb er nog 1 kunnen regelen via tonecontrol! Super. :okdan: Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

En, hoe bevalt ie? Ik heb 2 weken geleden een B-stock model gescoord bij Gear4music en ik ben tot nu toe onder de indruk. Ik heb via USB midi 3 Behringer synths aangesloten en dat werkt als een trein.

Thomann heeft trouwens weer voorraad. En deze laptop stand van de Action past goed bij de One: https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-laptopstandaard-/
 
En, hoe bevalt ie? Ik heb 2 weken geleden een B-stock model gescoord bij Gear4music en ik ben tot nu toe onder de indruk. Ik heb via USB midi 3 Behringer synths aangesloten en dat werkt als een trein.

Thomann heeft trouwens weer voorraad. En deze laptop stand van de Action past goed bij de One: https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-laptopstandaard-/

Erg wennen want ik ben niet zoveel opties gewend in m'n mpc. :P Maar ik ben tevreden, het werkt gewoon prima. Ik gebruik standalone met synth, mics en draaitafel en dat werkt zoals het zou moeten. Er is wel een kleine bug in 2.8 met choppen maar omdat ik niet beter wist weet ik daar al omheen te werken.

Ik heb dezelfde laptopstand gekocht trouwens. :D
 
Ik overweeg ook een MPC. In ieder geval voor sequencing ter vervanging van mijn Squarp Pyramid en een losse AKAI MPX16 sampler. Draagbaarheid heb ik niet zo nodig. Ik verwacht niet in de problemen te komen met het wat beperktere geheugen en echt andere nadelen zijn er dan toch niet t.o.v. (2e hands) Live of Live 2?

Ik kan ook nog geen 100% zekerheid vinden over USB MIDI. Ik heb daar geen ervaring mee (gebruik alleen DIN tot nu toe). Maar als ik het goed begrijp kan ik op de enige USB port die op de One zit een USB MIDI Hub aansluiten en dan al mijn andere gear aansturen? En dan zowel input (controller) als output?
 
wil al een tijdje meer gaan doen met samples. Dit zou dan mijn eerste echte hardware sampler worden. ... Ik ben nog aan het twijfelen tussen hardware of computer. Renoise of Ableton bijvoorbeeld.

... Het moet vooral simpel, intuïtief en snel werken en uitnodigen tot creativiteit. Het is een moeilijke keuze waar ik al een tijdje mee rond loop.

idem, idem, idem, idem, idem, en idem :)
Roland SP-404A's bleven ook erg prijzig op marktplaats, ik zou toch een scherm missen voor wat overzicht.

Thomann heeft trouwens weer voorraad.
Knoop door gehakt toen ik dat zag (bax bleef dat voorraad tellertje elke 2 weken resetten).
Gisteren binnen gekregen, zat een sticker op de doos, ik denk dat ze er 24 hadden :eureka:
Click image for larger version  Name:	IMG_20200624_190852354.jpg Views:	0 Size:	27,9 KB ID:	3766714
 
Ik overweeg ook een MPC. In ieder geval voor sequencing ter vervanging van mijn Squarp Pyramid en een losse AKAI MPX16 sampler. Draagbaarheid heb ik niet zo nodig. Ik verwacht niet in de problemen te komen met het wat beperktere geheugen en echt andere nadelen zijn er dan toch niet t.o.v. (2e hands) Live of Live 2?

Ik kan ook nog geen 100% zekerheid vinden over USB MIDI. Ik heb daar geen ervaring mee (gebruik alleen DIN tot nu toe). Maar als ik het goed begrijp kan ik op de enige USB port die op de One zit een USB MIDI Hub aansluiten en dan al mijn andere gear aansturen? En dan zowel input (controller) als output?

ja, USB (powered) hub en gaan met die banaan, zowel in als uit

hou wel rekening met de beperkte(re) dedicated toetsen ivg met de Live2
 
ja, USB (powered) hub en gaan met die banaan, zowel in als uit

hou wel rekening met de beperkte(re) dedicated toetsen ivg met de Live2

Voor mijn eerste MPC die ik hopelijk ergens 2e hands kan kopen voor de helft van een nieuwe Live2 kan ik denk ik wel een paar knopjes missen :-)
 
ja, USB (powered) hub en gaan met die banaan, zowel in als uit

hou wel rekening met de beperkte(re) dedicated toetsen ivg met de Live2

Je bedoelt de X denk ik want bij de live 2 hebben ze juist de toetsen toegevoegd die misten tegenover de one.
 
Voor mijn eerste MPC die ik hopelijk ergens 2e hands kan kopen voor de helft van een nieuwe Live2 kan ik denk ik wel een paar knopjes missen :-)

Ik zie ze alleen nog niet echt veel voorbij komen tweedehands. Goed teken wmb betekend dat de meeste er tevreden mee zijn. :D
 
Je bedoelt de X denk ik want bij de live 2 hebben ze juist de toetsen toegevoegd die misten tegenover de one.


Fout ...
De X heeft de meeste dedicated buttons en de beste workflow
De Live 1 heeft de minste
De One heeft wat meer dedicated buttons waardoor de workflow beter is volgens de meeste als op de Live 1 maar niet zoals de X.
De Live 2 heeft wat extra buttons gekregen en daarmee een vooruitgang op de Live 1 maar heeft er iets minder dan de One.

Het is maar wat je zoekt en wilt uitgeven. In mijn ogen is de Live 2 op dit moment met afstand de beste keuze voor mensen die hem als MPC willen inzetten en ook weleens de boel willen verplaatsen.
 
Ik zie ze alleen nog niet echt veel voorbij komen tweedehands. Goed teken wmb betekend dat de meeste er tevreden mee zijn. :D

Heeft meer te maken dat ze niet veel verkocht worden. Ze zijn sowieso lastig te krijgen en dus niet veel mensen hebben hem al en het is te vroeg voor de meesten om hem alweer weg te doen.
Gewoon nieuw kopen en wachten op een goede kortingactie zoals nu bij Bax met 10% tot de 16e juli ....
 
Na eerder een Force te hebben aangeschaft toch ook maar een ONE besteld begin afgelopen week ontvangen. Geen accu zoals de Deluge maar vind het touchscreen echt zo super aan de Akai's. Wel ff wennen tov de Force.. die heeft trouwens ook een Synth plug-in extra. Maar verder is het natuurlijk gewoon een sampler. :) Echt een super compact apparaatje om lekker mee te pielen.. wat sampletjes op een USB en rammelen maar.. beetje hoog maar past toch nog met gemak in de gemiddelde bagpack.. super blij mee. :)
Toen ik em bestelde was de update voor de Force er nog niet maar die heeft sinds 'n paar weken nu dezelfde features voor class compliant midi usb spul en een arrangermode. Meer speelgoed dan tijd momenteel :D
 
firmware 2.9 is uit met drum synth plug-in :

 
Hey, wow.. Wat een kadootje weer :okdan:

Breibender ik heb je post helemaal gemist. Ik heb em tot nu toe alleen nog solo gebruikt in de huiskamer en heel even meegenomen naar mijn jam hoekje/studiootje. Nog geen jams waarbij de Force en ONE met elkaar werken. Wel heb ik mijn Korg M3 gesynced aan de ONE en liep super strak samen. Verwacht dat het met de ONE en Force ook goed samenwerkt. En anders kun je altijd nog via Ableton Sync draaien.. dan kun je de ONE starten wanneer je wilt en haakt ie altijd perfect op tijd in. Enige is dan wel dat je de ONE aan een router moet hangen. De Force heeft wel Wi-Fi ingebouwd en kan je perfect syncen aan Ableton als deze computer met je internet modem verbonden is.
 
Wat synchroniseren betreft heb ik hem uitgeprobeerd met Korg M50 en Maschine MK3. Beiden synchroniseren perfect met de MPC One als slave.
Heb er een 512 GB micro SD kaartje (met adapter) in geduwd, genoeg ruimte voor experimenten. Update 2.9 levert een complete drum computer plugin. Dus nu lekker gestart met knutselen aan de drumsounds.
 
Er is nu ook een rode versie uit, de mpc one +
Zou zo'n 799 moeten kosten.
Vreemd genoeg is ie in de usa 200 goedkoper als de zwarte versie, terwijl hij hier duurder is.

 
Back
Top