Novation: Launchpad Pro MK3

Ja net als Push, maar standalone.
Sampler en synth eraan en gaan :)
PolyAT zou wel erg vet zijn .....
Ik vind het een erg cool ding. Zoiezo vind ik Push erg bruikbaar.

Na analoge synths hebben de sequencers en Grooveboxen hebben hun comeback. Vet!!!
 
Ik zou het alleen met een Push vergelijken als je daadwerkelijk Ableton gebruikt.
Vond de Circuit erg leuk en het lijkt dat zo'n beetje alles daarvan in de LPPMK3 zit. (zonder synth en sample player)
 
Ik zou het alleen met een Push vergelijken als je daadwerkelijk Ableton gebruikt.
Vond de Circuit erg leuk en het lijkt dat zo'n beetje alles daarvan in de LPPMK3 zit. (zonder synth en sample player)

Nou ja Ableton of niet Push is toch het eerste chromatische instrument in deze vorm?
Maar ja idd vind hem vooral als standalone sequencer interresant
 
Nou ja Ableton of niet Push is toch het eerste chromatische instrument in deze vorm?
Maar ja idd vind hem vooral als standalone sequencer interresant

Als ik het goed heb kwam de Push pas veel later. Akai, Novation etc hadden volgens mij voor die tijd al controllers voor ableton?
 
hier had cv en gate bij aan gemoeten, dan had ik er ook wel 1 aangeschaft,....
Mocht die nou 200 in de aanbieding gaan kosten, is die wel leuk voor erbij :engel:
 
Als ik het goed heb kwam de Push pas veel later. Akai, Novation etc hadden volgens mij voor die tijd al controllers voor ableton?

Nee de originele launchpad was volgens mij nog niet een chromatisch instrument.

De eerste Push is weer een collab van Akai en Ableton
 
flyweight jawel hoor, zo heb ik die eerste Launchpad althans gebruikt. Standaard had het dan een bepaalde layout, maar die kon je dan met scriptjes aanpassen.

Ik begrijp ook niet goed hoe je denkt dat het anders werkte? Het is gewoon Midi, net zoals elke andere controller, en dan heeft elke toets/pad gewoon een Midi note. Daar heeft Ableton echt niks nieuws mee gedaan toen ze de Push ontwikkelden...
 
flyweight jawel hoor, zo heb ik die eerste Launchpad althans gebruikt. Standaard had het dan een bepaalde layout, maar die kon je dan met scriptjes aanpassen.

Ik begrijp ook niet goed hoe je denkt dat het anders werkte? Het is gewoon Midi, net zoals elke andere controller, en dan heeft elke toets/pad gewoon een Midi note. Daar heeft Ableton echt niks nieuws mee gedaan toen ze de Push ontwikkelden...


nou eerlijk ik heb nooit een lpad gehad. Maar weet wel dat mensen een seq scripts gebruikte om de lpad meer functies te geven.

heb je push ooit gehad? Is push dan een collectie van functies uit de lpad of daarop geinspireerd?
 
heb de eerste push lang gehad, fijn ding. Van iPad apps weet ik weinig, behalve dat er inderdaad Ableton control apps zijn die je 'fysieke' controle geven over sliders etc in Live. Qua noot-Layout weet ik niet wie de eerste was die met de huidige layout kwam. Was de linnstrument voor de eerste push?

Het enige jammere aan de Launchpad Pro reeks vond ik (voordien) dat ze geen grid apps zoals tenori-on of monome op het apparaat zelf konden draaien. Met die custom modes komt daar nu hopelijk verandering in, en maken mensen leuke rare alogorithmische sequencers enz.

Ook las ik dat dit geen PolyAT heeft, wat me raar lijkt aangezien van die pad controllers volgens mij wel gewoon constant de druk van elke pad kunnen uitlezen... Zou dit in elke geval toch een veel interessantere controller maken voor synths.

CV outs was inderdaad ook heel logisch geweest

Edit: de mobile website is rotzooi.
 
Laatst gewijzigd:
Ableton Push is van 2012- 2013, de launchpad pro 2015 en Linnstrument 2014.
Denk wel dat push het eerste was met bv de notes en scale en de layout in de controller dan de launchpad.

Nou ja verder ook niet boeiend. .
 
Dit was voor mij de best standalone controller op NAMM. Hoop dat die probability feature ook naar de Circuit komt.
 
tweet gekregen van novation die bevestigd dat er poly AT op zit

Heb je daar echt om gevraagd? Dat is letterlijk de eerste regel in de specificaties op de website. :D

Meer over aftertouch op pagina 54 in de manual.
 
Dat zou ook mijn schuld kunnen zijn, haha. Ik 'had gehoord' dat het niet zo was...
Ik ben wel een extra luie synthforummer als ik op m'n telefoon zit te tikken 8)
 
Back
Top