Nord Wave 2

zeker het vermelden waard, ziet er veel belovend uit. heb alles al zo'n beetje gehad maar nooit een Clavia- moet ik toch eens doen ;-) toetsenbord ziet er ook erg fijn uit.
 
Tsjonge wat een beest van een apparaat zeg! Wel een beetje buiten mijn budget... Ik vind Nord ook wel tof. Heb ff de A1 gehad, klonk echt heel erg goed. Ik denk dat er een 4/A1 terug komt in rack vorm in mijn setup. Multi timbraal, multi output, uitstekend midi implementatie. Ze hebben het wel gesnapt daar hoor...!
 
Lijkt me niet... De synth is niet half zo flexibel als de Prophet X en de eerste Nord die niet zo koud klinkt als de buik van een vis moet ook nog ontwikkeld worden.
 
Wat een vette bak zeg! Volgens mij ook de eerste synth van Nord met Aftertouch. Wel weer echt een nieuwe synth.
 
Lijkt me niet... De synth is niet half zo flexibel als de Prophet X en de eerste Nord die niet zo koud klinkt als de buik van een vis moet ook nog ontwikkeld worden.

Haha vrij stevige mening! Ik ben het wel deels met je eens hoor, ze staan niet bekend om hun warmte! Maar ik vind voor live dat mijn A1 het redelijk goed doet op dit gebied, en de veelzijdigheid (qua verschillende sounds, niet zozeer qua modulatie opties!) is vaak een zegen.

Ik vind dit daarom een serieuze optie om mijn A1 en mijn sample player samen te vervangen. Wel aardig aan de prijs...
 
Wat een vette bak zeg! Volgens mij ook de eerste synth van Nord met Aftertouch. Wel weer echt een nieuwe synth.

De Nord Stages hebben allemaal aftertouch, dus zo nieuw is het ook weer niet voor ze...
 
The Nord Wave 2 features a 61-key (C-C) semi weighted waterfall keybed with Aftertouch.

Waarom zouden ze hier voor een waterfall klavier gegaan zijn? Ik associeer dat vooral met 'orgels'?
Wel fijn dat het 61 toetsen zijn EN aftertouch.


Ik maak zelf geen gebruik van orgelgeluiden dus daar hoef ik me alvast niet aan te storen. Voor de rest ziet dat er een interessante synth uit.
Deze wil ik zeker eens van naderbij onderzoeken.

Misschien volgt er later nog een A2 (net zoals toen bij de lancering van de Lead 4 en de A1)?
 
1 pagina over de Nord Wave 2? straf...:?

Ik vermoed dat de prijs van zo'n 2500 euro's voor een digitale/VA-synth de interesse doet dalen. Voor dat bedrag haal je nu een puike, nieuwe, analoge synth in huis.
VA-Synths staan tegenwoordig in de schaduw van de nieuwe lichting analoge Synths.
 
Ik vermoed dat de prijs van zo'n 2500 euro's voor een digitale/VA-synth de interesse doet dalen. Voor dat bedrag haal je nu een puike, nieuwe, analoge synth in huis.
VA-Synths staan tegenwoordig in de schaduw van de nieuwe lichting analoge Synths.

Klopt. Heeft wel mogelijkheden, maar springt er niet uit.
 
'''De analoge kant kan vloeibaar en weelderig zijn of ronduit vies en krachtig. Afgezien van die ene hint in de filtersectie — de 'M' in de Moog-stijl filter — probeert het duidelijk niet te klinken als andere synths uit de geschiedenis. Maar ik stond versteld van de mate waarin het kon. Een van mijn eerste programmeerverkenningen belandde diep in het Jarre-territorium van de jaren 70: ik bleef daar urenlang en beleefde met veel plezier mijn (al te snel teruglopende) jeugd. Een andere toverde (met dank aan de ogenschijnlijk onschuldige maar positief gloeiende pulsgolf van 33 procent) totaal overtuigende CS80-geluiden waar maar weinig andere synths die ik heb gebruikt in de buurt komen. Dan is er nog dat LP+HP-filter, waar OB‑6-bezitters misschien lang over na zouden denken: het heeft mij geholpen. Multi- en Supergolven schreeuwen Moog en 'Jaren 90 Roland (soms letterlijk) en de BP-filtermodus plus phaser/ensemble-effect kunnen het timbre van een snaarmachine oproepen uit zelfs weinig belovende uitgangspunten. Tijdens de testperiode stond de Wave 2 geparkeerd naast de geweldige nieuwe Pro 3 van Sequential, en hoewel ik, als ik het wilde doen, een verschil kon zien in sommige aspecten van filterzoetheid en pure oscillatorkracht, was het resultaat zelden duidelijk, en vaak een geval van 'anders' in plaats van beter of slechter.anders' in plaats van beter of slechter.anders' in plaats van beter of slechter.'''

Toen ik dit stukje las over de Nord Wave 2 ben ik toch even in de reviews gedoken en YT demo's gaan beluisteren.
Het resultaat is dat ik het in mijn lijstje plaats van nog één hardware synth(met toetsen),buiten de in de eeuwigheid blijvende release van de osmose.
Prophet XL(ja terug)Kurzweil K2700,C15,of namm 2022(maar dat zou in Juni plaatsvinden, of ik zolang kan wachten?)
 
Het is wel een erg mooie synth. Zelf houd ik het wel bin de Wave 1. Blijft voor mij ook een erge fijne synth.
 
Back
Top