X

Nord Wave 2

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Nord Wave 2

Click image for larger version

Name:	nord-wave2-2.jpg
Views:	2125
Size:	56,8 KB
ID:	3731374https://www.nordkeyboards.com/products/nord-wave-2

Wellicht toch het vermelden waard!
    Laatst gewijzigd door Daftmax , 13 januari 2020, 15:10.

zeker het vermelden waard, ziet er veel belovend uit. heb alles al zo'n beetje gehad maar nooit een Clavia- moet ik toch eens doen ;-) toetsenbord ziet er ook erg fijn uit.
    Gear:
    Access Virus TI Polar, DSi Pro 2 & REV2 8v, Roland JD-800, Crumar Bit99, Yamaha CS20M, Behringer Model D
    5U modular SYNTH-WERK ea
    Focusrite Scarlett 18i20, Alesis M1 active mk2
    DAW: Ableton Live 10
    Audio PC: Win 10 64bit
    en dat moet dan maar genoeg zijn...hoewel.....

Comment

Sweet Water hanteert de prijs van 2,699.00

Comment

Eindelijk een fatsoenlijk formaat keyboard

Comment

is er een manier om deze opmerking te verwijderen?

Comment

Tsjonge wat een beest van een apparaat zeg! Wel een beetje buiten mijn budget... Ik vind Nord ook wel tof. Heb ff de A1 gehad, klonk echt heel erg goed. Ik denk dat er een 4/A1 terug komt in rack vorm in mijn setup. Multi timbraal, multi output, uitstekend midi implementatie. Ze hebben het wel gesnapt daar hoor...!
            Fear the beard!

Comment

Beetje een goedkopere concurrent van de Prophet X?

Comment

Lijkt me niet... De synth is niet half zo flexibel als de Prophet X en de eerste Nord die niet zo koud klinkt als de buik van een vis moet ook nog ontwikkeld worden.

Comment

Vandaar dat alle podia vol staan met die rode bakken?

Comment

Originally posted by Bono View Post
                    Sweet Water hanteert de prijs van 2,699.00
                    Gear4music:2474 euro.Zal wel in de buurt zweven,die prijzen.

Comment

Wat een vette bak zeg! Volgens mij ook de eerste synth van Nord met Aftertouch. Wel weer echt een nieuwe synth.
                      VasC TI - Total Inspiration

Comment

Originally posted by Von Naphoven View Post
                        Lijkt me niet... De synth is niet half zo flexibel als de Prophet X en de eerste Nord die niet zo koud klinkt als de buik van een vis moet ook nog ontwikkeld worden.
                        Haha vrij stevige mening! Ik ben het wel deels met je eens hoor, ze staan niet bekend om hun warmte! Maar ik vind voor live dat mijn A1 het redelijk goed doet op dit gebied, en de veelzijdigheid (qua verschillende sounds, niet zozeer qua modulatie opties!) is vaak een zegen.

Ik vind dit daarom een serieuze optie om mijn A1 en mijn sample player samen te vervangen. Wel aardig aan de prijs...

Comment

Originally posted by VasC View Post
                          Wat een vette bak zeg! Volgens mij ook de eerste synth van Nord met Aftertouch. Wel weer echt een nieuwe synth.
                          De Nord Stages hebben allemaal aftertouch, dus zo nieuw is het ook weer niet voor ze...

Comment

Daarom zei ik ook synths
                            VasC TI - Total Inspiration

Comment

The Nord Wave 2 features a 61-key (C-C) semi weighted waterfall keybed with Aftertouch.
                              Waarom zouden ze hier voor een waterfall klavier gegaan zijn? Ik associeer dat vooral met 'orgels'?
                              Wel fijn dat het 61 toetsen zijn EN aftertouch.

Ik maak zelf geen gebruik van orgelgeluiden dus daar hoef ik me alvast niet aan te storen. Voor de rest ziet dat er een interessante synth uit.
                              Deze wil ik zeker eens van naderbij onderzoeken.

Misschien volgt er later nog een A2 (net zoals toen bij de lancering van de Lead 4 en de A1)?

Comment

1 pagina over de Nord Wave 2? straf...

Comment

Originally posted by nielsdt View Post
                                  1 pagina over de Nord Wave 2? straf...
                                  Ik vermoed dat de prijs van zo'n 2500 euro's voor een digitale/VA-synth de interesse doet dalen. Voor dat bedrag haal je nu een puike, nieuwe, analoge synth in huis.
                                  VA-Synths staan tegenwoordig in de schaduw van de nieuwe lichting analoge Synths.

Comment

Originally posted by Hover View Post

Ik vermoed dat de prijs van zo'n 2500 euro's voor een digitale/VA-synth de interesse doet dalen. Voor dat bedrag haal je nu een puike, nieuwe, analoge synth in huis.
                                    VA-Synths staan tegenwoordig in de schaduw van de nieuwe lichting analoge Synths.
                                    Klopt. Heeft wel mogelijkheden, maar springt er niet uit.

Comment

Working...
                                    X