Korg Wavestate

korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg


Somehow Future Music Magazine managed to send out their latest edition a day early and have gazumped Korg by having a complete review of their brand new Wavestate keyboard a day before it was due to be announced.

https://www.gearnews.com/leak-korg-i...izer-tomorrow/
 

Attachments

  • korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    98,1 KB · Bekeken: 325
sinew1958 : Hier het draadje, het zijn inmiddels wel 38 pagina's. Het gaat dus om de posts van Dan Philips, handig dat hij de forumnaam "Dan Philips" heeft. :)

Let ook op de posts van Peter Schwartz, hij heeft ook meegewerkt aan deze Wavestate (en destijds de Wavestation).

Edit:
De bijdragen van Dan Philips beginnen op pagina 10.

Bedankt,gevonden,zal het later eens lezen.
 
Ja, maar kennelijk moeten anderen nog meer horen. Naar mijn idee is deze vet genoeg. :)

Die hebben niet goed geluisterd vermoed ik. Die step en waveseqencing is heel uitgebreidt met lanes en die matrix controls.

Bij die nieuwe Chinese wavetable bak kan je ook door waves steppen maar op de microwave 1 manier. Alleen in de demo’s kappen ze dat af als het net leuk wordt. En hoor je klicks. Volgens mij moet dat beter op die bak kunnen. Maar misschien vergis ik mij.

Grote vraag blijft hoe het blijft werken of intergreert met midi sync. Ik vrees dat de sequencing niet met een apart chip/dus modular werkt. Bij allebei. En dus het niet echt strak synct. Beetje typisch jaren 90. Maar ik hoop dat ik mij vergis.

Zag ook nog demo van Sweetwater over wavesequencing. Misschien staat ie al in dit topic. Niks wordt uitgelegd en meeste sounds zijn niet bijzonder. Behalve het eerste geluid waar ie per step een andere sound toewijst. Bij mijn Juno 60/106 klinkt dat ook zo vet als je een lfo of wat dan ook op patch input stopt en ie door de hele tijd door 8 memory locaties heen stapt.
 
De afgelopen dagen volg ik het draadje over de Wavestate op GS. Dan Philips, manager bij Korg R&D in Californië, legt daar met veel geduld in detail uit wat er allemaal mogelijk is met deze synth. De mogelijkheden zijn niet gimmcky, het kan heel veel. Het wachten is op demo's die wat andere dingen laat horen.

Dat is m.i het probleem je moet onderhand een studie volgen om de mogelijkheden en potentie in te zien en te kunnen gebruiken. Wellicht iets voor de hardcore sounddesigners, maar anders gebruik je maar 20% van de mogelijkheden en in mijn geval vooral de randomizer functie
 
Dat is m.i het probleem je moet onderhand een studie volgen om de mogelijkheden en potentie in te zien en te kunnen gebruiken. Wellicht iets voor de hardcore sounddesigners, maar anders gebruik je maar 20% van de mogelijkheden en in mijn geval vooral de randomizer functie

Ja, denk dat deze wel een ietwat steile leercurve heeft, zeker in het begin. Aan de andere kant krijg ik de indruk dat de ontwerpers hun best hebben gedaan om de interactie zo prettig mogelijk te maken. Maar waarschijnlijk ben je inderdaad wel even zoet om het allemaal goed door te krijgen wat allemaal mogelijk is. Of zoiets past bij de wensen en doelen van iemand, het hang er helemaal vanaf wie je het vraagt. In mijn situatie is dit bijna het ideale instrument, kijk al een tijdje uit naar iets digitaals met veel mogelijkheden. Wil hardware, geen plugins, geen heel groot bedrag uitgeven en de functionaliteit liever niet uitsmeren over meerdere apparaten, om de setup vrij minimaal houden. Van de instrumenten die nu uitkomen en geschikt zijn is deze Wavestate nog het meest interessant. De tijd investeren voor de "studie" wat het kan, dat is het wel waard, denk ik.
 
Ik heb het over een andere feel, zoals een Dave Smith synth, Elektron, of 0-coast bijv., die rondom van metaal zijn. Mijn monologue daarentegen heeft een plastic behuizing waar een dunne alu faceplate tegenaan is geschroefd. Voelt daardoor lichter en ondanks toffe sound en betere draagbaarheid in mijn ogen iets cheaper. Ik begrijp dit van een 200 euro kostende synth, maar die plastic feel straalt ook een beetje van de 800 euro kostende Wavestate af. Dat vind ik beetje jammer.

Ik zat al te denken sind ik hem gezien heb als ik die front eruit haal of dat gekarteld stuk plastik er mee aan vast zit of niet en indien wel hoe ik dat kan wegwrken met allu :)
 
Hoe steiler de leercurve is van een synth,hoe interessanter de synth,hoe meer mogelijkheden.Het loont zeker de moeite om via een manual uit te spitten wat het apparaat alemaal kan.En wat je niet begrijpt helpen forums je wel verder.
Zo is de bv de V.A.S.T. technologie van Kurzweil moeilijk te leren in het begin maar eens je door de dikke materie doorgesparteld bent,merk je wat voor fantastische mogelijkheden deze technologie je bied.
Daarom ook dat de Kurzweil PC4 op m'n verlanglijst staat.
PC4,wavestate(zeker),osmose,Jupiter X...Wordt een duur jaar in in 2020:-).
 
Ik zat al te denken sind ik hem gezien heb als ik die front eruit haal of dat gekarteld stuk plastik er mee aan vast zit of niet en indien wel hoe ik dat kan wegwrken met allu :)

Precies dat. :erm: Ik zie trouwens ineens dat je Egres heet, niet Hegres :engel:
 
WAVESTATE, KORG ARP 2600FS (en wellicht mini) en 4 nieuwe MS-20 FS en 2 mixers in samenwerking met Mackie tsjonge jonge....KORG is lekker bezig wil ze allemaal wel eigenlijk ;-)
 
WAVESTATE, KORG ARP 2600FS (en wellicht mini) en 4 nieuwe MS-20 FS en 2 mixers in samenwerking met Mackie tsjonge jonge....KORG is lekker bezig wil ze allemaal wel eigenlijk ;-)

+ OPSIX, Nautilus en/of een nieuwe Kronos, en op diezelfde foto (van de OPSIX etc.) lijkt er nog iets dat sprekend op de achterzijde van een rackmodule lijkt in de achtergrond te liggen...
 
Korg Wavestate open source wavestate_OSS software and licenses code repository
 
Korg Wavestate open source wavestate_OSS software and licenses code repository

Hmmm jammer dacht bijna dat het OS van de Wavestate opensource was.
maar het zijn slechts de verwijzingen naar opensource code gebruikt in het OS van de wavestate. Wel leuk dat hij op linux draaid.
 
Volgens mij betekend dat als ie op Linux draait dat je hem makkelijk kan hacken. Althans als ze geen hardwaresleutel beveiliging hebben. En dan nog is het gokje.

Zag van de week dat ze het serie nummer veranderende van een after market iPhone 10 batterij. Usb natuurlijk niet nieuw maar het smaakt zeker naar meer! Zoals bij ssd nieuwe macpro bijvoorbeeld.
 
Hmmmm hij zegt er is wat gb's vrije storage but currently you cannot load user samples.
Hmmmm hint hint.
klinkt verder wel dood en weinig inspirerend deze demo.
 
Ik vind het een leuke bak maar het kan bijna niet anders dat hiervan nog een desktop en 1 met langer keybed uit zal komen.
 
Dat zou zomaar kunnen.
Ik ben benieuwd of de prijsverschillen dan net zo vreemd zullen zijn als bij de Minilogue-XD.

In dit formaat is hij ideaal voor mij.
Hij kan het gat in het rack naast de XF mooi opvullen.
 
Back
Top