Korg Wavestate

korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg


Somehow Future Music Magazine managed to send out their latest edition a day early and have gazumped Korg by having a complete review of their brand new Wavestate keyboard a day before it was due to be announced.

https://www.gearnews.com/leak-korg-i...izer-tomorrow/
 

Attachments

  • korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    98,1 KB · Bekeken: 329
Ik vind het wel een interessante bak, enige jammere vind ik de plastic feel in de lijn van Mini-/Monologue.

Geen sample import lijkt mij gezien het brede pallet ook niet zo’n probleem. Genoeg harmonische variatie zoals Hegres zegt. Modal heeft in dat opzicht ook een bewuste keuze gemaakt. Nu is de Korg iets breder qua toepassing, dus misschien komt het nog. Geen ramp in mijn ogen. Ik vind m fantastisch klinken iig.
 
Ok display feedback, stijl en font had ook wel iets strakker gemogen. Missch willen ze daar de jaren 90 ervaring iets highlighten ofzo, maar het is best een diepe synth en ern duidelijk visuele feedback helpt in dat opzicht enorm denk ik.

goed, klinkt nog steeds fantastisch :)
 
toch ben ik meer geneigd voor de Roland Xm te gaan, toch meer mijn sound
 
Las op de site van Korg dat het ook een Belgisch tintje heeft:

"Three of the key sound designers from the original Wavestation, John Bowen, John “Skippy” Lehmkuhl (Plugin Guru), and Peter “Ski” Schwartz, joined Belgian artist Airwave and the renowned KORG voicing team to create the incredible wavestate sound library."


Staat nu trouwens op de site van Thomann, voor 799 euries.
 
Laatst gewijzigd:
Camel Audio's Alchemy blaast dit ding weg overigens.
Kan wave-sequencing doen, mpe, multisamples etc en klink een stuk beter,
Maar ja das een vsti en nu alleen nog in Logic beschikbaar.

Is die nog te koop?Lijkt me wel een interessantje,maar wegblazen?Nee.
Iedereen heeft zijn eigen persoonlijkheidstoornissen:-).Al goed,als iedereen hetzelfde wilt hebben?
 
Is die nog te koop?Lijkt me wel een interessantje,maar wegblazen?Nee.
Iedereen heeft zijn eigen persoonlijkheidstoornissen:-).Al goed,als iedereen hetzelfde wilt hebben?

Eigenlijk is het ook dat ik heel graag een Camel Audio Alchemy in hardware vorm zou willen.
De Roland V-synth komt in de buurt en de Wavestate ook.

Ja idd is verder maar mijn mening of zo.
Zoals gezegt heb ik heel vette dingen gehoord en ben best wel een korg synth fan.
Nee Camel Audio Alchemy is niet meer te koop en ik gebruik nog steeds V1.55 onder windows
Als je op de Mac werkt zit hij wel standaard in Logic.
 
Ik vind het wel een interessante bak, enige jammere vind ik de plastic feel in de lijn van Mini-/Monologue.

Geen sample import lijkt mij gezien het brede pallet ook niet zo’n probleem. Genoeg harmonische variatie zoals Hegres zegt. Modal heeft in dat opzicht ook een bewuste keuze gemaakt. Nu is de Korg iets breder qua toepassing, dus misschien komt het nog. Geen ramp in mijn ogen. Ik vind m fantastisch klinken iig.

Mijn monologue is van metaal en hout. Waar haal jij dat plastic vandaan?
 
Mijn Monologue is van metaal en hout. Waar haal jij dat plastic vandaan?

Ik heb het over een andere feel, zoals een Dave Smith synth, Elektron, of 0-coast bijv., die rondom van metaal zijn. Mijn monologue daarentegen heeft een plastic behuizing waar een dunne alu faceplate tegenaan is geschroefd. Voelt daardoor lichter en ondanks toffe sound en betere draagbaarheid in mijn ogen iets cheaper. Ik begrijp dit van een 200 euro kostende synth, maar die plastic feel straalt ook een beetje van de 800 euro kostende Wavestate af. Dat vind ik beetje jammer.
 
Het nieuwe draadje over de ARP 2600 is verwijderd, zie ik? Denk dat het de bedoeling is om daarover verder te discussiëren in het oude draadje, en dit draadje voor de Wavestate te gebruiken.
 
Wavesequencing zat toch al in de originele wavestation?

ik vind die uber digitale klanken uit de demo's maar ruk toch denk ik dat deze bak heel leuke sounds kan maken. ooooh please maak eigen samples laden mogelijk

Ja, wavesequencen zat in de originele, maar niet 4x met onafhankelijke fx en arps zoals ik het begrepen heb.
 
Ik heb nog even geen mening over deze synth, maar ik vraag me wel altijd af wat het voordeel is van meerdere parts waarbij je verschillende parts gaat sequencen om vervolgens chords te spelen.

Dit is niet meer dan gewoon layering van sounds, eenmaal je zo'n patch klaar hebt klinkt het altijd wel indrukwekkend als het goed gedaan is, maar hoe flexibel en bruikbaar is zo'n patch nu in te passen in muziek.
Zijn er nu echt mensen die op deze manier patches bouwen en die ook gebruiken of is het gewoon de fun van het spelen met de synth en het bouwen van zo'n patch? Ik vraag me dat altijd af.

Ik bedoel, als ik pads wil met allerlei geluidjes die er doorheen bewegen, dan kan ik dat prima met mijn sequencer en een paar synths, ok, ik heb meer spullen nodig om het zelfde te bereiken,
is dat dan wat het voordeel is om dit alles in 1 synth te kunnen?

Ik heb dat dus ook ook... heel even indrukwekkend wat er allemaal gebeurt als je een paar toetsen indrukt, maar t wordt al snel een gimmick.

Verder spreekt de glazige sound me ook niet aan.
 
Ik heb dat dus ook ook... heel even indrukwekkend wat er allemaal gebeurt als je een paar toetsen indrukt, maar t wordt al snel een gimmick.

Verder spreekt de glazige sound me ook niet aan.

Same here, goed verwoord, ook nog niet overtuigd dus van deze synth.
 
Ik heb dat dus ook ook... heel even indrukwekkend wat er allemaal gebeurt als je een paar toetsen indrukt, maar t wordt al snel een gimmick.

Verder spreekt de glazige sound me ook niet aan.

Hoop dat er zijn die zelf iets in elkaar knutselen of we horen overal hetzelfde liedje tot het onze strot uitkomt.(krijg het nu al met die demo's).
Met één druk op de knop en je hebt een volledig nr in elkaar met deze synth.Daar gaat mijn theorie om eerst jaren muziekstudie's te doen.HaHaha....
 
De afgelopen dagen volg ik het draadje over de Wavestate op GS. Dan Philips, manager bij Korg R&D in Californië, legt daar met veel geduld in detail uit wat er allemaal mogelijk is met deze synth. De mogelijkheden zijn niet gimmcky, het kan heel veel. Het wachten is op demo's die wat andere dingen laat horen.
 
De afgelopen dagen volg ik het draadje over de Wavestate op GS. Dan Philips, manager bij Korg R&D in Californië, legt daar met veel geduld in detail uit wat er allemaal mogelijk is met deze synth. De mogelijkheden zijn niet gimmcky, het kan heel veel. Het wachten is op demo's die wat andere dingen laat horen.

Kun je een linkje geven van Dan Philips?
 
sinew1958 : Hier het draadje, het zijn inmiddels wel 38 pagina's. Het gaat dus om de posts van Dan Philips, handig dat hij de forumnaam "Dan Philips" heeft. :)

Let ook op de posts van Peter Schwartz, hij heeft ook meegewerkt aan deze Wavestate (en destijds de Wavestation).

Edit:
De bijdragen van Dan Philips beginnen op pagina 10.
 
De afgelopen dagen volg ik het draadje over de Wavestate op GS. Dan Philips, manager bij Korg R&D in Californië, legt daar met veel geduld in detail uit wat er allemaal mogelijk is met deze synth. De mogelijkheden zijn niet gimmcky, het kan heel veel. Het wachten is op demo's die wat andere dingen laat horen.

Die demo staat al lang in deze draad. Die van loopop. Maar jullie weten niet wat vet is. hehehe
 
Back
Top