Korg Wavestate

korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg


Somehow Future Music Magazine managed to send out their latest edition a day early and have gazumped Korg by having a complete review of their brand new Wavestate keyboard a day before it was due to be announced.

https://www.gearnews.com/leak-korg-i...izer-tomorrow/
 

Attachments

  • korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    98,1 KB · Bekeken: 332
Full keys en dan maar 3 octaven op een synth als deze. Ik wacht wel weer op de desktop versie. (die dan duurder is dan de keys versie for some reason)

Mijn eerste gedacht als ik de draad zag was dat nutteloze klavier ff afzagen en een desktop van maken :D
 
Als ik de presets hoor dan ben ik weer back in the nineties, dit gaat 'm voor mij niet worden.

Never judge a synth on its presets :)

Ben ook niet onder de indruk van de bread & butter sounds.
Als je geen samples kunt laden laat ik hem staan.
In de demo van Bobeats hoor ik toch wel lekkere sounds.
Mooie evolving pads, hybrides sounds etc.
De sounds hebben te veel overlap met mijn XV5080 die wel samples kan laden.
Ook jammer dat ze er niet meerdere outputs op zitten. Zeker omdat dat ding 4 part multimembraal is.
Alhoewel ik niet weet of dat betekent 4 layers per part of dat iedere layer een part is.
Nou ja echt wel een leuk ding!
 
Ik ben zeker wel geinteresseerd, maar inderdaad eerst dat keyboard er maar eens af :D
 
Lijkt me interessanter dan de Argon8, vraag me wel af of de Hydrasynth nog wat dieper gaat met mogelijkheden voor sound design. Qua klank kon deze wel 'ns beter zijn dan zowel de Argon8 als de Hydrasynth, afgaande op deze eerste demo's?
 
Lijkt me interessanter dan de Argon8, vraag me wel af of de Hydrasynth nog wat dieper gaat met mogelijkheden voor sound design. Qua klank kon deze wel 'ns beter zijn dan zowel de Argon8 als de Hydrasynth, afgaande op deze eerste demo's?

Ik heb tot nu toe de 'dikste' klank van de Argon8 gehoord.
Maar ja dik is maar 1 kwaliteit, ( dik, veel harmonischen en laag )
Niets mis met mooie dunne glassy pads. Maar idd wel al wat dikke sounds ook uit dit doosje.
Ik zou toch de Korg preferen omdat ze daar goed weten de controls juist af te stellen.

Er is toch een kans dat dit doosje ooit samples kan laden. Nou ja wishfull thinking van mijn kant. :{
 
Vond de klankkwaliteit in de demo's van de Argon8 maar matig, in eerste instantie ook van de Hydrasynth. Latere demo's lieten klanken horen van de laatste die beter waren. Maar de demo's van deze nieuwe Korg klinken nu al goed, imo.

Als er een desktop komt van deze Korg, dan benieuwd naar de vergelijking met de desktop Hydrasynth. Qua prijs, qua mogelijkheden. En dan moet de Hydrasynth z'n best doen om te overtuigen dat het mee kan komen op klankkwaliteit, denk ik.
 
Deze hadden ze voor mij in de mottenballen mogen laten liggen. Vond de wavestation geen lekkere bak. Iel en inspiratieloze salsa bak. :D
 
Meestal daalt mijn belangstelling na een aantal demo's.Maar bij deze is en blijft dat maar stijgen.Een graadmeter voor mij om er één aan te schaffen.(En ik die zei van af te bouwen)
De mogelijkheid om je klanken in tijd te veranderen en kunt moduleren in alle soorten van vormen.(ja dezer dagen vind je die in sommige softsynths).Wat ik leuk vind is die ramdomize button,zodat de klank naar een je weet niet wat klank brengt.4 layers met de vector joystick is echt knap in één beweging naar verschillende klank en andere patroon bewegingen brengen.Net als de wavestation van vroeger die trouwens zowaar in de wavestate zit.
Ja,die 3 oktaven weeral,maar eigenlijk ook niet slecht,goed voor in je luie zetel te experimenteren.
 
Deze hadden ze voor mij in de mottenballen mogen laten liggen. Vond de wavestation geen lekkere bak. Iel en inspiratieloze salsa bak. :D

Weet niet,sommige hebben zat ideeën en andere niet.
 
Ik heb niets tegen jaren 90 sounds.
Houd daar wel van maar dit ding heeft wel een hoog groove box gehalte kwa sounds.
Denk dat de samples gecomprimeerd zijn en dat er daarom ook geen zelf samples laden bij is.

Ziek hoe alle grote synth vloggers dit ding krijgen om te promoten.
Je moet eigenlijk hun mening met een dit hap zout nemen omdat ze niet neutraal zijn.
 
Als ik die filteremulaties hoor die er op zitten hoor ik toch dik pak meer mogelijkheden als enkel 'jaren 90' sounds die uit de Wavetation AD kwamen.
 
Als de presets doen denken aan de jaren '90, na al die analoge klonen van Ome Uli die de jaren '70 en '80 terugbrengen is een digitale flashback naar een ander decennium weer wat anders. :P

(zet 'n stukje Leftfield op... :dj: )

;)
 
Ik heb niets tegen jaren 90 sounds.
Houd daar wel van maar dit ding heeft wel een hoog groove box gehalte kwa sounds.
Denk dat de samples gecomprimeerd zijn en dat er daarom ook geen zelf samples laden bij is.

Ziek hoe alle grote synth vloggers dit ding krijgen om te promoten.
Je moet eigenlijk hun mening met een dit hap zout nemen omdat ze niet neutraal zijn.

Mogen die vloggers deze synth van korg ook houden of moeten ze hem later weer inleveren ?
 
Mogen die vloggers deze synth van korg ook houden of moeten ze hem later weer inleveren ?



Denk dat ze het terugsturen. Weet niet meer wie het was, een tijdje geleden maakte één van die vloggers een opmerking als "think I"ll keep this one", of iets dergelijks. Kennelijk in dat geval de uitzondering en de normale procedure dat het na de review weer teruggaat.
 
Mijn (beperkte) ervaring als reviewer/tester is hardware terugsturen en software houden.
 
Back
Top