Behringer Cat



You didn't think we were done for the year did you? Introducing the Behringer CAT Synthesizer. Happy New Year everyone
1f642.png
 
Behringer Cat Sound Demo and Patch Tutorial (No Talking)

Deze demo geeft aardig het spectrum weer wat je uit een Cat halen kan.

Hij gaat er zeker komen hier, dikke bak!

 
De ‘Feed the cat-lead’ is wel fantastisch hoor :D
 
Kende de Cat nooit zo goed. Ik hoor dik laag en punchy envelopes. Zit blijkbaar een sub oscillator in per voice dus hij kan ook early Roland gaan als je alleen oscillator 1 pakt. NICE
 
idd erg vet! Ik ga proberen me in te houden.

Ik ook, ik ga er 2 kopen, in plaats van 3! :D

Hehe, maar serieus, ik moet er echt 2 hebben. Alleen jammer dat die bakkies zo klein zijn, een groots geluid verdiend een grote bak. Maarja. Dan maar 2 kopen dus.

De ‘Feed the cat-lead’ is wel fantastisch hoor :D

Dat is dan ook wel de signature sound van de Cat! :W

Kende de Cat nooit zo goed. Ik hoor dik laag en punchy envelopes. Zit blijkbaar een sub oscillator in per voice dus hij kan ook early Roland gaan als je alleen oscillator 1 pakt. NICE

De Cat is op een of andere manier nooit echt populair geweest hier in NL of in Europa misschien, maar idd, de envelopes, ook al is eentje ervan een AR ipv volledige ADSR zijn superstrak, de oscillators zijn erg dik,
het filter op de SRM versie is overigens een zeer goed klinkend filter, heb nog niet helemaal duidelijk welk filter ze nu in deze cloon hebben gestopt, ik hoop de SRM uitvoering. De modulatie mogelijkheden zijn ook vrij breed van opzet, het is echt topper deze synth. :halleluja​​​​​​​
 
demian ik was gisteren bij een soundesigner,kenner die had een synth collectie.....:{
Arp2600, expander, octave cat, jupiter 4,6,8, ms20/50/vocoder, mks70, cs70 en juno's.....om maar wat te noemen. 60 synth in totaal.
Hij heeft de hele avond dingen laten horen.
De bh cat gaat hij ook halen.

Ook de bh pro1. Het lijkt erop dat mijn pro1 gecallibreerd moet worden of kapot is. Bij mij is het volume verschil met of zonder resonance enorm.
Callibratie produre moet in de manual staan.
update helpt niet.
Hij zegt dat de pro1 ook niet heel makkelijk is.

Nou ja wellicht maar niet meer mijn modular uitbreiden.
Heb nu een dx11, bh octave cat en rhodes mk80 op het oog.
 
Heb m'n eerste Behringer synth binnen met de Cat, het geluid in de demos sprak me aan, en de 5% korting van Bax was het laatste zetje.

Eerste indruk na een uurtje spelen: het geluid (lekker bruut) is voor mij wel echt overtuigend, het speelgenot en ergonomie wordt beperkt door de kleine faders. Als je een luxe (dure) mono zoals een Dominion One gewend bent, dan valt het geluid niet tegen, maar de ervaring van het knoppendraaien wel. Verder vind ik de midi in aan de voorkant irritant. Maar vette sound voor het geld.
 
Ik zou het echt fantastisch vinden als er een keys uitvoering van deze synth kwam in het formaat Poly D / Monopoly.

Het is het enige wat me tegen staat van deze kloon, het formaat, de Pro 1 en K2 zijn goed qua formaat, maar deze vind ik, net zoals de Boog veel te klein.

Maar goed, de sound is iig :{ .
 
demian ik was gisteren bij een soundesigner,kenner die had een synth collectie.....:{
Arp2600, expander, octave cat, jupiter 4,6,8, ms20/50/vocoder, mks70, cs70 en juno's.....om maar wat te noemen. 60 synth in totaal.
Hij heeft de hele avond dingen laten horen.
De bh cat gaat hij ook halen.

Ook de bh pro1. Het lijkt erop dat mijn pro1 gecallibreerd moet worden of kapot is. Bij mij is het volume verschil met of zonder resonance enorm.
Callibratie produre moet in de manual staan.
update helpt niet.
Hij zegt dat de pro1 ook niet heel makkelijk is.

Nou ja wellicht maar niet meer mijn modular uitbreiden.
Heb nu een dx11, bh octave cat en rhodes mk80 op het oog.

Ik zal morgen de resonance even testen bij mij, maar het klopt wel wat je zegt, maar dat is misschien ook wel het CEM filter eigen, mijn originele Pro One had dat ook.

Post anders eens een voorbeeldje in de Pro 1 draad?
 
Het is het enige wat me tegen staat van deze kloon, het formaat, de Pro 1 en K2 zijn goed qua formaat, maar deze vind ik, net zoals de Boog veel te klein.

Ja, mijn advies is om hem in het echt ergens te proberen om te checken of je kan leven met het formaat. Live op een podium pielen aan deze kleine sliders wordt sowieso wel echt tricky.
 
Trouwens vind ik de sync niet super, mode B dan nog het best, maar klinkt vaak ergens glitchy als je een VCO sweept.
 
Behringer Cat Sound Demo and Patch Tutorial (No Talking)

Deze demo geeft aardig het spectrum weer wat je uit een Cat halen kan.

Hij gaat er zeker komen hier, dikke bak!



Klinkt idd. wel goed
 
Hier een vergelijking met een OG (non-SRM) Cat:



Sync op de Behringer is wel een beetje een fail, en het origineel klinkt behoorlijk beter op een aantal andere punten, bijv. bij FM en cross modulatie.

Dat gezegd hebbende, er valt nog steeds een hoop lekkers te halen uit de clone.
 
@j0ris
Ik kwam een video tegen van een CAT waar een beetje datzelfde gedrag (glitchy SYNC) van de Behringer te horen is.



In general.. Hoe zijn de ervaringen trouwens tot nu toe bij jullie??? Ik las ook iemand met problemen met noten die bleven hangen maar door een nieuw OS zijn gefixed.. Gearspace.com - View Single Post - Behringer Cat stuck note issue
Maar dat de monomode, werkt de high note priority nu?

Maar net als met elk apparaat zal er altijd wel wat te wensen blijven.. Ik vind het wel de interessantste denk ik. Vooral met die duofoon mode. Osc Sync gebruik ik niet echt vaak.
Ik herinner me trouwens ook nog mijn zeer korte avontuur met mijn Korg kabouter MS20. Een batch had last van een naar plop(sa) effect (serieus :) ) Anderen hadden weer last van een ruisgenerator die niet dicht ging.. (of gewoon een slechts S/N verhouding).
De Korg Odyssey die ik heb is wel dik in orde trouwens.. :)
 
Ik heb 'm inmiddels alweer verkocht. Kwa geluid voegde hij toch niet zo veel toe aan m'n andere mono's, en ik ergerde me aan de erg korte sliders en onbruikbare sync.
 
Ik wil die cat graag hebben, maar behringer module is me te klein ook, ik hoop dat er een keys uitvoering komt, maar ik vrees dat het gebrek aan populariteit een probleem gaat zijn hiervoor.
 
Ik heb 'm inmiddels alweer verkocht. Kwa geluid voegde hij toch niet zo veel toe aan m'n andere mono's, en ik ergerde me aan de erg korte sliders en onbruikbare sync.
Die sync klinkt wel vreemd maar ik hoor dat dat in die video die ik postte ook zo is.. Had je die nog gehoord?

Korte sliders is korte travel neem ik aan??

Ik wil die cat graag hebben, maar behringer module is me te klein ook, ik hoop dat er een keys uitvoering komt, maar ik vrees dat het gebrek aan populariteit een probleem gaat zijn hiervoor.

Nee, hij schijnt niet zo populair te zijn.. toch de klank zonder sync.. het octaven stapelen zeg maar, vind ik erg lekker.. De compacte uitvoering vind ik met een aantal boutiques in mijn collectie niet zo'n probleem.
 
Travel van faders is idd wel heel kort.. maar wat een dikke klank.. en zo punchy. Heb al even rondgeluisterd maar dit hieronder vind ik wel erg lekker klinken.. :)

 
CAT is een gruwelijk dikke synth, onbegrijpelijk dat ie zo ondergewaardeerd is. Er zit een zeer breed spectrum aan geluiden in, heel veel sweetspots.

Een keys uitvoering zou ik gelijk bestellen, de module alleen als ik denk dat er geen keys komen gaat.
 
Back
Top