Behringer Cat



You didn't think we were done for the year did you? Introducing the Behringer CAT Synthesizer. Happy New Year everyone
1f642.png
 
Ik zou 'm ditmaal graag naar iemand toe brengen die het daadwerkelijk kan oplossen :) De vorige twee keer lag -ie al in het mandje bij forumleden reparateurs, en kwam -ie ook weer met de zwiepende pitch terug, zonder indicatie van wat er mee aan de hand is.

Ik weet niet naar wie je hem gebracht hebt, maar de Cat staat bekend om zijn slechte trimmers en de problemen met calibratie en tuning die daar uit voortkomen, bij mij zijn ze allemaal vervangen door Artefacts. Ik zou het zeker even onder de aandacht brengen bij wie je hem laat servicen anders heeft calibreren niet zo veel zin misschien.
 
Ik weet niet naar wie je hem gebracht hebt, maar de Cat staat bekend om zijn slechte trimmers en de problemen met calibratie en tuning die daar uit voortkomen, bij mij zijn ze allemaal vervangen door Artefacts. Ik zou het zeker even onder de aandacht brengen bij wie je hem laat servicen anders heeft calibreren niet zo veel zin misschien.

Dank en goed om te weten Erwin :okdan: Ik geef die informatie zeker mee bij afleveren.
 
Heel grappig..:D

Maar juist de brakkigheid van de OG's in sommige gevallen is waarom ik nu voor goedkope kloons kies en toch de sound heb die ik zoek.
 
Heb hem vandaag binnen gekregen! Was een impulsaankoop, want had mezelf nog zo voorgenomen om niet een van die Behringer modules te kopen.

Maar ik moet zeggen dat ik het een erg indrukwekkende synth vind. Voor mij is het de juiste hoeveelheid features om overzicht te kunnen behouden maar toch een grote hoeveelheid klanken te kunnen maken. Qua sound doet het erg analoog aan, zoals ik ook heel sterk had met mijn Roland sh-1000, maar niet met sommige latere analoge synths. Fantastisch filter met mooie resonance. Sync klinkt ook heel onderscheidend.

Ik had wel grote problemen met overlappende noten, als je die zo speelt zoals je piano zou spelen - licht overlappend - dan triggert hij niet de nieuwe noot! Dat is prima voor de envelope, maar niet voor de toonhoogte/noot. Gelukkig kon ik het oplossen met een hack.

Erg blij mee!
 
Dat probleem is bij de originele Cat ook het geval. Dus dat hebben ze aangehouden.

Veel plezier met je Cat!
 
Dat probleem is bij de originele Cat ook het geval. Dus dat hebben ze aangehouden.

Veel plezier met je Cat!

wow, dat wist ik niet. Erg lastig spelen. En rare ervaring om te zien dat je op je keyboard een “E” speelt maar je een “Dis” hoort bijvoorbeeld.


En bedankt! :)
 
D'r zijn verschillende revisies van de Cat, dus het kan zijn dat een bepaald model Cat het misschien niet zou hebben, maar de mijne had het. Was inderdaad lastig spelen.
Je kan de Cat overigens ook duophone gebruiken, dan heb je er geen last meer van. :D
 
Die duophone mode heb ik helaas moeten “opgeven” met mijn workaround voor het bovenstaande issue.

Ik moet zeggen dat het design van de module me ook wel bevalt. Het uiterlijk van het origineel is behouden, zonder dat het allemaal “te klein” aanvoelt. Gelukkig ook geen sequencer of effecten toegevoegd, dat vind ik persoonlijk erg jammer aan die Poly D bijvoorbeeld. Misschien vervang ik ooit nog eens die plastic draaiknoppen door de zwart+metalen knoppen van de eerste versie Octave Cat.

Ook blij met die LFO delay functie. Die ken ik van sommige Roland synths en het klinkt altijd goed als de LFO pas inzet een tijdje nadat je je noot hebt aangeslagen.
 
Haha, ik zit te zoeken, maar wat was nou je hack?
 
Met die Behringer editor software kan je een polychain modus kiezen. Dus ik heb hem ingesteld op “2 synths in Unison-2 mode” en ineens is het rare gedrag met keyboard note prioriteiten weg. Misschien is er nog een andere verborgen instelling op het apparaat zelf, maar ik zie nog nergens een handleiding!
 
Kan je niet de note priority instellen? Ik zie op de behringer site staan "Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection". Misschien in die Synthtool app kijken of je voice prio op 'last' kunt zetten. Of is dat niet wat je bedoelt?
 
In de app kan ik alleen polychain en pitch bend settings maken. Een handleiding kon ik niet vinden... ook niet in de doos ;) maar hopelijk heb je gelijk. Toch heb ik nu al 99% van wat ik wil. Ik las ook dat bij Model D bezitters hetzelfde probleem bestond en nooit helemaal verdween, ondanks note priority settings.
 
Het probleem werd ook benoemd in de sound on sound review van de model D, al heb ik er verder niet al te veel over gehoord. (Wellicht dat het merendeel van de gebruikers sequencers gebruikt en nauwelijks keyboard gebruikt?)
 
Back
Top