Behringer Cat



You didn't think we were done for the year did you? Introducing the Behringer CAT Synthesizer. Happy New Year everyone
1f642.png
 
demian : Toevallig had je vandaag in dat andere draadje over het origineel, ik begrijp uit jouw reactie dat deze een goede eerste indruk maakt?
 
demian : Toevallig had je vandaag in dat andere draadje over het origineel, ik begrijp uit jouw reactie dat deze een goede eerste indruk maakt?

Ik moet de demo nog gaan luisteren, maar ik ben alvast erg enthausiast, met name omdat ie binnenkort dus uitkomt.

Ik kom later nog even terug op het filmpje.
 
Klinkt wel aardig, maar wel allemaal een beetje hetzelfde. Ik wordt er nog niet warm van.

Het klinkt goed, maar inderdaad. En als ik een Behringer kloon zou kopen, dan liever eentje van deze, denk ik. Mocht die nog komen.
 
mooie synth hoor, fraai vormgegeven.
 
Zo, filmpje bekeken en geluisterd. De demo is niet echt representatief voor wat de Cat allemaal kan, het blijft maar een beetje hangen op enkele sounds.

Zoals ik zei, het klanken palet van deze synth is ongelofelijk breed, en dat bedoel ik niet alleen in de zin van dat je met de modulaties allerlei bizarre geluiden kan maken,
maar ook in het muzikale gebied is deze synth erg breed toepasbaar, dit is toch wel een synth die je blijft verbazen, er valt echt veel uit te halen.
Ik heb er nu geen meer staan, dus wat laten horen is er niet bij, maar voor 300,- euro (als ie dat gaat kosten) kan je hem zo kopen, en ga je geen spijt van hebben.

sms303 Beste wensen jij ook!
 
Zo, filmpje bekeken en geluisterd. De demo is niet echt representatief voor wat de Cat allemaal kan, het blijft maar een beetje hangen op enkele sounds.

Zoals ik zei, het klanken palet van deze synth is ongelofelijk breed, en dat bedoel ik niet alleen in de zin van dat je met de modulaties allerlei bizarre geluiden kan maken,
maar ook in het muzikale gebied is deze synth erg breed toepasbaar, dit is toch wel een synth die je blijft verbazen, er valt echt veel uit te halen...

Goed dat je dat verteld, want op basis van dit filmpje/deze geluiden wordt ik er totaaal niet warm van. :erm:
 
Er is gewoon erg veel goed aan deze synth. De Oscillators klinken echt goed, het filter is ook echt goed (als het een SSM2040 is of clone daarvan), 7 golfvormen kan je mixen en dan nog ruis er bij. Alleen dat geeft al flink wat mogelijkheden.
Verder heeft het ding 2 envelopes, waarvan 1 slechts AR en de 2e is een normale ADSR, maar de envelopes zijn super snappy, echt top.
De lfo heeft ook een groot bereik en kan zo'n beetje alles moduleren wat aanwezig is op de synth, de OSC's het filter.
Daarnaast kan je ook (uit mijn hoofd) 1 envelope de pitch van de OSC's en het filter laten moduleren, dat levert ook leuke dingen op.
Hou hierbij crossmodulatie en S&H in achterhoofd (waar in de demo vrijwel niets van te horen is) en je kan echt alle kanten op met deze synth.
Als je hem gaat testen (ik zou niet weten waar) gewoon even een paar uurtjes mee spelen, qua sound, power en flexibiliteit staat deze mono synth voor mij boven, model D, pro one, Oddysey, MS20 en meer.
Dit is echt een topper. Ook de genoemde Oscar in dit draadje (wel een heel ander soort synth) kan wat mij betreft niet tippen aan de Cat. 8~
 
Er is gewoon erg veel goed aan deze synth. (...) Ook de genoemde Oscar in dit draadje (wel een heel ander soort synth) kan wat mij betreft niet tippen aan de Cat. 8~

Bedankt voor de uitgebreide toelichting. De Oscar die ik noemde is idd iets anders, maar had de indruk dat die qua klankmogelijkheden wat meer zou kunnen. Maar de Cat kan dus heel wat meer dan deze demo laat horen, begrijp ik uit jouw verhaal. Even wachten op betere demo's dus. Uli B. kan beter jou een exemplaar sturen om een leuke demo te maken, denk ik. :D
 
Back
Top