Behringer: Poly Aftertouch Keyboard

behringer1.jpg

behringer2.jpg


Nieuws van Behringer:

We’re very proud to announce that we have successfully completed our Poly Aftertouch Keyboard design, which now paves the way for many exciting new products.
It was not a trivial engineering effort but the performance is truly excellent - big credit to our amazing engineering teams.
Stay tuned for more exciting news:-)
 
Kom maar op met die CS80 dan ;)
 
Eerdere speculatie daarover, hier.

Dat is nog eens speculeren ! De suggestie wordt een beetje gewekt dat dit klavier geïmplementeerd kan/gaat/zou worden in iedere poly-remake die behringer nog gaat uitbrengen.
In de fb-post van behringer hebben ze het zelf ook over productS, maar vooralsnog lijkt het me dat B dit alleen voor een DS-80 en evt een controller gaat gebruiken. Een DX7-remake
met poly-AT lijkt me voor behringer te ver van het origineel af. (dit laatste gebaseerd op onderbuik vol kerstmaal)

Alhoewel ik er ook niks van op zou kijken als een poly-AT klavier de nieuwe standaard wordt bij polyfone synths, dankzij behringer :)
 
Maar wie gebruikt er nu aftertouch regelmatig?

Ik ook!
In mijn ervaring is aftertouch één van die tools die van een "saaie" rechtlijnige synthesizer, een volwaardig instrument kan maken.
De channel aftertouch op bv. een Virus Ti2 keyboard is goed geïmplementeerd vind ik zelf, en voelt super aan in gebruik.
En bij de CS 60, daar is de combinatie van enerzijds de channel aftertouch en anderzijds de bijkomende controllers ervan, eindeloos expressief.

Voor zover ik zie lijkt deze nieuwe Behringer aftertouch redelijk flimsy .. vergelijk dit met de robuuste mechaniek van een CS 60 of CS 80 en je gaat vragen stellen.
Tijd gaat ons vertellen hoe goed het allemaal is - en ik wordt hier graag het tegendeel in bewezen.

Maar zeker kudos voor Behringer om dit te realiseren.
 
Laatst gewijzigd:
Uli heeft op fb wel eens gevraagt wat we van een controller keyboard verwachten. Daar werd vaak meerdere octaven en poly at genoemd.
 
Normaal gezien gebruik ik inderdaad ook nooit of weinig de AT-functionaliteit ... juist omdat die channel is en alle ingedrukte toetsen mee moduleren. Een poly-AT zou dus inderdaad welkom zijn. Op de Kronos 73/88 heb je echt een goed gewogen keybed en dan kan PolyAT echt wel een verrijking zijn. Maar dan moet dit wel robuust zijn zodat het goed blijft werken, ook na jaren gebruik. Ik ben eens benieuwd of ze dat bij Behringer gaat lukken.

Ik vind in ieder geval dat ze toch wel goed bezig zijn daar. Interessante instrumenten voor een breed publiek met een lage drempel zodat er velen van kunnen genieten. Dat het daar bij allemaal niet super high level is, doet minder ter zake omdat dan die drempel weer juist veel te veel omhoog gaat.

Dus laat die DS80 nu maar door ontwikkelen mét dit nieuwe keybed. Dan kan ik eindelijk eens de grootste teleurstelling van mijn leven voor een deel te boven komen (in 1991 heb ik een tweedehands CS80 voor 500€ aan de kant laten staan wegens geen plaats :stupid :(;{=(:erm:.

:doei:

Danny
 
Nope, nooit iets aan gevonden, aan die functie.

Bij het soleren is het voor mij een basisfunctie. En poly aftertouch is niet na te bootsen zonder die functie. En je kan filter aansturen op een manier zoals dat heel moeilijk wordt met soit mod wheel of rechtstreeks via filter cutoff.
 
Maar wie gebruikt er nu aftertouch regelmatig?

Ik. Is rete handig voor allerlei doeleinden. Ik schakel bijvoorbeeld de leslie simulatie van langzaam naar snel met aftertouch. Werkt voor mij prima. Poly aftertouch op filters werkt ook echt fijn.
 
... Maar dan moet dit wel robuust zijn zodat het goed blijft werken, ook na jaren gebruik. Ik ben eens benieuwd of ze dat bij Behringer gaat lukken...

Heeft iemand zich hier wel eens gerealiseerd dat de japanners in de tijd dat de CS enz verschenen dezelfde naam hadden als behringer nu heeft ?
Goedkope namaak, brol, prul, morgen kapot, enz.

Wat hebben we ons toen vergist... :beard:

(dat die slechte naam vooral gebaseerd was op auto's en consumentenelectronica weet ik, maar dat doet niets af aan de kortzichtigheid ervan)
 
aftertouch is gebruik ik zeker, onmisbaar. in veel gevallen, voor mij. poly aftertouch.. volgens mij kan de push 2 het uitsturen, eigenlik nog niet getest. ook maschine mk3, beide in midi mode natuurlik. speelt natuurlik niet zo lekker als een keyboard. ben benieuwd of er mooi midi keyboard komt met poly aftertouch.. al is aftertouch, in combinatie met een ekspressiepedaal, al voldoende, nu.
 
Ben wel benieuwd naar deze in ieder geval.
Enne...wat mij betreft is alles waarmee je nuance kan aanbrengen altijd goed dus ook aftertouch.
 
Daarom heb ik ook een Osmose besteld :D

Parels voor de zwijnen in mijn geval, maar voor iemand die wel goed is met toetsen, heel mooi wat deze kan afgaande op de video. Zit een aardig prijskaartje aan zag ik, maar daar krijg je ook wat voor.
 
Back
Top