Korg ARP 2600

De huidige smd technologie is zo geavanceerd en van zulke hoge kwaliteit...dat gaat heel lang mee en is veel beter bestand tegen temperatuurschommelingen en luchtvochtigheid. Ik heb ook meer vertrouwen in de huidige technologie dan die van 40 jaar geleden.

Ze hebben diverse expemlaren geciteerd in het artikel als ik mij niet vergis.

Maar als je een beetje een redelijk vintage exemplaar wilt hebben betaal je gauw €9500,-. Da's natuurlijk absurd voor een synth. En dan met het risico dat je vaak onderhoud moet plegen. Ik heb een studio vol met vintage synths en betaal me scheel aan onderhoud. En niks is zo frustrerends wanneer je in een productie zit en dan doet opeens iets niet zoals het moet. :stupid

Anyway....Ik ga een moderne Arp 2600 kopen :D
 
Misschien gebruik ik mijn oude synths te weinig, of koop ik net de betrouwbare modellen, maar de onderhoudskost valt bij mij gigantisch mee. Eerste generatie Korgs en Minimoog. De enige oudjes waar ik ooit kosten aan had waren een Formant (spanningsregelaar) en Crumar Performer (doorsolderen en opamp). Heeft me samen ruim een euro gekost.

De piano, ja dat is regelmatig dokken. En daar zit niet eens elektronica in. :)
 
Volgens mij heeft bax nooit of te nimmer karp's 2600 gehad , als er iemand is die een bestelling van bax heeft ontvangen let us know .
Dit zijn volgens mij schandalige praktijken , geld overmaken en dan maanden later laten weten dat er geen geleverd konden worden
 
Ik heb ook email van Bax ontvangen gisteren dat ze niet kunnen leveren. Klote. Want ze hadden mij in januari een paar keer vertelt dat ze een allocatie hadden. Contractueel hebben ze de volle betaling genomen en moeten ze leveren.
 
ik heb nog geen bericht ontvangen dat ze niet kunnen leveren, alleen dat ze niet aan kunnen geven wanneer ie binnenkomt, ik ben hun eerste besteller van de 2600.
 
Ik heb ook email van Bax ontvangen gisteren dat ze niet kunnen leveren. Klote. Want ze hadden mij in januari een paar keer vertelt dat ze een allocatie hadden. Contractueel hebben ze de volle betaling genomen en moeten ze leveren.

Hier enorm negatieve ervaringen met Bax gehad, een aankoop als een ARP2600 zou ik bij een partij doen die wel klant vriendelijk!
 
ik heb nog geen bericht ontvangen dat ze niet kunnen leveren, alleen dat ze niet aan kunnen geven wanneer ie binnenkomt, ik ben hun eerste besteller van de 2600.

Wanneer heb je het besteld?
 
op 09-01-2020 per mail omdat ie nog niet te koop stond,daarna netjes bericht gehad dat de eerste die ze leverden voor mij was, daarna nog 2x bericht gehad dat ie zeker geleverd werd alleen was niet bekend wanneer,en daar kun je natuurlijk alle kanten mee op.
ik maak me er verder niet druk om wacht het gewoon nog even af, gaat ie niet komen dan verschijnt er tzt vanzelf wel 1 op reverb.
 
Ik heb ‘m vorige week besteld en ik sta als tweede op de lijst (de winkel verwacht er drie toebedeeld te krijgen). Het is dus afwachten of en wanneer er geleverd wordt. Ik zou het jammer vinden als het niet lukt, maar ben enthousiast genoeg...:engel:

Waar en wanneer heb jij het besteld?
 
op 09-01-2020 per mail omdat ie nog niet te koop stond,daarna netjes bericht gehad dat de eerste die ze leverden voor mij was, daarna nog 2x bericht gehad dat ie zeker geleverd werd alleen was niet bekend wanneer,en daar kun je natuurlijk alle kanten mee op.
ik maak me er verder niet druk om wacht het gewoon nog even af, gaat ie niet komen dan verschijnt er tzt vanzelf wel 1 op reverb.

Ik zou ze opbellen, want ze hebben mij hetzelfde verhaal vertelt, maar zegen nu dat ze geen 2600 ontvangen van de distributeur...
 
Ben ik blij dat ik één van de eersten in den lande was die een Karp 2600 fs in ontvangst heeft mogen nemen en dat al 3 weken geleden.
 
Ben ik blij dat ik één van de eersten in den lande was die een Karp 2600 fs in ontvangst heeft mogen nemen en dat al 3 weken geleden.

Tof, waar had je m besteld?

oh ja, er is veel onzekerheid over hoeveel Korg er heeft gemaakt (men denkt 400 stuks) dus ben ik benieuwd naar het serienummer...
 

ik zie het van "arp2600 uit hengeloo" voor een schamele 4600 euro , en dan mag je wel niet over de prijs zeuren :-)
wat is nieuw ook alweer 3899 ?
ben benieuwd of korg nog een aantal uitbrengt, want ze lijken uitverkocht inmiddels , of zou het door leverproblemen tgv corona komen ?
mooie synth dat zeker.
 
Tjsa.. wie 3900 kan betalen, kan 4600 ook wel betalen, en als ze verder niet verkrijgbaar zijn, zie ik hem wel verkocht raken aan die prijs.

De verkoper komt me bekend voor overigens ;-) Maar daar kan je prima zaken mee doen. ( op zijn voorwaarden.. :D )
 
ik zie het van "arp2600 uit hengeloo" voor een schamele 4600 euro , en dan mag je wel niet over de prijs zeuren :-)

Opmerkingen als "niet zeuren over de prijs" of "geen onzinbiedingen" doen voor mij de interesse vaak tot nul zakken. Staat ook opvallend vaak bij verkopers die het onderste uit de kan willen halen. Iets met psychologische projectie enzo.

Ik twijfel nog over welke 2600 het gaat worden. De Behringer zal waarschijnlijk een mooie prijs krijgen. En een grote pré dat Rob Keeble daarbij betrokken is. De Korg is optisch en qua totaalpakket prachtig. Maar over de internals hoorden we van Ledman ook wat negatieve zaken. Even afwachten dus.
 
Ik twijfel nog over welke 2600 het gaat worden. De Behringer zal waarschijnlijk een mooie prijs krijgen. En een grote pré dat Rob Keeble daarbij betrokken is. De Korg is optisch en qua totaalpakket prachtig. Maar over de internals hoorden we van Ledman ook wat negatieve zaken. Even afwachten dus.
Geen TTSH?
 
Geen TTSH?

Jawel, DIY blijft het leukst. De DIY-backlog is echter huge, ook al omdat mijn maatjes bij een zeker soldeercollectief niet meer samen willen/kunnen/mogen komen.. =(=(=(
 
Back
Top