SynthTech E520 Hyperion FX processor

c894b868091bc75fdc22204d5333b40c_original.png?ixlib=rb-2.1.0&crop=faces&w=1024&h=576&fit=crop&v=1572733242&auto=format&frame=1&q=92&s=3937739396fa700b32b6aad99677b279.png


Nog een paar dagen te bestellen via Kickstarter (prijs zo'n 525E als je Early Bird bent, komen nog wel import kosten bij alstie eenmaal aankomt)

Hier een video van DivKid die het prototype onder handen neemt:



Wat mij betreft de eerste echt goedklinkende multiFX voor eurorack. Ik heb er een aantal geprobeerd maar de meesten gebruiken dezelfde chip en die klinkt mij net niet goed genoeg (maar ik ben dan ook een zeikerd).
 
Peter ben jij tegenwoordig into euro?
Ik dacht dat je aan de 5U zat :D

De video's heb ik niet bekeken. Op de foto zie ik wel veel modulatie mogelijkheden, is altijd welkom.

Behalve wat distortions, phasers en een bbd delay module hou ik het meerendeel bij outboard fx ipv een all-in-one module. De module is wel handig als je regelmatig buiten de deur speelt.... minder meeslepen :P
 
Ja, tegenwoordig heb ik nog maar een heel klein kastje met 5U. Ook niet gigaveel euro hoor, maar ik ben gek op FX/soundmangling modules en veel modulatiemogelijkheden. Deze past precies in m'n straatje.

Het is niet echt een "standaard" multiFX. Er zit van alles in maar de vetste dingen (voor mij dan) zijn spectral, pitchshift, frequency shift effecten + vage shimmer reverbs. Het is echt een aanrader om dat filmpje te checken. Het lijkt wel een moderne H3000 met CV control.
 
Ja, H3000 was een beetje over de top van mijn kant. dun is dan weer een ander uiterste. Die Synthtech dingen klinken over het algemeen echt goed. ik heb de E560 Frequency Shifter/Phaser/Ring Modulator van ze en daar is helemaal niks mis mee. Kan me niet voorstellen dat die effecten in deze versie minder klinken. Het is zelfs aannemelijk dat die exact hetzelfde overgenomen worden (net als ze al deden met hun wavemorphing module).
 


Ik heb een MOTM based 5U modulaire synth, ben altijd heel tevreden geweest. SInds een paar jaar heb ik nu ook een zeer klein eurorack systeem (met hoofdzakelijk synthtech stuff) naast de grote broer staan. De E520 gaat dat klein eurorack systeem euhm 3x zo groot maken 8)
 
Ik heb de e520 nog verder beluisterd en klinkt wel redelijk maar niet altijd,
De maker zegt in een filmje over sommige algoritmes maar 2 weken oud zijn en ook DivKid 'liegt' als hij zegt dat sommige storing door zijn keyboard komt.
Daarom klinkt het af en toe best rauw,

Maar je mag verwachten dat ze hard aan het werkt zijn om de fx te verbeteren.

Is wel raar dat ze hem nu al aanbieden maar dat het nog niet goed klinkt af en toe.
Maar goed hetzelfde geld voor de Osmose die alleen al prototype bestaat maar ben er toch ingestapt.
 
Vandaag zo'n E520 aangekregen. Wow, dat is een serieus ding... Gaat nog even duren voordat ik dat onder de knie heb, maar na zo'n uur een beetje aan wat knoppen te draaien was ik toch al onder de indruk van het geluid dat eruit komt. De integratie van zo'n fx bak met CV's geeft echt wel coole sounds.
I'm a happy camper :-)
 
Thanks! Ik wacht nog even, maar deze gaat er hier waarschijnlijk wel komen. Ik ben wel fan van SynthTech. En ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Veel plezier ermee!
 
Al een tijdje: E520 Hyperion V1.2 released:
Version 1.2 adds long-awaited reverb algorithms to the E520. But not just ANY reverbs: specifically ALL the original Alesis MidiVerb I and MidiFex programs, and a true IR Convolution reverb with a choice of loading external IR WAV files or create your own impulses.

K'moet zeggen, dit is een beestige FX processor geworden. Het geluid dat eruit komt geeft zoveel detail. Knap staaltje engineering.
 
Back
Top