Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Vanaf 8.32 klinkt deze combi van apparaten zeer leuk, vanaf 9.25 heel lekker. Aangezien we daar over wel heel ingrijpende effecten spreken, denk ik dat de conclusie is dat ik graag de E520 zou hebben. :) Maar de Poly D lijkt in deze context zeker een mooie partner in crime.
 
Is er al iemand die hem heeft inmiddels? Ik zou heel graag willen weten:

- Hoe zwaar is de Poly D?
- Het User Manual, waar is die?
- Waar gaat de Audio Input doorheen? Filter + Chorus + Distortion? Best wel belangrijk te vermelden lijkt me.. ik ga er dan maar vanuit dat: Audio Input <--> Audio Output

Best apart dat dit niet te vinden is, terwijl het apparaat al verkocht wordt.. op de site van Behringer zelf, niets! alleen maar poeha over het verleden, over vintage synths, over Uli en z'n piano.

Maar concreet: Manual, Gewicht, Architectuur.. ho maar :(
 
Laatst gewijzigd:
*edit* het apparaat is er nog niet, oeps.

Door het "uitverkocht" bericht, kreeg ik de indruk dat er al een lading verkocht was. Net ook met BAX gebeld, die konden op geen van de vragen antwoorden. Gewicht, Input, Manual.. onbekend. Geen Demo model beschikbaar. Wel veel pre-ordered uitstaan, blijkbaar kopen vele mensen op de gok :)
 
Ben ik de enige hier die de June 60 chorus niks vind in een moog achtige synth ?
Als behringer toch die june 60 printjes nog met dozen daar had rond liggen en deze in de poly d wilde frotten ... waarom dan niet met moog eigen wiebelknopjes ?
Of nog beter, 2 potmeters
En dat naast die 2 vierkantje june knopjes , toch weer een moog wiebelknopje [ zeker om de chorus uit het signaal pad te schakelen]
jammer...

Voor de rest toch wel weer een leuke bak :)
 
Kreeg bericht van Thomann dat de levering voorlopig verzet is naar half maart.
Ik heb 'm nu maar ff gecanceld en wacht wel tot ie goed op voorraad is, wellicht tegen die tijd met ergens een kortingsactie van 10%?
 
Gelijk maar even door maar de conclusies, vanaf 25:30. Rest komt later wel. Positief, op wat puntjes na. Interessant wat hij zegt over synths in het algemeen die recent zijn uitgekomen, ook uit het hogere segment. Veel problemen daarmee, en dat fabrikanten beter de bugs eruit moeten halen voordat ze hun spullen op het publiek loslaten.
 
Gelijk maar even door maar de conclusies, vanaf 25:30. Rest komt later wel. Positief, op wat puntjes na. Interessant wat hij zegt over synths in het algemeen die recent zijn uitgekomen, ook uit het hogere segment. Veel problemen daarmee, en dat fabrikanten beter de bugs eruit moeten halen voordat ze hun spullen op het publiek loslaten.

Zijn probleem is het gekraak in de chorus. (volgens sommige hoort dat zo) en dat er geen dry/wet knop op zit.
Vrijwel in begin gaat het over de bouwkwaliteit en daar is hij zeer positief over. Dat in combi met wat ik hoorde staat deze vanaf nu op pre order. :W
 
Veel problemen daarmee, en dat fabrikanten beter de bugs eruit moeten halen voordat ze hun spullen op het publiek loslaten.

Ja zo gooien ze hun eigen ramen in.
Ben je slim koop je 'nooit' iets wat net uitkomt.

De prijs gaat uiteindelijk naar beneden en de bugs worden gefixed + meer demo's om de toon van het apparaat te kunnen checken en op je in te laten werken.
 
champ : Heb nog wat meer bekeken, in deze demo klinkt ie ook best aangenaam. Gekraak zou mij wel gaan irriteren, maar als dat zo "hoort", nou ja,dan moet je er mee leren leven. Voor de rest allemaal heel positief.

Ben je slim koop je 'nooit' iets wat net uitkomt.

Ja, ik knoop het in m'n oren. Wel een beetje jammer. Fabrikanten voelen kennelijk een druk om snel hun producten op de markt te brengen en dat bugs naderhand wel in een firmware-update opgelost kunnen worden.
 
Als ik in de clip die heerlijke warme klanktapijten hoor dan heb ik bijna spijt dat ik 'm voor nu heb afbesteld ivm de verzette leveringsdatum.
Maar als ik de kraakjes hoor met de chorus dan is het goed om nog even te wachten tot de produktie goed op gang is.
Wat ie al zegt over de chorus; ik vind het ook jammer dat de chorus alleen aan/uit kan en ik had een delay die je in de mix kan gooien ook graag gezien, vooral als je wat ambiënt sounds gaat maken op deze synth.
All 'n all; hij gaat er zowiezo wel komen al wordt het iets later dit jaar., m'n GAS is in ieder geval weer wat opgeschroefd. :)
 
Back
Top