Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Ja als Herbie Hancock niet je ding is dan valt er niet over te praten.

Ik vind het wel vet als een demo. Het zijn niet mijn sounds maar het geheel funkt lekker.

Die gast kan echt wel spelen

herbie is een van mijn goden
ik vind het gewoon niet echt fusion
meer jazz funk ish
 
Ik heb die track niet helemaal geluisterd, wat er muzikaal voor mij boven uitsprong was het stukje vanaf 1:28m dat vond ik een beetje fusion achtig qua chords en lead. De rest is geen fusion idd maar heb ik grotendeels doorheen geskipped.
 
Die demo met die dat drumstel is echt heeel slecht. Ok ik luister op laptop speaker maar dit is echt niet representatief voor die synthesizers. Wat een gepruts zeg. :)
 
Euh.. het kan echt wel 23x beter dan in die demo heur..

doe dan:P

het is een beetje een ruwe jam maar funkt wel. en props dat die dude alles speelt.
Ok niets voor op een album maar zeker geschikt voor een demo.
 
Euh.. het kan echt wel 23x beter dan in die demo heur..

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen jaren in de contest niemand zo'n funky stuk heb horen spelen dus commentaar is okay maar voorlopig hoor ik het niemand op het forum nog ff beter doen.
Ik ben benieuwd wie wat laat horen in de contest bijv.
 
Ik heb niet zo'n bewijsdrang, maar wel een mening uiteraard. :D

Praatjes vullen geen gaatjes :D

Nou ja over smaak kun je niet twisten.

Vind ook eerlijk gezegt het parafone van het geluid wat minder. polyfoon akkoorden 'strummen' is er hier niet bij.
Ze hadden dan op zijn minst 4x vca's er in moeten doen. net als bv de Matrix Bruute.
Maar zulke details veranderen weinig aan het of het lekker of niet klinkt.
Heerlijke synth dit maar ik laat hem staan want heb al een boog en heb de Matrix Brute op het oog. ( ff modden voor 3x cv in )
 
Wat je qua smaak ook denkt over die demo, het komt in elk geval niet eigentijds over. Je krijgt het beeld dat het instrument een poly/para uitvoering is van een retro-synth die vooral goed is voor retro-muziek van evenveel decennia geleden. Maar je moet er toch meer mee kunnen dan dat, ook anno nu?
 
Ik heb niet zozeer naar de muziek maar naar de klank van die demo geluisterd, en ik vond de klanken vooral gortdroog en steriel klinken. Maar dat kan aan de gebruiker liggen, die daar misschien zelfs bewust voor gekozen heeft. Maar het is niet hoe ik mijn Mini's lust.
 
Wat je qua smaak ook denkt over die demo, het komt in elk geval niet eigentijds over. Je krijgt het beeld dat het instrument een poly/para uitvoering is van een retro-synth die vooral goed is voor retro-muziek van evenveel decennia geleden. Maar je moet er toch meer mee kunnen dan dat, ook anno nu?
Ben het hier mee eens.. als toetsenist die ook fusion speelt, en synths 90% inzet in band format, hands-on.. ben ik het er toch mee eens. Mn (gemodde) monopoly uit '80 kan méér dan deze..

Het roept de vraag bij me op: In een sfeer van Recyclen en Retro, is daar vernieuwing mogelijk?

of blijft het theoretisch hangen in:
"nieuw!!! nu kan je nog beter de classics van weleer naspelen" en "ik herhaal opnieuw, dit is een nieuwe herhaling!"

Wat zou jij er overigens meer mee wíllen kunnen?
 
(...) Het roept de vraag bij me op: In een sfeer van Recyclen en Retro, is daar vernieuwing mogelijk? of blijft het theoretisch hangen in: "nieuw!!! nu kan je nog beter de classics van weleer naspelen" en "ik herhaal opnieuw, dit is een nieuwe herhaling!"

Wat zou jij er overigens meer mee wíllen kunnen?

Zelf ben ik niet in de markt voor deze, het gaat me meer om de constatering dat men voor een demo van een "nieuwe" retro-synth ook teruggrijpt op retro-muziek van toen. Meer mee kunnen is in dit geval, hoe past het in muziek van vandaag, hoe klinkt dat? Ik zou graag een demo zien van iemand met deze synth die muziek maakt wat in elk geval van dit decennium is. Of het is inderdaad vooral voor het opwarmen van oude meuk, dat kan natuurlijk ook. ;)
 
Ik heb niet zozeer naar de muziek maar naar de klank van die demo geluisterd, en ik vond de klanken vooral gortdroog en steriel klinken. Maar dat kan aan de gebruiker liggen, die daar misschien zelfs bewust voor gekozen heeft. Maar het is niet hoe ik mijn Mini's lust.

Geloof mij dat is de klank van deze synth. De gebruiker kiest idd om ze niet door een fx chain heen te jassen. Dan blijft er dus een eerlijke representatie van de klank over. Dat kan ik wel waarderen als luisteraar van de demo.
 
Back
Top