Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Ik heb zelf geen ervaring met de Behringer synths. Wat me wel opviel als ik een oude Minimoog vergelijk met andere, goedkopere synths uit die tijd zoals van Siel en Eko en in bepaalde mate de oudste Korgs, dat de Minimoog echt "lab grade" aanvoelt wat het bereik van de knoppen betreft. Op elke positie van elke draaiknop heeft een bepaalde kleine verdraaien een even grote, logisch aanvoelende invloed. Ze durfden er zelfs de duurtijd van de enveloppestappen bij zetten. Dat getuigd toch van een fabrikant die destijds niet stopte toen het design werkte, maar verder bleef perfectioneren tot het de best mogelijke versie van zichzelf was. Bij een Minimoog heb ik nog nooit van die miniscule muggentikjes tegen knoppen moeten geven om de gewenste klank te vinden, een ergernis die ik bij veel andere synths wel heb.

Kijk maar naar de kwaliteit van de potmeters etc. :halleluja

Ben trouwens wel benieuwd of the grandmother en matriarch ook zulke goede knoppen hebben.
 
Wat een saaie flauwe kul allemaal. Maak gewoon muziek!

Prima punt dat laatste. Noted!

Maar kijk dan ook even naar je eigen gezever en je negatieve gezuig zonder serieuze onderbouwing.

Al ben je een stuk beter te behappen lately. Houd dat vast.
 
Gezever of niet, ik heb er wat van opgestoken... ik wist niet wat discreet was (in deze context :)) en kan dat nu wat beter plaatsen. Dat staat overigens los van wat ik van deze bak vind... ik denk dat ie er een keer gaat komen, gewoon omdat ie tof klinkt. Para/poly, wel niet discreet... hij klinkt gewoon tof.
 
Als je dit nog niet lekker vindt klinken, helemaal top wat mij betreft, poly of parafoon.
Jammer dat ik me moet behelpen met drummachines want dit is toch well ff anders met gewoon goeie drums.....



Op basis van deze demo zou ik de Poly D niet gaan kopen als ik verder niks van synths en de minimoog specifiek zou weten.
Binnen het genre zijn de sounds op zich logisch gekozen, maar de performance had veel beter gekund wat mij betreft. Die gortdroge lead met langzame attack en geen sustain en een toetsenist die niet weet waar die heen wil met wat ie speelt, auw.. nee. Niet mijn geluid.

Maar gelukkig kan een Minimoog geweldig klinken binnen een breed scala van muzieksoorten, dus ik ga er van uit dat dat voor de Poly D ook zo is.
De parafonie leent zich uitstekend voor stabs, wat ik eerder al zei en nu ook goed te horen is, maar wat mij betreft kan dat wel beter klinken nog als het anders gemixed wordt met andere muziek er omheen.

Maar goed, allemaal kwestie van smaak, ik kan fusion erg waarderen, maar zeker niet alle fusion, deze demo dus niet echt. Helaas.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Maar het een blijft een synth forum, dus daar kun je die nerdy talk verwachten....:)

Ik denk dat bij discussies over andere instrumenten technische aspecten ook wel 'ns aan bod komen, op een forum over violen zullen mensen het soms ook hebben over materialen, houtbewerkingstechnieken, etc. Op een forum over elektronische instrumenten kun je een technische discussie nog wat meer verwachten. En veel mensen zullen waarschijnlijk ook wel een beetje interesse hebben in de technologie achter elektronische instrumenten. Dat zal in meer en soms ook in mindere mate zijn. En voor wie het allemaal maar saaie flauwekul is zal een instrument voor 100% een black box zijn en dat ook zo willen houden, kennelijk. Dat is ook prima, maar dat wil nog niet zeggen dat anderen er niet over kunnen discussiëren. En het blijkt dat anderen er ook iets van opsteken.
 
Ik denk dat bij discussies over andere instrumenten technische aspecten ook wel 'ns aan bod komen, op een forum over violen zullen mensen het soms ook hebben over materialen, houtbewerkingstechnieken, etc. Op een forum over elektronische instrumenten kun je een technische discussie nog wat meer verwachten. En veel mensen zullen waarschijnlijk ook wel een beetje interesse hebben in de technologie achter elektronische instrumenten. Dat zal in meer en soms ook in mindere mate zijn. En voor wie het allemaal maar saaie flauwekul is zal een instrument voor 100% een black box zijn en dat ook zo willen houden, kennelijk. Dat is ook prima, maar dat wil nog niet zeggen dat anderen er niet over kunnen discussiëren. En het blijkt dat anderen er ook iets van opsteken.

Helemaal mee eens uiteraard. Ook niks mis mee zolang het niet de overhand neemt en ten koste gaat van het muziek maken zelf.
 
Ik denk soms werkelijk dat de helft wat hier rondhangt géén muzikanten zijn.

Ik gok dat minstens 90% op het synthforum geen muzikant is maar een gadget freak dat toevallig ook synths en drumcomputers leuk vind. (me included)
Niks mis mee overigens.

Juist hierdoor hebben we een Behringer die synths bouwt tegen voor vrijwel iedereen betaalbare prijzen. :)
 
Ik denk soms werkelijk dat de helft wat hier rondhangt géén muzikanten zijn.

Ik gok dat minstens 90% op het synthforum geen muzikant is

Weet niet of je kunt stellen dat de helft/90% hier geen muzikant is. De werkelijkheid is misschien wat genuanceerder. Als ik naar mezelf kijk, wat betreft muziek ben ik eigenlijk zanger en tekstschrijver en dit vooral gedaan in de context van een "ouderwetse" band. In dat geval kom je met een tekst en zing je het 'ns voor zoals je dat ongeveer had bedacht, samen met de andere bandleden die daar ideeën over hebben kom je tot een compleet nummer. En net zo goed andersom, bij muziek schrijf je een tekst die past.

Ik pruts nu wat aan om met een elektronisch ding (geen DAW, halleluja! :halleluja) muziek te maken, ik merk wel dat het iets heel anders is. Door iets veel te doen zal het resultaat beter worden, maar ik twijfel of het m'n eigen toets der kritiek ooit kan doorstaan om het op een podium te brengen. In die zin denk ik niet dat ik genoeg "muzikant" zal worden. Wat dat betreft zie ik meer in het vormen van een duo met iemand die daar beter in is, met een muzikant die ook het podium op wil en daarvoor een zanger/schrijver/showmannetje zoekt. ;)

Komt bij dat ik iets heb met elektronica, ook professioneel in deze tak van sport gewerkt en nog hobbymatig ermee bezig. Ik heb dus ook een grote interesse wat onder de motorkap zit van elektronische instrumenten. En ben ik bezig met het zoeken naar het goede instrument dat prettig is om met de hand te bespelen (toetsen liggen me niet zo), voor de regenachtige zondagmiddag om mee te spelen en zo ideeën op te doen wat je met een geschreven tekstje kan doen. Ben daar mee aan het experimenteren, het is inmiddels wel een meerjarenproject geworden. :D

Maar wat ik wil zeggen, er zullen hier vast meer mensen zijn die zo hun eigen verhaal hebben. En verschillende doelen en motivaties waarom ze op de één of andere manier bezig zijn met elektronische muziek en bijbehorende instrumenten. Dus ook verschillende redenen waarom men hier op het forum is. En waarom zou de gadgetfreak die lekker zit te freaken met z'n synths geen muzikant zijn? Die term kun je op meer dan één manier interpreteren. Op zijn/haar manier is die gadgetfreak toch ook lekker bezig met muziek en heeft er lol in? :)
 
Ik gok dat minstens 90% op het synthforum geen muzikant is maar een gadget freak dat toevallig ook synths en drumcomputers leuk vind. (me included)
Niks mis mee overigens.

Juist hierdoor hebben we een Behringer die synths bouwt tegen voor vrijwel iedereen betaalbare prijzen. :)

Lijkt me erg veel die 90% maar soms wordt ik ook wel een beetje moe van het mierengeneuk als het over Behringer gaat.
Voorlopig is Uli de enige fabrikant die het heeft opgepakt en hebben Roland en andere grote fabrikanten het laten zitten terwijl iedereen in het wereldje weet dat de vraag naar een aantal historische synths er wel is, zeker als je naar de prijzen kijkt die sommige kosten.
Want de anderen brengen wel nu en dan remakes uit maar het is of een digitale remake of iets met mini toetsen enz terwijl Behringer tegen hele leuke prijzen van alles uitbrengt, analoog met normale toetsen en jackaansluitingen en natuurlijk zal het soms helemaal goed zijn en soms is het 't net niet als het om nuances gaat maar dan is het nog steeds een heel verdienstelijke synth.
En voor Behringer is het ook gewoon een business case want de schoorsteen moet wel roken maar voorlopig doet ie het wel ff.
Dan ook nu na de kloon van de D brengt ie een hele aardige para/polyfone doorontwikkeling uit van de D waar hij best wel een segment van de markt mee bedient.
Pas geleden is die man van Korg bij hem in een nieuw op te richten team in een synthdivisie in Japan als teamleider aangesteld waar ze synths willen ontwikkelen in het hogere segment omdat daar het scholingsniveau behoorlijk hoog is dus ik verwacht nog wel het een en ander aan nieuwe interessante synths de komende jaren.
Voorlopig ben ik er happy mee, enigste is dat ie wel een iets rustiger tempo mag aanhouden want soms komt er wel heel veel binnen een kleine tijdsspanne uit.
 
Pas geleden is die man van Korg bij hem in een nieuw op te richten team in een synthdivisie in Japan als teamleider aangesteld waar ze synths willen ontwikkelen in het hogere segment omdat daar het scholingsniveau behoorlijk hoog is dus ik verwacht nog wel het een en ander aan nieuwe interessante synths de komende jaren.

Afwachten wat ervan komt. Hier zegt de beste man: “This is why I joined Behringer because my ambition to create professional analog synthesizers coincides with Uli Behringer’s love of musical instruments and with that I’m very excited to see what we can dream up.”

Meer analoog, kennelijk. Dat kan best interessant zijn, maar wie iets zou willen als bijvoorbeeld een Hydrasynth op z'n Behringeriaans, dat kan wel 'ns lang wachten worden.
 
Op basis van deze demo zou ik de Poly D niet gaan kopen als ik verder niks van synths en de minimoog specifiek zou weten.
Binnen het genre zijn de sounds op zich logisch gekozen, maar de performance had veel beter gekund wat mij betreft. Die gortdroge lead met langzame attack en geen sustain en een toetsenist die niet weet waar die heen wil met wat ie speelt, auw.. nee. Niet mijn geluid.

Maar gelukkig kan een Minimoog geweldig klinken binnen een breed scala van muzieksoorten, dus ik ga er van uit dat dat voor de Poly D ook zo is.
De parafonie leent zich uitstekend voor stabs, wat ik eerder al zei en nu ook goed te horen is, maar wat mij betreft kan dat wel beter klinken nog als het anders gemixed wordt met andere muziek er omheen.

Maar goed, allemaal kwestie van smaak, ik kan fusion erg waarderen, maar zeker niet alle fusion, deze demo dus niet echt. Helaas.. :D

het lijkt me niet echt fusion dit maar ik ben t helemaal met je eens. nul inspirerende sounds en spel
 
Ik heb zelf geen ervaring met de Behringer synths. Wat me wel opviel als ik een oude Minimoog vergelijk met andere, goedkopere synths uit die tijd zoals van Siel en Eko en in bepaalde mate de oudste Korgs, dat de Minimoog echt "lab grade" aanvoelt wat het bereik van de knoppen betreft. Op elke positie van elke draaiknop heeft een bepaalde kleine verdraaien een even grote, logisch aanvoelende invloed. Ze durfden er zelfs de duurtijd van de enveloppestappen bij zetten. Dat getuigd toch van een fabrikant die destijds niet stopte toen het design werkte, maar verder bleef perfectioneren tot het de best mogelijke versie van zichzelf was. Bij een Minimoog heb ik nog nooit van die miniscule muggentikjes tegen knoppen moeten geven om de gewenste klank te vinden, een ergernis die ik bij veel andere synths wel heb.

Ik ben nu niet 100% zeker,maar de potmeters gebruikt in de oude Moogs zijn Military Grade dacht ik (dus goedgekeurd voor Leger apparatuur),dat zegt toch al heel veel,als je nu militair Grade pots moet kopen dan kost je dat rond de 7euro stuk minimum en dat kan oplopen tot heel erg hoog)

In hun remake Moog Minimoog zitten gewoon goedkope chinese Alpha 16mm pots en dat durven ze ook in hun Moog modulars te stoppen van 30k stuk...en in de Model D zitten ook denk ik 9mm Alpha's of een ander Chinese variant die nog iets goedkoper is.
 
Ik ben nu niet 100% zeker,maar de potmeters gebruikt in de oude Moogs zijn Military Grade dacht ik (dus goedgekeurd voor Leger apparatuur),dat zegt toch al heel veel,als je nu militair Grade pots moet kopen dan kost je dat rond de 7euro stuk minimum en dat kan oplopen tot heel erg hoog)

In hun remake Moog Minimoog zitten gewoon goedkope chinese Alpha 16mm pots en dat durven ze ook in hun Moog modulars te stoppen van 30k stuk...en in de Model D zitten ook denk ik 9mm Alpha's of een ander Chinese variant die nog iets goedkoper is.

Kan kloppen. Heb recent gelezen dat Moog in de beginjaren vaak beroep deed op goedkope resten militaire stock (Bron: Analog Days - Trevor Pinch). Maar vraag me niet uit welke oorlog :)
 
het lijkt me niet echt fusion dit maar ik ben t helemaal met je eens. nul inspirerende sounds en spel

Ja als Herbie Hancock niet je ding is dan valt er niet over te praten.

Ik vind het wel vet als een demo. Het zijn niet mijn sounds maar het geheel funkt lekker.

Die gast kan echt wel spelen
 
Back
Top