Analoque Solutions: Vostok 2020 :)

Price is £3200 (GBP) The rack ears are optional, zow die twee ijzeren stripjes konden er niet extra bij voor die prijs..
 
Holy shit, ik heb nog een nier over en kan eventueel ook wel wat bloed kwijt, wie heeft er een nier nodig?
 
Het is dat ik de Polymath al heb! Die was veel te duur - twee keer zo veel als de vergelijkbare Matriarch - maar is de meest luxe ontworpen synthesizer die ik heb. Ik zie wat verbeteringen ten opzichte van de Polymath, zoals spanningsgestuurde lfo's en een herhaalfunctie op de eg's. Helaas zijn er weer geen driehoekgolfvormen en octaafschakelaars op de oscillatoren. Vooral de laatste vind ik een groot gemis, maar net als bij de Polymath kun je een sequencerstap misbruiken om de toonhoogte aan te passen, niet alleen in octaven maar ook in tussenliggende waarden. Als hij net zo goed klinkt als de Polymath - met inbegrip van de verengalm - dan is dit een synth waar de kapitaalkrachtige liefhebber veel plezier aan zal beleven.
 
Het is dat ik de Polymath al heb! Die was veel te duur - twee keer zo veel als de vergelijkbare Matriarch - maar is de meest luxe ontworpen synthesizer die ik heb. Ik zie wat verbeteringen ten opzichte van de Polymath, zoals spanningsgestuurde lfo's en een herhaalfunctie op de eg's. Helaas zijn er weer geen driehoekgolfvormen en octaafschakelaars op de oscillatoren. Vooral de laatste vind ik een groot gemis, maar net als bij de Polymath kun je een sequencerstap misbruiken om de toonhoogte aan te passen, niet alleen in octaven maar ook in tussenliggende waarden. Als hij net zo goed klinkt als de Polymath - met inbegrip van de verengalm - dan is dit een synth waar de kapitaalkrachtige liefhebber veel plezier aan zal beleven.


Dat is een beste veer die je daar bij de vostok naar binnen duwt :engel:

Vraag; wat maakt nou het verschil met bijvoorbeeld analoge eurorack modules die "hetzelfde" doen als de vostok of zoals jouw polymath?


Snap dat er verschil in onderdelen en het geluid wat daar uitkomt is.
Maar misschien kun je mij dat nog wat verduidelijken,.. eventueel met filmpje of geluidfragment om een verschil te horen?!

en is niet elke lfo spanningsgestuurd dan?? als het te technisch word is een linkje ook goed, maar het verhaal op wiki maakt het voor mij niet veel duidelijker...
 
Die veer is wel onder voorbehoud, want ik ken de Vostok niet. Ik heb wel het idee dat alle zaagtand/puls-vco's van Tom Carpenter hetzelfde zijn ontworpen. Maar de filters van de Vostok zijn op de MS-20 gebaseerd en het filter van de Polymath op de SEM. Dat zijn heel verschillende karakters. Geluid kun je alleen subjectief beschrijven om een indruk te geven. Dan zou ik het geluid van de Polymath fris en open willen noemen. Zelfs de verengalm en die zit ook in de nieuwe Vostok. Theo Bloderer van Great Synthesizers heeft het naar mijn idee goed onder woorden gebracht. Zijn bespreking bracht mij tot de aanschaf van de Polymath. Maar nogmaals, ik ken het geluid van de Vostok niet, zeg alleen dat je er een goede koop aan hebt als hij zo goed klinkt als de Polymath. Geluidsfragmenten daarvan staan op mijn album Solstice, een driestemmig parafone sequens van zo'n vijf minuten in Part 2 van het titelstuk. Met Eurorack kun je een systeem bouwen die hetzelfde doet als de Vostok, op de pinmatrix na. De Vostok heeft vergeleken met Eurorack een vaste configuratie en is ruimer van opzet. Dat werkt een stuk overzichtelijker, maar kent een prijs. Live is dat heel handig.
Met spanningsgestuurd bedoel ik dat de snelheid van de lfo extern kan worden gemoduleerd.
 
Ik weet hoe dat met jullie zit, maar ik ben voorlopig hun Colossus nog aan het afbetalen.. :duivels:
 
Die veer is wel onder voorbehoud, want ik ken de Vostok niet. Ik heb wel het idee dat alle zaagtand/puls-vco's van Tom Carpenter hetzelfde zijn ontworpen. Maar de filters van de Vostok zijn op de MS-20 gebaseerd en het filter van de Polymath op de SEM. Dat zijn heel verschillende karakters. Geluid kun je alleen subjectief beschrijven om een indruk te geven. Dan zou ik het geluid van de Polymath fris en open willen noemen. Zelfs de verengalm en die zit ook in de nieuwe Vostok. Theo Bloderer van Great Synthesizers heeft het naar mijn idee goed onder woorden gebracht. Zijn bespreking bracht mij tot de aanschaf van de Polymath. Maar nogmaals, ik ken het geluid van de Vostok niet, zeg alleen dat je er een goede koop aan hebt als hij zo goed klinkt als de Polymath. Geluidsfragmenten daarvan staan op mijn album Solstice, een driestemmig parafone sequens van zo'n vijf minuten in Part 2 van het titelstuk. Met Eurorack kun je een systeem bouwen die hetzelfde doet als de Vostok, op de pinmatrix na. De Vostok heeft vergeleken met Eurorack een vaste configuratie en is ruimer van opzet. Dat werkt een stuk overzichtelijker, maar kent een prijs. Live is dat heel handig.
Met spanningsgestuurd bedoel ik dat de snelheid van de lfo extern kan worden gemoduleerd.


Thanks voor het antwoord,.. als ik ff wat meer tijd heb, check ik Solstice ook van je, ben benieuwd :okdan:
 
Back
Top