Emvoice One

Dit is echt een stuk makkelijker.
Goed idee om via granulaire synthese vocals in kleine stukjes op te hakken en ik vind het best goed klinken ook.
Enigste nadeel is dat lucy kwa stem altijd hetzelfde klinkt.
Het zou nog mooier zijn als je het karakter wat kan aanpassen en ik verwacht dat dit wel komt maar dan zal je waarschijnlijk een Karen of Petra moeten bijkopen zodat ze een verdienmodel hebben.
Ik zat te denken; als je Lucy dan een tekst geeft en je zet een plugin als little alter boy er achter zodat je de formant verandert dan zou dat wel 'ns hele interessant perpektieven kunnen geven.
Voor die prijs wordt het voor mij wel aantrekkelijk.

Geinig toch als je dit hoort;

 
Leuk hoor maar niet professioneel als solozang inzetbaar. Ik vind het nog vlak en gevoelloos klinken. De overgangen tussen de fonemen klinken onnatuurlijk. Met de oudere technologie van VoiceWorksPlus van TC Helicon zijn betere resultaten te behalen maar daarvoor heb je wel een zanger of zangeres nodig. Wel kun je de ene in de ander veranderen.
 
Ik denk dat de bedoeling is dat je met hiermee je nummer schrijft en daarna een zanger of zangeres inhuurt die het inzingt. Kortom zoals het bij de meeste professionele dance producties gebeurt.
Bij Sonic State hadden ze wel een terechte opmerking dat dit klinkt alsof je de dame uit jouw GPS hebt ingehuurd om jouw nummer te zingen. Maar nietemin geweldige tool om nummers te schrijven.
 
Leuk hoor maar niet professioneel als solozang inzetbaar. Ik vind het nog vlak en gevoelloos klinken. De overgangen tussen de fonemen klinken onnatuurlijk. Met de oudere technologie van VoiceWorksPlus van TC Helicon zijn betere resultaten te behalen maar daarvoor heb je wel een zanger of zangeres nodig. Wel kun je de ene in de ander veranderen.

Ik denk dat de bedoeling is dat je met hiermee je nummer schrijft en daarna een zanger of zangeres inhuurt die het inzingt. Kortom zoals het bij de meeste professionele dance producties gebeurt.
Bij Sonic State hadden ze wel een terechte opmerking dat dit klinkt alsof je de dame uit jouw GPS hebt ingehuurd om jouw nummer te zingen. Maar nietemin geweldige tool om nummers te schrijven.

Ik zie dit niet als een tool voor professionele producers.
Alhoewel met die autotune van tegenwoordig heb je ook bijna een aparte niche terwijl ik het niet om aan te horen vind.
En als je eerlijk bent; wie vind de zangkwaliteit van de gemiddelde K-pop band nou zo geweldig?
Dat lijkt toch ook veel op elkaar?
Maar ik denk dat het voor de hobbyisten die af en toe iets met een zangpartijtje willen doen wel een leuke plug in is en zeker als je met andere plug ins nog het een en ander aan de stem kan doen zodat het niet telkens hetzelfde klinkt.
En als je die stem met een doubler dan ook nog background vocals laat doen met een harmony lijntje dan kan dat best nog aardig worden denk ik.
 
Interessante reacties hier.
Toch wel jammer om te dat dit niet echt lijkt te zijn voor professionele producers (niet dat ik dit zelf ben trouwens 8~ ).
Vind het wat dat betreft ook nog eens zeer prijzig, om heel eerlijk te zijn.

Ik vind de prijs meevallen, een beetje goede softsynth kost al gauw hetzelfde.
En ik denk echt dat je als het om bijv edm gaat dat je hier best een leuke plugin aan hebt.
Zeker als je het een en ander erbij gebruikt zoals ik eerder aangaf.
Het is natuurlijk anders voor iemand die een goed contract heeft met een platenmaatschappij maar dan heb je het over een budget waar veel hoger ligt en dan is het inhuren van een zangeres geen probleem.
Tenslotte kan je als een uitgekiende techniek hiermee weet uit te vogelen die aanslaat dat het juist op die manier een herkenbare sound kan opleveren, en dan willen ze helemaal geen echte zangeres meer horen. ;)
Ik denk wel naarmate AI steeds beter wordt dat we het wel meemaken dat je op een gegeven moment het verschil tussen echt en nep niet meer gaat horen.
 
Bovenstaande post klopt niet: ik doelde op de combinatie van de software (die alleszins waanzinnig is!) met het E Osmose keyboard.
 
Ben ook nog wel benieuwd wie nog meer ervaringen heeft met Emvoice.
En ook met Vocaloid (schijnt wel vrij ingewikkeld nog te zijn).

Ik heb wel ervaring met Vocaloid (Hatsune Miku), maar ik vond het vrij lastig er goede resultaten uit te krijgen en de meegeleverde sequencer was echt een draak van een programma. Achteraf een flinke miskoop, en ook nog eens bij een foute bron gekocht waardoor ik nooit meer de installatiebestanden opnieuw heb kunnen downloaden toen ik van computer switchte (en omdat ik het toch niet lekker vond werken kon ik niet de motivatie opbrengen om er achteraan te gaan).
 
emvoice is super. avondje mee zitten pielen en is eigenlijk (blijkt...) extreem simpel. Zit in het nummer waar ik nu aan werk. Post die binnenkort wel. Knoop manipulator er aan en je herkent het standaard stemmetje niet meer: https://polyversemusic.com/products/manipulator/

even gekeken naar manipulator maar het lijkt wel of het vooral toch artificieele stemveranderingen lijken, dwz een beetje robotachtig ipv een echte menselijke stem, het wordt er niet menselijker van vind ik.
Ik zit nog een beetje te wachten op iets waarmee je bijv Barbara Streisand in een soort Tina Turner verandert of Adele bijv, dat lijkt er nog niet te zijn.
 
Geinig, kende het niet - alleen jammer dat je internetverbinding nodig hebt om ‘m te gebruiken? :erm:
 
Back
Top