X

Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Schijnbaar heeft Moog gezegd dat er een update komt met PolyAT support. Van de huidige situatie weet ik nog niet echt wat ik moet maken - als polyAT zijn eigen CC heeft dan zou dat op zich te mappen moeten zijn met de features uit 1.10. Als je volledig MPE wil zal er meer nodig zijn wellicht. Maar als ik per key de filter cutoff en/of vibrato kan bepalen zou ik dat al een mooie start vinden.

Comment

Ik zou wel eens een mooie bassline vs dat op een basgitaar willen horen om te kijken hoe realistisch het kan klinken.
      Met een Roli Seaboard is de learning curve gelijk zo hoog, hopelijk is dit een stuk toegankelijker.
      Nu nog behoorlijk aan de prijzige kant maar als dit aanslaat zien we dit vast snel terug bij andere fabrikanten.

Comment

Originally posted by Von Naphoven View Post
        Wat is de ervaring hier met MPE/PolyAT instrumenten?
        Hier een vrij complete lijst van hard- en software die mpe ondersteunt.

wat sowieso mooi is, is dat aftertouch weer op de kaart komt, na jaren afwezigheid. Mono aftertouch wordt maar zelden speelbaar uitgevoerd in keybeds, om maar te zwijgen van afstellen van dead zone en gevoeligheid. Voorname boosdoeners zijn de studiogic master keyboards. Goed is de keystep en echt goed de novation sl mkiii. Bii ern polyAT implementatie mag je ervan uitgaan dat er tenminste echt aandacht is besteed aan de muzikaliteit.

Ik heb al een osmose gereserveerd. Met de eaganmatrix erbij is het een koopje, vergeleken met hydrasynth (ook polyAT met ribbon) bv.

Comment

Sold out voorverkoop

Comment

Originally posted by sinew1958 View Post
            Sold out voorverkoop
            Das best hard gegaan.

Ik zou dan gokken mede door Roonan zijn hack dat er tussen de 1000 a 1500 units worden gemaakt. in de eerste ronde.

CENSORED

Comment

Wat is de ervaring hier met MPE/PolyAT instrumenten? Ik weet dat Live het niet ondersteunt in elk geval, maar dat er wel wat (ingewikkelde) workarounds lijken te zijn om dingen voor elkaar te krijgen. In Logic is het schijnbaar vrij makkelijk maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Zou het wel fijn vinden om de MIDI via mijn computer naar alle instrumenten door te kunnen zetten. Ik begrijp dat zowel de Roland JV's als de Integra als de OB6 die ik heb staan PolyAT zouden moeten ondersteunen. Voor de Moog One heb ik de vraag gesteld en kreeg ik nogal een technische MIDI manual terug waar ik uit afleid dat er schijnbaar wel een en ander mogelijk zou zijn maar dat dat wel een science project gaat worden Enfin, we hebben nog even tot de zomer (mits alles goed gaat, voor hetzelfde geld zit het tegen en loopt het uit).

Ben voor MPE van Live naar Bitwig overgestapt, die geeft het veel beter door. Met Live was het erg omslachtig en voor mij niet goed bruikbaar. Gebruik nu nog voornamelijk Cypher2 als synth. Klinkt prima, wel een beetje meh interface.
              Grtz Wan

Comment

Heb trouwens osmose nr 2873 gereserveerd...
                Grtz Wan

Comment

Originally posted by NicoNoise View Post
                  Heb trouwens osmose nr 2873 gereserveerd...
                  Ah cool Ik overweeg ook om live te abandonen en om hackintosh te gaan zodat ik logic audio kan gebruiken.

CENSORED

Comment

Ik zit al op Mac en dacht ook aan Logic om er naast te draaien voor MPE toepassingen.

Comment

Ik zit al op Mac en dacht ook aan Logic om er naast te draaien voor MPE toepassingen.
                      Daarnaast? Bedoel je live of een ander Daw samen met logic?
                      ik heb daar eigenlijk geen trek in. Ben heel erg fan van logic en Camel Alchemy. En heb die beide naar mac zien verdwijnen.
                      Multiple daws is nou ook niet echt productief.
                      Als hackintosh goed draaid ga ik wellicht over. Eindelijk terug op logic.

Toch ook maar de live mpe hacks testen. Want een daw wisselen is niet echt leuk.
                      Dan moet je toch weer effe wennen.

CENSORED

Comment

Volgens mij moet het mogelijk zijn om Live en Logic naast elkaar te draaien en met elkaar te synchroniseren. Dan zou Logic de MIDI hub zijn voor MPE en eventuele MPE plugins draaien. En dan de audio weer terugrouten naar Live. Maar ik heb me nog niet echt ingelezen.

Comment

Volgens mij moet het mogelijk zijn om Live en Logic naast elkaar te draaien en met elkaar te synchroniseren. Dan zou Logic de MIDI hub zijn voor MPE en eventuele MPE plugins draaien. En dan de audio weer terugrouten naar Live. Maar ik heb me nog niet echt ingelezen.
                          Ja idd rewire kun je doen. Das best flexibel. Dat heb ik lang met reason en adobe audition gedaan.
                          Geloof wel dat Ableton planned om rewire eruit te slopen.
                          Ik overweeg ook een Mac mini, met virtual dante en netwerk midi.

Ik loop ook een beetje te stoken op het Ableton forum: https://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=3&t=236820
                          CENSORED

Comment

Working...
                          X