Behringer meldt 13 handelsmerken aan waaronder Mono-Poly (Korg)

Gisteren (18 november) zijn door Music-Tribe een aantal handelsmerk registreringen gedaan.
Onder de registreringen zijn: Synthex, Trident, Quadra, Mono-Poly, Source, Prodigy, Blue Marvin, Kobol, Polykobol, Polivoks, Logan, en Pro-800.

Er staat dus mogelijk nog heel wat op stapel.

Bron artikel: https://www.amazona.de/behringer-monopoly-analog-klon-des-korg-mono-poly/
 
Als welke minimoog versie dan wel volgens jouw ? want je hebt er 4 verschillende ondertussen ,R.A Moog boards, Old VCO boards,726 VCO boards en de heruitgave.

Ik had er 2 jaar geleden op een avond 3 naast elkaar staan in de woonkamer, allen verschillende minimoogs qua klank. Wat uitkramen kan natuurlijk iedereen dat de boog 't zelfde klinkt. Sunny en Nicolas2000 zullen dit wel even bevestigen.
Moraal: de oudste klonk 't diepst en mijn reissue 't dunst 8o)

Als Uli nog meer inspiratie haalt uit mijn studio foto's komt er vast nog een syncussion na de wasp en de 2600 en een minipops en tape delays en sequencers, boel sequencers...
 
Dat is vrij naïef in een wereldwijde vrije handel. Als je als fabrikant die intentie hebt, verleng je je rechten en maak je een mooi persbericht dat het nu aan de community is. Dat is de enige manier om zoiets in de juiste richting te duwen. Je kan het niet sjiek noemen van Behringer, maar die zijn gewoon zaken aan het doen.

De Japanners hebben dan ook interessante en zeker andere filosofie ten aanzien van opjecten. Zo hebben alle dingen/robots/stenen enz. enz. ook een ziel geloof ik.
en lees dit: Our founder Mr. Kakehashi always said, “Never chase a ghost”, and I really understand his meaning. “Chasing the ghost” of the original JUPITER-8 or TR-808 does not make sense as we will never catch them, and this effort would not align with our vision for the future.
 
Last edited by a moderator:
We gaan off-topic nu, maar als Roland niet jaagt op geesten, dan melken ze die toch wel behoorlijk ;) Eindeloze reeks boutiques, cloud, digitale synths met Jupiter naam en looks, etc.

Of begrijp ik als Westerling de nuances van deze Oosterse fijnzinnige filosofie niet? ;)
 
Allemaal marketing praat natuurlijk, Roland heeft al jaren de mensen niet in huis om analoge repro's te maken. Behringer ziet een gat in de markt om eens flink geld binnen te halen, Roland doet dat op zijn manier. Meer is het niet. Generaliseren over alle Japanners heeft daar zeker niks mee te maken. :o:
 
Allemaal marketing praat natuurlijk, Roland heeft al jaren de mensen niet in huis om analoge repro's te maken. Behringer ziet een gat in de markt om eens flink geld binnen te halen, Roland doet dat op zijn manier. Meer is het niet. Generaliseren over alle Japanners heeft daar zeker niks mee te maken. :o:

Is geen generaliseren. Er zijn japanners die er zo over denken. En best een interesante filosofie.
 
Is geen generaliseren. Er zijn japanners die er zo over denken. En best een interesante filosofie.

Lijkt mij een vrij nutteloze off-topic discussie, maar toch echt, beetje generaliserend als je denkt dat een enkele religieuze opvatting uit het shintoïsme (en meerdere andere religies) ook maar iets te maken heeft met de keuzes van een beursgaand multinationaal bedrijf, enkel omdat het ook Japans is. :o:
 
Lijkt mij een vrij nutteloze off-topic discussie, maar toch echt, beetje generaliserend als je denkt dat een enkele religieuze opvatting uit het shintoïsme (en meerdere andere religies) ook maar iets te maken heeft met de keuzes van een beursgaand multinationaal bedrijf, enkel omdat het ook Japans is. :o:

Nee een bedrijf kan die visie hebben. En het heeft ook niks met generaliseren te maken. En nee is niet off topic want de vraag of opmerking wrm Roland niet die oude bakken weer maakt, komt geregeld langs als het over behringer clones gaat.
 
Nee een bedrijf kan die visie hebben. En het heeft ook niks met generaliseren te maken. En nee is niet off topic want de vraag of opmerking wrm Roland niet die oude bakken weer maakt, komt geregeld langs als het over behringer clones gaat.

Maar die vraag is ook volstrekte onzin: JU-06, SH-01A, TR-08, TR09, JP-08, D-05, JX-03, VP-03, TB-03 enzovoort. Als Roland een flinke bak geld kon verdienen met het maken van analoge replica's, zouden ze dat per direct doen. Als blijkt dat dat financieel niet haalbaar is of grote risico's met zich mee brengt, zullen ze dat niet doen. Maar replica's maken ze sowieso. Zodra je als bedrijf de beurs op gaat heb vervolgens ook nog de druk van al je shareholders om je op de winst te richten, niet om door religie te laten leiden. Want ook: Dit is geen visie of filosofie, dat is religie. Beetje alsof Shell beslissingen zou maken vanwege het christendom.

Overigens ga je niet over waarom Roland geen replicas maakt, maar op mijn opmerking over generaliseren. En ja, nogmaals: Omdat er in (een van meerdere) religies in Japan een specifieke gedachte bestaat betekent niet dat een multinationaal beursgaand bedrijf daar iets mee te maken heeft, is generaliseren. Als bedrijf kun je er uiteraard elke visie op nahouden die je maar wilt, maar er van uit gaan dat dat zo is enkel omdat het bedrijf ook Japans is, is generaliseren.

Helpt ook heel veel in deze (nutteloze) discussie als je dan enkel (opnieuw) reageert met "heeft niks met generaliseren te maken" zonder enige redenering. :okdan:
 
Maar die vraag is ook volstrekte onzin: JU-06, SH-01A, TR-08, TR09, JP-08, D-05, JX-03, VP-03, TB-03 enzovoort. Als Roland een flinke bak geld kon verdienen met het maken van analoge replica's, zouden ze dat per direct doen. Als blijkt dat dat financieel niet haalbaar is of grote risico's met zich mee brengt, zullen ze dat niet doen. Maar replica's maken ze sowieso. Zodra je als bedrijf de beurs op gaat heb vervolgens ook nog de druk van al je shareholders om je op de winst te richten, niet om door religie te laten leiden. Want ook: Dit is geen visie of filosofie, dat is religie. Beetje alsof Shell beslissingen zou maken vanwege het christendom.

Overigens ga je niet over waarom Roland geen replicas maakt, maar op mijn opmerking over generaliseren. En ja, nogmaals: Omdat er in (een van meerdere) religies in Japan een specifieke gedachte bestaat betekent niet dat een multinationaal beursgaand bedrijf daar iets mee te maken heeft, is generaliseren. Als bedrijf kun je er uiteraard elke visie op nahouden die je maar wilt, maar er van uit gaan dat dat zo is enkel omdat het bedrijf ook Japans is, is generaliseren.

Helpt ook heel veel in deze (nutteloze) discussie als je dan enkel (opnieuw) reageert met "heeft niks met generaliseren te maken" zonder enige redenering. :okdan:

Nee die vraag is geen onzin. Al die remakes zijn geen clones. Maar digitale versies met vaak extra features.

Het antwoord dat ze geen analoog meer doen omdat ze in andere technieken hebben geinvesteerd is al prima.

Maar sluit hun visie nog steeds niet uit. Zelfs met een hele commerciele instelling ernaast kan dat prima.

En nee jouw onderbouwing wrm het generaliserelend is klopt niet. En die bewijslast ligt niet bij mij maar bij jou.

Pal schreef niks verkeerd.
 
MadR : Verspilde moeite om hier aandacht aan te besteden. Kennelijk is dit forumlid hypergevoelig als het gaat om zaken als ethnische achtergrond. Toen in een andere discussie Afrikanen ter sprake kwamen draaide dit forumlid helemaal door. Geen aandacht aan schenken.
 
MadR : Verspilde moeite om hier aandacht aan te besteden. Kennelijk is dit forumlid hypergevoelig als het gaat om zaken als ethnische achtergrond. Toen in een andere discussie Afrikanen ter sprake kwamen draaide dit forumlid helemaal door. Geen aandacht aan schenken.

Ja heb ik iets van mee gekregen. En nee ik ga daar, in dit geval, tegen in. Je gaat niet mensen hier zomaar aanvallen die niks verkeerd schrijven.
 
MadR : Ja, wat dat laatste betreft is het helaas een herhaling van wat we al eerder hebben gezien. En inderdaad, pal heeft niks verkeerd gezegd.
 
Volgens mij bedoelde Roland met "never chase a ghost" dat je niet oude successen najaagt en naar het verleden blijft kijken maar dat je toekomst gericht moet zijn als bedrijf.
Toch brengen ze ook oudjes uit zij het in een nieuwe digitale vorm dus ergens proberen ze opnieuw een markt te maken die gebaseerd is op namen uit het verleden.
Maar dat heeft niets met Shintoïsme te maken in ieder geval, Japanners hebben teveel respekt voor hun religie om dat met commerciëel succes te willen verbinden.
 
Het moge duidelijk zijn dat ik niet welkom ben, geen zorgen, les geleerd.

Ik hoef geen bewijslast af te dragen of wat dan ook om te weten dat dit generaliseren is, of de ideeën die Disharmonic er op na houd racieël zeer ongevoelig zijn.
Hoewel het geen verassing is voor een forum dat grotendeels uit blanke mannen bestaat, is het toch jammer.
 
Als.ik jou recente post historie er even op nakijk zie ik dat je te pas en te onpas met willekeurig iedereen over allerlei kleine dingetjes in de clinch probeert te raken, da's toch jammer.

Wat zit je dwars?
 
blahblah blah....
Ze doen maar.... zolang zij tevreden zijn met wat ze doen vind ik het ook best.... remake/clone/analoog/digitaal of een emulatie ervan, ik zal er geen nacht minder om slapen...

Ik vind het veel erger dat ik nu niet verder kan met alles opnieuw aan te sluiten.... toevallig is het de adapter voor mn tb en nog een andere voeding die ik niet kan vinden..... daar lig ik nu wel wakker van :beard:

demian jij bent er ook vroeg bij vandaag.....
 
Ik had er 2 jaar geleden op een avond 3 naast elkaar staan in de woonkamer, allen verschillende minimoogs qua klank. Wat uitkramen kan natuurlijk iedereen dat de boog 't zelfde klinkt. Sunny en Nicolas2000 zullen dit wel even bevestigen.
Moraal: de oudste klonk 't diepst en mijn reissue 't dunst 8o)

Als Uli nog meer inspiratie haalt uit mijn studio foto's komt er vast nog een syncussion na de wasp en de 2600 en een minipops en tape delays en sequencers, boel sequencers...

Heb dit zelf ook gedaan met een collega, oude osc board mini / nieuw osc mini (niet de re-issue) en de boog.

Verschil was toch wel echt heel erg groot vonden wij toen. Zeker tussen de oude osc en de boog.
Maar ook tussen de nieuwe osc board en de boog was het verschil nogal fors.

je zou geblinddoekt in niet 1 situatie die boog kiezen. Op geen enkel vlak.

neemt tuurlijk niet weg dat zo’n boog gewoon een leuk ding is voor weinig centen. (dat staat buiten kijf)
 
Het moge duidelijk zijn dat ik niet welkom ben, geen zorgen, les geleerd.

Ik hoef geen bewijslast af te dragen of wat dan ook om te weten dat dit generaliseren is, of de ideeën die Disharmonic er op na houd racieël zeer ongevoelig zijn.
Hoewel het geen verassing is voor een forum dat grotendeels uit blanke mannen bestaat, is het toch jammer.

Nee je bent wel welkom. Uitsluiten is een hele slechte zaak. Daar heb ik mij sinds af aan kind al tegen verzet. 1love!

Maar er is wel een grens. En dan laat ik dat andere topic buiten beschouwing. Mensen om niets aanvallen zoals Pal is niet ok. Dit is niet de plek om je af te reageren.

En je vindt maar een manier om het hier gezellig te houden. Desnoods ga je tegen mij aan praten in een DM als je je ei niet kwijt kan ergens anders. Ik heb mijn biases heel erg in check.
 
MadR : Dat andere topic laat ik natuurlijk niet buiten beschouwing. Het was duidelijk dat er geen sprake was van racisme in dat topic, als je vervolgens toch de racismekaart trekt sla je elke nuttige discussie onmiddellijk dood. En ben je niet meer serieus te nemen. Dit forumlid zoekt kennelijk het conflict op met andersdenkenden. Ergens in een uithoek van het internet is er vast wel een echokamer te vinden met gelijkgestemden die allemaal denken zoals dit forumlid, daar zal dit forumlid zich vast prettiger bij voelen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top