The Black Edition KeyStep, BeatStep, and BeatStep Pro have been re-released

Ze hadden de opschift wel mogen aanpassen (extra features) aan de nieuwste firmware. :geslaagd:
 


KeyStep - Shift functions

Combination Function Shift + Key (1 to 16)Select user channel and reset Kbd Play Midi channel
Shift + Key (17 to 21)Select a global gate value
Shift + Key (22 to 32)Select a swing value
Shift + Oct MinusEnter Transpose mode
Shift + Oct PlusEnter Kbd Play mode
Shift + Oct Plus + KeySelects Midi channel for Kbd play mode
Shift + HOLDEnter/Exit chord mode
Shift + HOLD + KeysEnter new notes for the chord mode (Hold button blinks quickly)
Shift + RECEnter Record-append mode
Shift + STOPClear last step of the sequence (only in Seq mode)
Shift + PlayRestart the playback to the first step of the Seq/Arp
Shift + EncoderUpdate the encoder position when the Shift button is released
Octave Up + Octave DownReset Factory (Hold the two buttons while powering up the unit)
New in 1.1.0.28

New Shift + Octave Up + Octave DownReset sequence content
New Record + 16 first keysSet the sequence length
New [ARP] Shift + Octave buttonsAdd or remove octaves in the arpeggio
New Shift + RateTempo fine-tune
 
quote: Ze hadden de opschift wel mogen aanpassen (extra features) aan de nieuwste firmware

daar heb je helemaal gelijk in maar we hebben het hier over Arturia.
zielloze money-grabbers. Winstmodel: planned obsolescence.

 
Die zwarte zien er iig wel beter uit dan die witte (persoonlijke mening). Komt er nog een zilveren of gouden versie? 8o)
 
quote: Ze hadden de opschift wel mogen aanpassen (extra features) aan de nieuwste firmware

daar heb je helemaal gelijk in maar we hebben het hier over Arturia.
zielloze money-grabbers. Winstmodel: planned obsolescence.

Hoe kan je nu zoiets zeggen?
ze maken een geslaagd spotgoedkoop product en geven jaren later gratis een super update uit
 
Hoe kan je nu zoiets zeggen?
ze maken een geslaagd spotgoedkoop product en geven jaren later gratis een super update uit

IN het geval van de beatsteps: users die de producten bij uitkomen gekocht hebben, hebben dan ook jaren moeten wachten op een paar essentiële bugfixes die met name het werken met hardware midi apparaten ernstig behinderde. Bijvoorbeeld Beatstep pro: '...customize the MIDI channel for each track of the Drum sequencer independently'. Een ander voorbeeld zijn de Spark en sparkLE producten. De producten woorden na aankoop in principe niet verder ontwikkeld of zelfs voorzien van essentiele updates (ispark). Tenzij ze besluiten er nog een grote tweede batch van te produceren en marketten, na jaren. Dan komt er een update.
Op hun forum woorden ale vragen en problemen met een hermetisch stilzwijgen van Arturia beantwoordt. Neem er maar eens een kijkje en kijk naar de datums van de sporadische verschillende updates van alle producten. Zoals je zegt, jaren zitten daartussen. het aanbod op de tweedehands markt van deze producten is dan ook enorm groot, dat zou ook wat kunnen betekenen.
In mijn ervaring werkt het allemaal maar net en half. Of je moet 2.5 jaar geduld hebben, en geen enkele info of er een update komt.
Ik zeg niet dat al hun producten volledig onbruikbaar zijn overigens. Maar ik heb b.v. mn beatstep pro verkocht vanwage die bug (ik had geen 2.5 jaar geduld, zonder informatie) en heb zo goed als obsolete spark controllers liggen.

Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan (een vergelijkbare firma, qua marktsegment), Behringer. De producten waarmee zij tegenwoordig uitkomen zijn helemaal af, inklusief gratis ipad editors (deepmind), een complete midi implementatie en whatnot.
En mocht er een probleem zijn dan is er communicatie en komt er een vrijwel direct een update. En dat is dus exact het omgekeerde van Arturia.
 
Laatst gewijzigd:
Idd, daarom voor mij ook nooit meer een Arturia product. Ook al kreeg ik die troep gratis...
 
Geen ervaring met de beatstep, maar de keystep werkt bij mij zoals het hoort, en voor die prijs meer dan goed.. Gewoon jammer dat hij geen clock stuurt als hij op stop staat, maar hij's niet de enige
 
Mijn keystep doet t gelukkig ook naar behoren. Maar je product continueren (met aankondiging) maar met achterhaalde funtionality-print op de machines is ook weer zo een teken van ’dont give a shit‘ wat mij betreft...
Arturia doet me denken aan oude ijzeren gordijn bureacratie ideeen.
 
Laatst gewijzigd:
Weer een gelimiteerde uitgave. :stupid

Dit is al de derde limited run voor de zwarte Keystep. (Of meer)

Vorige keer heb ik zeker een paar maand gewacht met kopen en na aanschaf was 'ie volgens mij nog een paar maand beschikbaar.
 
Back
Top