Vermona Melodicer - Psuedo Random Melody Generator

3 min is de video al aan het spelen maar heb nog niets fatsoenlijks gehoord.
kun je niet beter een seq, quantizer, filer en noise gebruiken?
:Z
 
De mogelijkheid om de sequence te "locken" (en dat voor gate en pitch apart) en de 16 geheugenplaatsen maken hem wel interessant maar ik vond die demo ook een pak minder overtuigend dan die van de Stochastic Idea Generator van Omsonic die het met minder toeters en bellen moet stellen maar wellicht ook een pak minder gaat kosten.
 
Ik vind het een behoorlijk goede demo. Heb ook geen geweldige sequence gehoord maar wel een duidelijke uitleg hoe het werkt. Lijkt me een zeer bruikbaar ding maar inderdaad, zal wel te duur zijn voor wat het doet.
 
Eens met koedieman.
Sowieso vind ik demo's van modules zelden uitblinken in muzikaliteit en dat hoeft ook niet.
Sterker nog, bij 'muzikale' demo's zijn er altijd andere modules betrokken (logisch, want modulair), maar daarbij is de pure functionaliteit van de module vaak minder duidelijk voor mij.

Ik zie deze op termijn wel naast de Permutation zitten in mijn rack.
 
Bij iets dergelijks heb ik onmiddellijk het idee dat het beter is om het zoveel mogelijk in software te realiseren. Dat geeft potentieel meer mogelijkheden en je kunt naderhand extra functionaliteit gemakkelijk toevoegen. Ik zou kijken naar een RPi met een touchscreen als basis voor zoiets.
 
"Nu nog een uitvinding dat alle knoppen ook vanzelf gedraaid worden, de patches vanzelf verzonnen worden... en je hoeft alleen maar aan te sluiten en aan te zetten, alles gaat vanzelf"

Excuus voor het ridiculiseren.. maar is het verzinnen van -wat nu uit dat kastje komt- niet een essentieel onderdeel van (de lol van) muziekmaken?? gelukkig noemen ze het zelf al Psuedo: https://www.askdifference.com/psuedo-vs-pseudo/
  • Pseudo (noun)

    An intellectually pretentious person; a pseudointellectual.
  • Pseudo (noun)

    A poseur; one who is fake
:duivels:
 
Sander02 tja er zijn geen regels.
En zo een pseudo random gegenereerde pattern heeft weer zijn eigen robot // gevoelloze charmes wat in bepaalde context goed kan klinken.
Maar goed een seq + quantizer + noise lijk me breder inzetbaar.
 
I know, is ook zo.. beetje teasen :beard:​​​​​​​ heb zelf ook zat Random melodien generatoren ingezet, maar die wilde ik dan wel kunnen controleren zodat het random deed wat ik wilde; beetje tegenstrijdige beweging (op de nord G2 dan, niet met hardware)
 
Aha....daar heb ik het ultieme excuus te pakken voor het aanschaffen van deze module. :okdan:
 
Als je een beetje klavier leert spelen, dan heb je niet van die knullige toestellen nodig...

Je loopt een beetje te plagen denk ik ?
Ik wil wel eens iemand 12 minuten lang kneiterstrak en foutloos bv. een basloopje zien spelen op een keyboard. Het kan wel , maar dan heb je wel een redelijk hoog niveau als je dat kunt volhouden.

Ik vind het een beetje appels met peren, maar zoals ik in mijn eerste zin al aangaf vermoed ik dat je een beetje een loopje (pun intended) met ons neemt hier :)
Want dit meen je toch niet echt ?
 
Je loopt een beetje te plagen denk ik ?
Ik wil wel eens iemand 12 minuten lang kneiterstrak en foutloos bv. een basloopje zien spelen op een keyboard. Het kan wel , maar dan heb je wel een redelijk hoog niveau als je dat kunt volhouden.

Ik vind het een beetje appels met peren, maar zoals ik in mijn eerste zin al aangaf vermoed ik dat je een beetje een loopje (pun intended) met ons neemt hier :)
Want dit meen je toch niet echt ?
Slaat de plank ietsjes mis, in zo'n geval speel je kneiterstrak en foutloos zelf dat basloopje in en laat je dat herhalen/loopen op e.o.a. manier.. waar het hier om gaat is een creatief proces waarbij dit apparaat jou van de (imho leuke) taak ontlast zelf een loopje te verzinnen, ongeacht lengte of uithoudingsvermogen. Die staan buiten kijf hier

Het is geen opmerking over het loopen, maar creatieve proces. Ik was daarbij quasi-serious, en denk Skeletvm ergens ook.. alleen jij legt de nadruk ietwat verkeerd.
 
Slaat de plank ietsjes mis, in zo'n geval speel je kneiterstrak en foutloos zelf dat basloopje in en laat je dat herhalen/loopen op e.o.a. manier.. waar het hier om gaat is een creatief proces waarbij dit apparaat jou van de (imho leuke) taak ontlast zelf een loopje te verzinnen, ongeacht lengte of uithoudingsvermogen. Die staan buiten kijf hier

Het is geen opmerking over het loopen, maar creatieve proces. Ik was daarbij quasi-serious, en denk Skeletvm ergens ook.. alleen jij legt de nadruk ietwat verkeerd.

Je begrijpt me niet helemaal geloof ik. Wat ik zeg is dat het een instrument is met een andere toepassing dan een conventioneel keyboard. Eigenlijk precies wat jij ook zegt.
 
Als je een beetje klavier leert spelen, dan heb je niet van die knullige toestellen nodig...

Ja.
En als je leert drummen, heb je geen knullige drumcomputer nodig.
En als je basgitaar leert spelen, hoef je die loopjes niet strak op een knullig klavier in te spelen.
 
Laatst gewijzigd:
Je begrijpt me niet helemaal geloof ik. Wat ik zeg is dat het een instrument is met een andere toepassing dan een conventioneel keyboard. Eigenlijk precies wat jij ook zegt.
Lijkt toch beetje, dat het een conventioneel keyboard moet vervangen c.q. moet voorstellen. Maar, beschouwd voor wat het is, vind ik het concept wèl tof bedacht: je kiest de Probabillity dat een noot gespeeld wordt.

Zulk soort Random kan ik op een keyboard lastig voor elkaar krijgen, wel mimic'en dat wel.. maar om nu constant 16e noten te spelen gaat, toegegeven, nergens over natuurlijk. Als je het zo bedoelt, dan begrijp ik je. Want wat je zegt dat je schreef, stond er nl niet :P maak nie uit!
 
Zulk soort Random kan ik op een keyboard lastig voor elkaar krijgen, wel mimic'en dat wel.. maar om nu constant 16e noten te spelen gaat, toegegeven, nergens over natuurlijk. Als je het zo bedoelt, dan begrijp ik je. Want wat je zegt dat je schreef, stond er nl niet :P maak nie uit!

Ik heb een dubble random generator thuis. IVV Tweeling meisies. Lache als je ze wat drum stokjes geeft of een piano. Klinkt stukken beter dat dit ding :D
 
Je kunt ook aan de knoppen van een analoge sequencer draaien. Daar komt op den duur altijd wel wat zinnigs uit als je een beetje muzikaal gehoor hebt en je hebt meer controle. Het nadeel van dit apparaat vind ik dat het toonreeksen genereert die je achteraf deels moet corrigeren om er een harmonisch geheel van te maken. Aan mij is het dus niet besteed, hoewel er vast een doelgroep voor zal zijn. Vermona durft wel aparte dingen te maken.
 
Back
Top