Bied op soft- en hardware en red het regenwoud

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De audio-industrie zet zich in voor het goede doel. Bied op heel veel hard- en software en steun daarmee het WNF. De teller staat inmiddels op 17.219 dollar en op 31 oktober stopt de veiling. Meer info hier: https://go.rallyup.com/charity2019
 
Last edited by a moderator:
Leuk om goedkoop iets te scoren wellicht, maar ik heb geen enkel vertrouwen meer in het idee dat er ook nog maar iets te redden valt. Gezien de geopolitieke situatie, het milieu wereldwijd en hoe mensen met elkaar en de planeet omgaan, multinationals die meer rechten hebben dan mensen, en die daarbij ook nog die mensen langzaam dood of indirect tot slaaf mogen maken ( klinkt overdreven maar is toch echt het geval), onze steeds oppervlakkiger wordende cultuur en nog veel meer van die dingen.... ik heb de moed opgegeven. Mensen zijn een ziekte van de planeet, en ze zal wel blij zijn als we weer weg zijn.

Denken jullie echt dat het allemaal nog goed kan komen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit geweldige initiatieven hoor, maar ik heb de moed opgegeven dat het nog zoden aan de dijk zet. Dat is het meer.
 
Ach, het geeft de mensen een goed gevoel he. Net als tegen een berg opfietsen tegen kanker. Er sterft geen mens minder om, maar eindelijk staat er iemand langs de kant voor je te juichen.
 
(...) geopolitieke situatie (...) het milieu (...) hoe mensen met elkaar en de planeet omgaan (...) multinationals (...) onze steeds oppervlakkiger wordende cultuur (...)

Denken jullie echt dat het allemaal nog goed kan komen?

Hangt ervan af wat je verstaat onder goed. Je kunt het ook bekijken als een toestand die stabiel of juist onstabiel is en de overgang van de ene situatie naar de andere. Het is misschien niet de goede plek voor een uitgebreide discussie hierover, maar ik denk dat we op dit moment een overgang zien naar een onstabiele situatie en de geschiedenis leert dat daarop een vrij korte, maar heftige periode volgt die de weg vrijmaakt voor een nieuwe, daaropvolgende lange periode van stabiliteit. Ik denk dat de kans groot is dat we binnen afzienbare tijd te maken krijgen met een crisis, eentje die niet te maken heeft met het klimaat of het milieu e.d., maar in eerste instantie met de economie en het financiële systeem. Dat kan de dollar sterk onder druk zetten als 'reserve currency' en een ontwikkeling in gang zetten wat uiteindelijk kan leiden tot een krachtmeting tussen twee landen om de globale hegemonie: een gewapend conflict tussen de VS en China is niet ondenkbeeldig. Er zal daarna ook wel weer een lange periode van stabiliteit volgen, maar dat kan heel anders zijn dan we tot nu toe hebben gezien. Ik kan dit nog verder toelichten, maar zoals gezegd weet ik niet of dit de goede plek is daarvoor.
 
Je kunt op 2 manieren reageren. Cynisch of niet. Ik ben sinds 2 jaar vegetariër. Maakt dat een verschil? Nee, maar iedereen om me heen ziet het wel en breng ik misschien op een idee. Idem voor het aandacht vragen voor kanker. Maarten van der Weiden haalde met zijn zwemtocht meer dan 4 miljoen euro op voor kankeronderzoek.

Er is indedaad heeeeeeeel veel mis in de wereld. Maar als je je daarbij neerlegt krijg je niks meer voor elkaar. En kun je net zo goed meteen stoppen met muziek maken. Je gaat toch dood, dus waar doe je het voor? :dubbel:
 
Maarten van der Weiden haalde met zijn zwemtocht meer dan 4 miljoen euro op voor kankeronderzoek.
Meer dan dat, zelfs. En de bedragen die hij ophaalde zijn zodanig dat men daar echt wat aan heeft bij het onderzoek naar kanker. Op termijn kan dat zeker mensenlevens redden.
 
Houtkachels moeten binnenkort aan strengere eisen voldoen om reden dat dit de uitstoot van fijnstof en andere schadelijke stoffen terugbrengt.
Maar tegelijk krijgen kolencentrales van de overheid subsidie om over te stappen naar 100% biomassa. En voor het stoken van hout is massale boskap en vervuilend transport nodig. 'Ze zijn helemaal gek geworden'. :stupid Biomassacentrales (maar ook windmolens en verduurzaming van huizen) zijn volgens de GGD mogelijk schadelijk voor de gezondheid. Dit bericht was enkele dagen geleden in de media.
En dan hebben we natuurlijk nog de producten die bijdragen aan ontbossing, zoals veevoer (soja), vlees en suiker. Voor die producten zou eigenlijk een boycot moeten gelden. Maar ook een boycot voor de bedrijven die ontbossing faciliteren door het aanleggen van infrastructuur (wegen, spoorwegen en havens).
En het EU-Mercosur-handelsverdrag van tafel zou ik zeggen. *D

Je kunt op 2 manieren reageren. Cynisch of niet.
Of realistisch...
...met deze actie gaan we het regenwoud niet redden. Helaas (dat wel). ;{

In mijn kennissenkring heb ik een aantal vegetariërs en veganisten en ik moet zeggen dat het daar altijd heerlijk eten is. 8~
De keuze voor het eten van vlees (of vis) moet wel tot de persoonlijke vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid van een ieder blijven vind ik. :)
 
De planeet overleeft ons wel. Hop. En nu weer verder met de orde van de dag. Als je hier over wil doorbomen (pun intended) schrijf een tekst en maak een lied. Hebben we er nog iets aan.

wil je echt iets doen voor de planeet? Eet ongezond, koop geen kinderen.
 
Denken jullie echt dat het allemaal nog goed kan komen?

Ik zet ook m'n vraagtekens bij allerlei ontwikkelingen en ik heb lang gedacht net als Bombario dat we in een soort overgangsperiode zouden zitten waar zaken moeten afsterven en er nieuwe zaken opkomen.
Maar uiteindelijk denk ik gezien het gegeven dat we in een dualistisch universum leven dat elke goede ook z'n slechte tegenhanger heeft zoals de geschiedenis heeft laten zien dus dat we ook altijd met positieve als met negatieve zaken blijven zitten.
Uiteindelijk is er volgens mij een soort van dynamisch evenwicht zeg maar, misschien niet altijd leuk maar het is niet anders en ik heb er weinig vertrouwen in dat het ooit beter zal worden.
Menssen zijn nou eenmaal hardleers en daarnaast zijn velen liever dom en geloven elke keer weer dat een nieuwe leider wel even alles goed doet.
 
...met deze actie gaan we het regenwoud niet redden. Helaas (dat wel).

Klopt. Maar ze kappen in Brazilië het regenwoud om vee te fokken. Omdat we met zijn allen zo vreselijk veel vlees eten. En daar kun je wel wat aan doen. Al is het een druppel op een gloeiende plaat.

Von Naphoven Lol :D

En klinkske: misschien is dit off-topic. Maar voor mij ook weer niet helemaal. Je kunt cynisch naar muziek kijken. Koop tracks bij een ghostproducer, hijs jezelf in designerkleding, laat elke dag op Insta zien hoe geweldig je leven is... en je staat nog op plek 1 in de DJ Mag Top 100 ook :beard:

Je kunt ook je hart volgen en maken waar jezelf enthousiast van wordt. Ook al is de kans op succes een stuk kleiner. Ik ben ervan overtuigd dat je van het tweede blijer wordt. En dan hoef je ook niet steeds de wereld over te vliegen om een voorspelbare DJ-set te geven in een ander continent. Wat weer goed is voor het milieu... :D
 
Muziek is sowieso een energieslurper en een vervuilende industrie.
Al neem ik zelf dan wel 'groene' stroom af en doe ik langer dan de gemiddelde consument met mijn hardware.. :-)
 
Ik ben al dat milieu gedoe spuugzat.
als gans de benelux zich eindeloos inspant en de rest doet niet mee, wat haalt t uit. Lez A’pen en de haven en grootste file snelweg vh land er rond op 5 km vd kern. En de vervuiling weghouden met moderne autos.
het lijkt me eerder een verse economie. iedereen moet een andere auto nieuw huis en zuinigere weet ik veel wat. Hoe dat tot stand komt even vergeten qua impact voor t milieu. Nee ik geloof er niet in. Goede doelen i Afrika en ze stelen s nachts de bouwwerf leeg, betaalt met t geld dat overbleef nadat de commissies en steekpenningen afroomden van je gift.

machteloos voel ik me. Ben gestopt met er over na te denken. Volg geen nieuws meer, kijk geen tv meer. Ik ben veeel gelukkiger sindsdien.
 
Dus daarom maar niet investeren in betere opties? Alle beetjes helpen toch? Als we gaan denken dat we het alleen maar gaan doen als iedereen het doet komt er nooit wat van.
& Niks meer volgen van wat er om je heen gebeurd word je misschien wel vrolijker van op korte termijn, maar dan mis je ook de kans wanneer je wel wat kan zeggen, ofwel door te stemmen, protesteren of lokaal actie te ondernemen.
 
Stemmen? Volg je de politiek in belgië? Vast niet. Ik ook niet. Terecht duidelijk als je ziet wat er net gebeurde. Nee overtuigen gaat je niet lukken.
 
@ klinkske
De liberaal Sophie Wilmès ..
..die zich de eerste vrouwelijke premier van België mag noemen. Is dat wat je dwars zit? *D
 
Als ik Vlaming zou zijn, dan was ik ook niet blij met een Waalse premier van de MR die een demissionair minderheidskabinet moet leiden, wanneer de verkiezingen al in afgelopen mei waren...

(ja, ik volg de politiek in België wel een beetje ;) )
 
Zolang het volk denkt met geld de problemen op te kunnen lossen blijven we enkel de symptomen bestrijden.
Er is niet eens genoeg geld op de hele wereld om alles te financieren. Maw hoeveel schulden wil je er nog bij, en wat kunnen we daarvoor kaalplukken?
En zolang politici oa blijven roepen dat wij aan christelijke tradities vast moeten houden heb ik eerder het idee dat zij slavenhandel goedkeuren ipv afkeuren.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top